Sinkun matkustelu

Sinkkujen elämän iloista ja suruista sekä uskossa elämisestä.

Sinkun matkustelu

ViestiKirjoittaja Saral » 10 Touko 2007, 18:50

Sinisielu kuitenkin näköjään eniten tätä palstaa pitäny pystyssä. Minä kuvittelin, että mun aloituksia ja kirjoituksia olisi täällä enemmän (kuin mitä nyt topikkina näkyy), mutta onhan siitä aikaa kun viimeksi olen tänne aloituksen laittanut.

Ajattelin ottaa tähän nyt esille sinkun vapaa-ajan.

Ajatellaan, että sinkku ehtii tehdä kaikenlaista. Tottahan se on; ehtisi jos viitsisi ja jaksaisi. Mutta itse varmasti voisin lähteä matkoille, jos olis hyvää matkaseuraa. Yksin ei oikein kiinnosta ja huvita lähteä. Ja jos perheelliset eivät voi matkustaa sen vuoksi, että on iso perhe, niin jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi: häämatka. Silloin on kumppani ja ehtii tehdä... No, joo vitsit vitseinä. Kaipa yksinäinenkin voi lähteä, jos vain viitsii ja sama homma varmasti perheellisellä: jos vain on halua ja viitseliäisyyttä. Mökin voi vuokrata ja koko perheen kanssa olla siellä. Yksinäinen voi olla taas yksikseen mökillä (jos ei ole muita halukkaita mukaanlähtijöitä, ja rahahan voi monesti olla ratkaiseva myös).
Viimeksi muokannut Saral päivämäärä 11 Touko 2007, 20:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Saral
vakiintunut
 
Viestit: 118
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 10:43

ViestiKirjoittaja Pottu » 11 Touko 2007, 00:57

Jos ois sitä RAHAA, niin lähtisin Päivämiehessä ilmotetuille uskovaisten reissuille. Ainakin alottaa matkustelun niistä. Ois turvallista ja hyvää matkaseuraa ja saisi uusia ystäviäkin ehkä. Ne meikäläisten reissut tahtoo olla vaan melkosen tyyriitä....

Monet mun tuntemat perheelliset matkustelee useinkin ulkomailla. Lapset on sillä aikaa kotona lastenvahdin hoivissa.

Tietty on kai se just niin, että paljon se on siitäkin kiinni, miten polttava halu on ulkomaille. Kai sitä jonkinlaisen reissurahan sais säästöön, kun tinkis kaikesta muusta. Jotenkin sitä vaan pihinä ihmisenä aattele, ettei viittis ihan viimesiä säästöjään tuhlata johonkin reissuun. Jäähän siitä varmasti hienot muistot, mutta oon ehkä niin siihen kasvatettu, että ois hyvä olla pikku hätävarakassakin pahan päivän varalle.
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

Re: Sinkun matkustelu

ViestiKirjoittaja Vl-Misu » 11 Touko 2007, 22:39

Saral kirjoitti:Ajattelin ottaa tähän nyt esille sinkun vapaa-ajan.
Ajatellaan, että sinkku ehtii tehdä kaikenlaista. Tottahan se on;ehtisi jos viitsisi ja jaksaisi.Mutta itse varmasti voisin lähteä matkoille,jos olis hyvää matkaseuraa.Yksin ei oikein kiinnosta ja huvita lähteä.
Ja jos perheelliset eivät voi matkustaa sen vuoksi, että on iso perhe, niin jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi:Häämatka.Silloin on kumppani ja ehtii tehdä...No,joo vitsit vitseinä.Kaipa yksinäinenkin voi lähteä,jos vain viitsii ja sama homma varmasti perheellisellä: jos vain on halua ja viitseliäisyyttä.Mökin voi vuokrata ja koko perheen kanssa olla siellä. Yksinäinen voi olla taas yksikseen mökillä(jos ei ole muita halukkaita mukaanlähtijöitä, ja rahahan voi monesti olla ratkaiseva myös).

