Sinkun siunaus

Sinkkujen elämän iloista ja suruista sekä uskossa elämisestä.

Sinkun siunaus

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 27 Maalis 2007, 11:53

Perhepalstan kuvauksessa on lopussa maininta Jumalan muista siunauksista. Sinkkupalstan kuvauksessa ei ole siunausta. Sinkkuus on kai sitten kirous. Kyllähän sitä hymistellään, että sinkunkin elämä on arvokasta ja siunattua, mutta silti hampaat irvessä monesti puhutaan "katkerista, säälittävistä vanhoistapiioista ja -pojista". Olen myös törmännyt nimitykseen "ylijäämätyttö". (Miksei poikakin.)

Niin...ihan turha kai tässä on omaa arvon tunnettaan muka pitää korkealla, kun yleinen käsitys on kuitenkin se, että olemme aina jostakin todella tärkeästä ja olennaisesta paitsiossa, aina jotakin ilman... :roll:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

Re: Sinkun siunaus

ViestiKirjoittaja Tero A.A. » 27 Maalis 2007, 20:52

Perhettä ei ole tarkoitettu kaikille. Ne joilla on aviopuoliso ja ehkä lapsiakin, ovat Jumalan lapsina ilman muuta kiitollisia siitä että ne heillä ovat, kun eihän siitä vastuusta voi paeta. Itselläni olisi ollut monia nimiäkin lapsille valmiiksi mietittyinä, ja se oli kova pala, etten niitä tule saamaankaan. Vanhempani ovat kerran vain todenneet, että eipä sukunimi jatku kun ainoalla veljelläni on vain tyttöjä.

Mutta en ole sitä ristiä onneksi ottanut, että sukunimen säilymisen vuoksi minunkin täytyisi ottaa vaimo, vaikka millainen vain, ja lisäksi vielä saada lapsia - mieluiten poikia. Nyt kyllä tunnen, että hermoni olisivat kovalla koetuksella perheeni kanssa. Neurologikin on sanonut, että minulla on yliherkkä autonominen hermosto: se toistaa helposti äänet yms., siksi minusta on mukavinta olla yksinäni.

Taivaan Isä tietää varmasti, kenelle perhe sopii ja kenelle se ei sovi. Ja jos uskovaiselle, perheelliselle tai perheettömälle tulee tässä levottomassa ajassa huoruuden syntiä, on ne oikeus tuoda armoalttarille ja upottaa armon pohjattomaan mereen, mistä ne eivät takaisin nouse.
Tero A.A.
vakiintunut
 
Viestit: 136
Liittynyt: 11 Marras 2006, 15:18

Re: Sinkun siunaus

ViestiKirjoittaja Tero A.A. » 27 Maalis 2007, 20:56

Eiväthän kaikki pariskunnatkaan saa lapsia, ja sellainenkin saattaa olla kova koettelemus ja koetella parisuhdettakin. Toisille Jumala antaa syntyä vammaisia lapsia.

Joilla ei omia fyysisiä lapsia ole, saattaa olla hengellisiä lapsia sekä hengelisiä sisaria, veljiä, isiä ja äitejä. Sanoihan Jeesuskin: Kuka on minun äitini ja veljeni? Jokainen joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, hän on minun äitini ja minun veljeni.

Kristityn on ilolla kannettava ristinsä joka hänelle annetaan.
Tero A.A.
vakiintunut
 
Viestit: 136
Liittynyt: 11 Marras 2006, 15:18

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 30 Maalis 2007, 14:24

Kiitos Tero hienoista ajatuksista. :)
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24


Paluu Sinkkupalsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron