Kallista on mennä naimisiin...

Sinkkujen elämän iloista ja suruista sekä uskossa elämisestä.

Kallista on mennä naimisiin...

ViestiKirjoittaja Vl-neiti » 07 Helmi 2007, 02:42

Olen tässä nyt useimpien ihmisten hääjärjestelyjä seuranneena huomannut, että miten kalliiksi häät voivatkin tulla. Niinpä olen nyt aloittanut säästämään häitäni varten rahaa. Olen tässä kuulostellut, että 3000 e voisi olla niiden järjestämiseen sopiva hinta. Päässäni olen sitten laskeskellut, että jos 100 e kuukaudessa pystyisin säästämään, niin 30 kuukauden päästä ois rahat valmiina. Tähän budjettiin mun on vielä lisättävä se, että haluan muuttaa täältä etelästä takaisin pohjoiseen.

Mulla ei oo kyllä tiedossa henkilöä, jonka kanssa menisin naimisiin. Mutta, jos sopiva henkilö sattuu kohdalle, niin ainakin häät ois sitten taloudellisesti jo valmiiksi turvattu. Jos nyt ei satu löytymään sopivaa henkilöä, niin rahallehan kyllä löytyy usein käyttöä.n Mulle välillä tulee myös sellaisia ajatuksia, että en haluaisi sitä, että joku toinen ihminen joutuisi lainojani maksamaan. Tämän myötä olen laskeskellut, että lainani saisin maksettua vasta 5 tai 6 vuoden päästä pois nykyisellä vauhdillani. Ei oo tosiaan sitten taloudellisessa mielessä kiirettä naimisiin.

Oletteko te säästäneet mahdollisesti tulevia häitänne varten rahaa? Huolettaako teitä se, että ette ehtisi ennen naimisiin menoa tehdä itsestänne velattomia? Ehkä minusta ei edes ole naimisiin, kun näin itsenäinen haluaisin olla. Miten jotku ihmiset voivat pitääkin itsestään selvyytenä, että toisen velatkin olisivat omia? Kyllä mä nyt ymmärrän yhteiset asuntovelat yms. Mutta en sitä, että toinen joutuu maksamaan siitä elämisestä, kun ei oltu edes yhdessä.
Vl-neiti
 

ViestiKirjoittaja Vl-neiti » 07 Helmi 2007, 03:17

Tähän laskelmaan mä kyllä joudun lisämään senkin, että jossain vaiheessa auton hankin. Näinpä ne mun häät voivat siirtyäkin 20 vuodella eteenpäin. :wink:

Taijan olla pikkasen höppänä vanhapiika... :lol:

Mutta pitää kait jossain vaiheessa tehdä testamentti. Jos saan maallista omaisuutta kerättyä rutkasti ja sitten kuolla kupsahdan, niin voi toisilla olla sitten vara mennä naimisiin. Täytyyhän elämässä joitain tavotteita olla.

Mä kyllä itse mielellään säätelen näitä asioita. Onneksi on päättäjä kuitenkin toisaalla, niin en ihan sekaisin saa asioitani. :)
Vl-neiti
 

ViestiKirjoittaja Weha » 07 Helmi 2007, 05:11

No, et kait sentään edes yksin sellaisia kustannuksia maksa. Luulempa, että rahat saat läheisiltäsi lahjana jos naimisiin meet. :wink:

Ainakin monien suhteen on näinkin...tai sitten pitää vain pienet häät.
Weha
 

hääkustannukset

ViestiKirjoittaja kuikuilija » 07 Helmi 2007, 11:29

Säästäminen on hyvä asia. Kaikki tulloo ajallaan. Itselläni ei ollut rahaa paljon ja keskusteltiin vaimon vanhempien kanssa kustannuksista. Sanoin että jos me vaimon kanssa kustannetaan, niin häät ovat pienet. Puhuin muistaakseni leikkisästi, että kaksi todistajaa ja vihkimisen jälkeen kahville huoltoasemalle. Kannattaa aina pohtia sen kautta mihin on mahdollisuus, eikä siihen miten hienoa ja mahtavaa.
kuikuilija
touhukas
 
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Loka 2005, 19:21
Paikkakunta: koti jossain suunnassa

ViestiKirjoittaja Saral » 07 Helmi 2007, 20:39

Minäkin ajattelen, että olisi hyvä ite kustantaa häänsä. Miksi vanhemmilla maksattaa hirveitä summia? Tietenkin, jos ne pienellä summalla haluaisivat osallistua, se olisi eri asia kai. Muuten olis hyvä, että ei ikään kuin pakottais tai velvoittais niitä maksamaan. Ei niittenkään vanhemmat välttämättä oo vanhempiemme hääkustannuksiin osallistuneet. Ja miksi pitäisi pitää hienot ja paljon rahaa kuluttavat häät. Eikö ilo ja rakkaus ole pääasia ja rahalla ei niinkään oo merkitystä? Muutenkaan ei pitäisi liiaksi olla rahan orja. Se on kuitenkin välttämätön, mutta sen ei pitäisi ratkaista asioita.
Avatar
Saral
vakiintunut
 
Viestit: 118
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 10:43

ViestiKirjoittaja Pottu » 07 Helmi 2007, 22:44

Säästäminen on aina viisasta. :D Kannattaa säästää vaikka sinne häätilille. Rahat voi joka tapauksessa myöhemmin johonkin käyttää, tuli sitten häitä tai ei. :wink:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Vl-neiti » 14 Helmi 2007, 23:39

Weha kirjoitti:No, et kait sentään edes yksin sellaisia kustannuksia maksa. Luulempa, että rahat saat läheisiltäsi lahjana jos naimisiin meet. :wink:

Ainakin monien suhteen on näinkin...tai sitten pitää vain pienet häät.


Luultavasti kumppanikin voisi sitten osallistua häärahoitukseen... :roll: Mun yhdet tutut saivat toivomuksensa mukaan häälahjansa rahoina, jolla pystyivät kustantamaan ne häänsä. :)

Mä tykkään juhlista, enkä osaisi itselleni kuvitella pieniä häitä. Oon jo laskenut, että jotain 50 läheiseksi kokemaani henkilöä pyytäisin häihini. :oops: Saa sitten nähdä. Jos saan kumppaniksi "juron" miehen, niin häät voivat ollakin pienet. :shock: Ikä tietysti siihenkin asiaan vaikuttaa. Tuskinpa 50-vuotiaana enään pyytäisin mahdollisiin häihini paljon sakkia. Nyt kyllä arvelen, että silloin varsinkin olisi aihetta juhliin. 8) Mutta kuvitelmathan voivat olla erilaisia kuin todellisuus.

kuikuilija kirjoitti:Säästäminen on hyvä asia. Kaikki tulloo ajallaan. Itselläni ei ollut rahaa paljon ja keskusteltiin vaimon vanhempien kanssa kustannuksista. Sanoin että jos me vaimon kanssa kustannetaan, niin häät ovat pienet. Puhuin muistaakseni leikkisästi, että kaksi todistajaa ja vihkimisen jälkeen kahville huoltoasemalle. Kannattaa aina pohtia sen kautta mihin on mahdollisuus, eikä siihen miten hienoa ja mahtavaa.


Mua kyllä kiinnostaisi kuulla, että millaiset teidän häät sitten olivat?

Saral kirjoitti:Minäkin ajattelen, että olisi hyvä ite kustantaa häänsä. Miksi vanhemmilla maksattaa hirveitä summia? Tietenkin, jos ne pienellä summalla haluaisivat osallistua, se olisi eri asia kai. Muuten olis hyvä, että ei ikään kuin pakottais tai velvoittais niitä maksamaan. Ei niittenkään vanhemmat välttämättä oo vanhempiemme hääkustannuksiin osallistuneet. Ja miksi pitäisi pitää hienot ja paljon rahaa kuluttavat häät. Eikö ilo ja rakkaus ole pääasia ja rahalla ei niinkään oo merkitystä? Muutenkaan ei pitäisi liiaksi olla rahan orja. Se on kuitenkin välttämätön, mutta sen ei pitäisi ratkaista asioita.


Kun sitä on nuorempi, niin tuntuu jotenkin luonnolliselta se, että pyytää vanhemmiltaan avustusta. Mutta mä oon muutamien vuosien päästä jo 30-vuotias, joten en viitsisi heiltä ehkä pyytää rahaa muuten kuin lainaksi. :( Ilo ja rakkaus on tosiaan pääasia. Lisäisin tuohon senkin, että uskovainen aviopuoliso. En mä mitään prinsessahäitä oikeastaan haluaisi. Haluaisin vain, että mun läheisetkin olisivat silloin paikalla, kun elämässäni tapahtuisi uusi käänne. :D Mä haluaisin lisäksi siten, että ei tarvitsisi taloudellisesti ahtaalla olla avioliitossa. Oon aika köyhästä perheestä lähtöisin.

Pottu kirjoitti:Säästäminen on aina viisasta. :D Kannattaa säästää vaikka sinne häätilille. Rahat voi joka tapauksessa myöhemmin johonkin käyttää, tuli sitten häitä tai ei. :wink:


Näinpä. :lol:
Vl-neiti
 

ViestiKirjoittaja Pottu » 15 Helmi 2007, 00:49

Tosta 50-vuotiaana häiden järjestämisestä...
Musta taas tuntuu, että mitä enemmän ikää kertyy, sitä enemmän kertyy myös ystäviä, jotka tuntuu niin läheisiltä, että ne "pitäis" kutsua. Puhumattakaan niistä kaikista, kenen häissä itte on ollu ja kelle on kertyny jo isot perheet.. 18-vuotiaalla ei oo vielä ihan niin paljon kutsuttavia. :wink: Ei oo vielä ehtiny kertyy yhtä paljon tuttuja ku 50-vuotiaalle. En tiedä, miten rajaisin kutsuttavat, jos menisin 50-vuotiaana naimisiin :roll: Eräs tuntemani jo vähän iäkkäämpänä avioitunut kutsui kummilapset perheineen. Ehkäpä se vois ollakin hyvä ratkaisu.
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Vl-Misu » 19 Helmi 2008, 21:48

Sinisielu kirjoitti:VL-Misu. Monet ovat niin suvaitsemattomia. Jos joku vähänkin "poikkeaa massasta" niin ei kelpaa.Tai ei löydä vain sellaista seuraa jonka kanssa synkkaisi.Tai sitten ihmiset ovat niin ylpeitä, etteivät kelpuuta ketä tahansa kaverikseen/ystäväkseen.

Totta sekin,ollaan samas veneessä!Mä oon löytänyt ja antanut joka puhelinnumeron,mut siihen se sit on jäänyt,kun ei ne oo lähettänyt mitään viestiä eikä soittanut... :???:
Asuisitpa täällä,tai mä siellä et saisin susta tyttö kaverin seuroihin,ne täytyy olla ylpeitä,koska mua ei oo huolittu porukkaan... :-(
Ei mua kyl huolittais sielläkään,ellet sä sit huolis??
Vl-Misu
 


Paluu Sinkkupalsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron