Yksin asumisesta:

Sinkkujen elämän iloista ja suruista sekä uskossa elämisestä.

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 18 Kesä 2008, 21:53

Nikke, ymmärrän kyllä tuon, että kimppa-asumisessa on omat rasitteensa. Itse olen asustellut yksiöissä ja onpahan saanut pitää tavaroita missä haluaa, siivota silloin kuin huvittaa ja olla muutenkin vapaasti.
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja nikke » 08 Heinä 2008, 23:29

Onhan siinä yksin asumisessa tietenki se toinen pointti, että jos tosiaan olis jonku toisen kans samassa niin saattas aktiivisemmin siivota ja touhuta muutenki, mutta ellei puolisoa niin sitte ei kämppistäkää. Kämppis on eri asia. Vaikka treella asunki niin yritän ainaki saaha ees jonkulaista elämää ettei järki lähe.
nikke
 

ViestiKirjoittaja tinde » 20 Heinä 2008, 18:29

en vois ikää asua yksin! on nii kiva asua kaverin kans. saa elää silti omaa elämää niinku lystää, olla siivoomatta jos ei jaksa, nukkua millon kiinnostaa, voi olla yksin jos haluu mut voi tehdä yhdes kaikkee jos on sellane fiilis :) on ihana ku tulee väsyneenä töist ja kämppis on tehny ruoan valmiiks, mut on myös kiva ilahduttaa kämppistä tekemällä vastaavasti sille ruokaa tai esim. siivoomalla. sit seki et jos itel on jotai murheita tai menee heikosti ni kämppis huomaa vaik ei sanoiskaa erityisesti siit mitää. muutenki on helppo purkaa kaikki arjen murheet ja jakaa ilot :)
tinde
 

ViestiKirjoittaja raahustaja » 23 Heinä 2008, 21:58

Itselläkin on hyviä kokemuksia kimppa-asumisesta ystävän kanssa, mutta ei kyllä enää jaksaisi, kun teini-iästä on jo kymmenisen vuotta... Kokemusta on myös puolison kanssa asumisesta. Sinkut usein ajattelevat, että taivas aukeaa, kun pääsee naimisiin ja saa ikuisen kaverin rinnalle. Aina ei kuitenkaan Taivaan Isä niin hyvin anna käydä. Itsellä lähti mies kävelemään muutama vuosi sitten. Sitä ennen oli tietysti kieltänyt uskonsa, mukiloinut vaimoaan toistuvasti, kiristänyt huonoina hetkinään niin henkisesti kuin fyysisesti. Siitä on hauskuus kaukana, kun saa juosta pitkin metsiä yön synkkinä tunteina, piilotella pankkikorttiaan ja puhelintaan jne. Onpa kylpyhuoneessakin tullut yksi yö nukuttua, kun muun huoneen ovea ei saanut lukkoon. Tässä vain esimerkkejä. Onneksi minun kaltaista kohtaloa ei varmaan kovin moni ole joutunut kokemaan. Haluan vain muistuttaa kaikille sinkuille, että olkaa tyytyväisiä elämäänne. Ei aidan toisella puolella ruoho ole sen vihreämpää. Ymmärrän toki, että sitä kovin kaipaa, mitä ei ole koskaan saanut. Toisaalta itsekin kaipaan joskus syliä ja lohduttajaa, mutta osaan olla onnellinen mukavassa asunnossani -ilman jokapäiväistä pelkoa. Monella on asiat paremmin kuin osaa kuvitellakaan. Itsekin huomasin sen vasta raskaiden kokemusten jälkeen. Toivottavasti en aiheuta eripuraa suoralla tekstilläni.
raahustaja
 

ViestiKirjoittaja nikke » 15 Elo 2008, 23:02

Täytyy sanoa että jos elämä kämppiksen kans oiski tuommosta niinku tinde sanot nii mikä siinä asuessa, mutta nyt asun yksin. oon asunu jo elokuun alusta enkä kaipaa yhtään takas entiseen.
jos saiski tommosen kämppiksen jonka kans homma pelais nuin niinku tinde kuvailit niin mikäs siinä, mutta mulla siinä kävi niin, että toinen viihty omissa oloissaan eikä siitä paljo kuullu eikä nähny. muutto ommaan asuntoon oli meijän kaverisuhteen pelastamista. nyt ku asun yksin saan olla yksin jos haluan, mutta tämän mainitsemani kaverin kanssa me ollaan nyt enemmän tekemisissä ku viimisen puolentoista vuojen aikana. Toisilla onnistaa toisilla ei. jos kimppa-asumisesta puuttuu hohto niin suosittelen kokeilemaan.
nikke
 

ViestiKirjoittaja TakkutukkaMenninkäinen » 06 Maalis 2011, 15:51

Oon kokeillu monen ihmisen kimppakämpät, parhaan kaverin kanssa asumisen ja yksinasumisen ja ite oon tullu siihen tulokseen että kyllä asun mieluiten yksin. Saa ite päättää miten elää ja olee ilman että tarvii aatella miten se toinen tai joku muu haluis asiat tehä. Jos on työvuorot erit niin joutuu varomaan ettei herätä toista. Ite en kanskaan oo mikään maailman siistein ihminen joten saan elää semmosessa sikolätissä ko haluan. Välistä kyllä iskee siivousinto ja samalla yleensä tavaroiden paikkojaki vaihtelen ja sisustusta muutan semmoseksi ko haluan. Mutta yks juttu on kyllä ollu jännä, että toisten sotkut ärsyttää enemmän ko omat :D omat vaatteet ko lojuu lattioilla ja omat tiskit pöydillä niin ei se haittaa, mutta sitte ko ne on jonku muun.... :-o :lol:

Mut tietenki nuo klassiset: ei oo kukaan oottamassa ko tulee kotiin, ei oo juttukaveria ym. on niitä huonoja puolia, mutta tällä hetkellä nautin täysin rinnoin tästä 30 neliön yksiöstäni!
TakkutukkaMenninkäinen
kiinnostunut
 
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Maalis 2011, 20:05

Edellinen

Paluu Sinkkupalsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron