VL-FOORUMI

Keskustelupalsta vanhoillislestadiolaisille ja uskostamme kiinnostuneille. Ylläpitäjinä vanhoillislestadiolaisia yksityishenkilöitä.
Tänään on 16 Loka 2018, 22:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 18 Joulu 2009, 09:40 
Poissa
Ylläpitäjä

AIKOJEN TAKAA VOITON PÄÄLLÄ

Saivonmuotka 29. p. Heinäkuuta 1865.

Juhon isännälle ja emännälle sekä kaikille vanhoille ja nuorille Tärännön kristityille toivotan armoa ja rauhaa Jumalalta Isältä Herramme Kristuksen kautta.

En tiedä, oletteko saaneet kirjeen, jonka keväällä lähetin Täräntöön. Uskovaisten luku täälläkin lisääntyy ja vanhat kristityt ovat jotakuinkin sovinnossa. Se usko meillä on, että Herramme Kristus kaitsee Hänen laumaansa toimellisesti. Valvokoot aina vartiat Siionissa, että Herran lauma pysyisi koossa. Te seurakunnan hoitajat ja vartijat, Herramme Kristus on teidän käskenyt saarnata parannusta ja syntein anteeksi saamista Hänen nimeensä, ja minä myös todistan teidän kanssanne sen veren kautta, joka on vuotanut hyvän Paimenen haavoista, kaikille epäileväisillekin, että syntinne ovat anteeksi annetut. Ainoastaan uskokaa, niin saatte Pyhän Hengen, joka vahvistaa uskonne, ja uskon kautta pyhä elämä raketaan, niin kuin apostoli sanoo, että Kristus Jeesus on meille Jumalalta annettu viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi.

Astukaamme siis eteenpäin sillä uskolla, että Karitsan veren kautta pysymme voiton päällä siihen asti, että saamme yhteen tulla suuressa seurakunnassa Siionin vuorella, kuolemattomuuden maassa.

Soita Herralle sydämessäsi, sinä ostettu lauma Tärännön kylissä. Iloitse ja riemuitse armon taivaassa Yljän Jeesuksen kunnian kirkkaudessa. Ja te vartijat Siionissa, valvokaa vielä vähän aikaa, pian pääsette lepäämään suuremmassa Siionissa. Amen.

Juhani Raattamaa
Siionin Lähetyslehti, helmikuu 1957

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05 Elo 2011, 14:37 
Poissa
tähtiahkera

Kirje Saiwonmuotkasta, 24/11 1887.

Rakkaille weljille ja sisarille toiwotan armoa ja rauhaa Jeesuksen tuntemisessa. Ei ole uskomme eikä työmme turha Herrassa. Tehkäämme työtä päiwäin loppuun asti Jeesuksen ewankeliumissa. Minä wielä wanhoilla päiwilläni, joka kohta olen täältä lähtewä armosta Herraa näkemään, kehotan weljiä ja sisaria uskossa loppuun asti wahwoina pysymään. Uskon myös itseni minäki Herran palwelijaksi. Olen jo aikaa tehnyt Herralle Taawetin kanssa sen lupauksen, että tahdon wäärille ilmottaa Sinun tiesi Herra, että syntiset tykösi palajaisiwat. Rukoilkaamme Isää Jumalaa Jeesuksen nimeen, että Hän Pyhällä Hengellänsä Jeesuksen weren priiskoituksella laumansa koossa pitäisi. Kärsiwällisyys ja anteeksiantaminen on meille tarpeellinen tehdäksemme Jumalan tahtoa. Ja se on Isän tahto, että te Hänen Poikansa nimeen uskotte. Pitäkäämme myös yhdenkaltainen ääni Herran seurakunnassa. Armon ewankeliumilla tulewat wialliset wiattomiksi ja murheelliset iloisiksi. Armon ewankellumilla hallitaan Jumalan seurakuntaa. Lopetettakoon kaikki päällekanteet Herran huoneen sisältä. Sanon sydämen rakkauden terweisiä Herran laumalle kaikkialla; ja pyydän rukoilla edestäni ja muistamaan meitä armoistuimen edessä, kalliit weljet ja sisaret. Pian yhteen tulemme kunnian paratiisissa suuresta Jumalan armosta. Weljenne Juhani Raattamaa.

Sanomia Siionista 01.01.1888

Profiili  

Viestin otsikko: Aikojen takaa (Raattamaa)
ViestiLähetetty: 11 Elo 2011, 14:02 
Poissa
vakiintunut

"Kärsiwällisyys ja anteeksiantaminen on meille tarpeellinen tehdäksemme Jumalan tahtoa."

Tämä on niin totta seurakunnan sekä myös perheiden ihmissuhteissa. Lainasin kirjoituksestasi tämän yhden lauseen. Kun koen, että tuo anteeksiantaminen on enemmänkin itsensä nöyrtymistä pyytämään anteeksi toiselta, siltä, jonka kanssa on mennyt solmuun...Vaikka itse ajattelisi olevan loukattu.

Tässä on paljon oppimista. Olen saanut kokea sitäkin, että vaikka ajattelisi toisen olevan syypää ja itse nöyrtyy sopimaan, siinä onkin Jumalan Henki ja molemmat saavat itkien vakuuttaa anteeksiantamusta ja välit ovat korjaantuneet.

Se on joskus tuliluontoiselle paha paikka, mutta kun Pyhä Henki muistuttaa sopimaan asioista.

Tämä on hyvä, tämä vl-foorumi. Onneksi lopulta pääsin tänne ja siinä sitä olikin kommervenkkejä.

Jrt :D

BK

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]