Jt totta!Yksin ehtii olla vähän liikaakin ja murehtia,kun ei ole perhettä ajateltavana.Ihmisestä voi tulla aika itsekeskeinen jos pitää aina olla yksin... :? Jos pitää olla monta vuotta sinkkuna,niin sitten ei ehkä enää perheen perustaminen kiinnosta sinkkuja,kun on jo tottunut vapauteen ja huolettomuuteen.Kun ei ole montaa suuta ruokittavana tai raha huolia!
Yksinäisenä voi olla kalliimpaakin matkustaa,riippuen toki et minne tai millä matkustaa.
Esim.Jalan tai pyörällä ei maksa mitään,oli yksin tai suuremmalla porukalla.Mut bussillakin yksin voi matkustaa edullisesti yksinkin,ainakin jos on opiskelija tai eläkeläinen. :wink:
Sitten on erikseen ne Ryhmä tai Perhe matkat.
Silloin voi olla edullisempaa ja kannattavampaa,kun kaikki maksaa osansa yhdestä suuresta matkasta.Esim Kylpylä-Hotelli paketit voivat olla sellaisia...
Vl-Misu
 

ViestiKirjoittaja Elena » 12 Touko 2007, 13:43

Suunnitelkaa vaikka yhden ystävänne kanssa joku matka. Minä kävin esimerkiksi viime vuonna Tallinnassa ystäväni kanssa kahdestaan, ja oli todella mukavaa! :D Kannattaa säästää matkusteluun, jos se kiinnostaa. Matkan jälkeen on aina todella innostunut ja virkeä olo. Minua ainakin se rentouttaa ja piristää hirveästi.

Syksyllä olin hieman varaton jo tuon (sinänsä halvan) matkan takia, mutta siinä riittää silti muistelemista! :)

Ja tutustukaapa sivustoon www.ryanair.com. Sieltä löytyy TODELLA halpoja lentoja vaikka mihin maihin!
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 18 Huhti 2008, 11:59

Niin...ei ole kavereita keiden kanssa matkustaisi. Yksin matkustan jonnekin lähikuntaan, esim. veljen luo Muhokselle. Siinä meikäläisen matkat. :o
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Elena » 19 Huhti 2008, 19:23

Ei yksinolo matkustamista estä, jos intoa ja kiinnostusta riittää. :o
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Pottu » 20 Huhti 2008, 01:37

Hmm... En minäkään oikeastaan kauheasti osaisi yksin reissata. En ainakaan ulkomailla. Oon niin vähän matkustellu, että tuntisin oloni aika epävarmaksi yksin jossain ulkomaanmatkalla. No en osais kuvitella kyllä lähteväni yksin vaeltamaan tai pyöräretkelle, jossa yöpyisin teltassa. Pelkäisin, että mitä tahansa voisi tapahtua eikä kukaan tietäisi. Laivareissullakin olisi yksin tylsää. Yhden hengen hotellihuoneet taas on suhteessa kalliimpia kuin kahden hengen huoneet. Ja muutenkin reissussa kaipaisi ehkä jotakin, jonka kanssa vaihtaa ajatuksia.
Uskovaisten matkoilla tietysti voisi löytää uusia ystäviä. Päivämiehessäkin on ollu tosi kiinnostavia matkoja,mutta ne on kalliita...

Suomen rajojen sisällä voin kyllä reissata yksinkin. Kylpylässä menee päivä kevyesti yksinkin ja tokihan erilaisissa museoissa ja näyttelyissä voi hyvin yksinkin käydä. Yksinreissatessa on tietysti se hyvä puoli, että saa mennä minne haluaa, ei tule riitaa reitistä ja nähtävyyksistä. Ehkä lomaan kuuluu kuitenkin isona osana myös se sosiaalinen puoli eli mukavan ihmisen seura.
:D

Kotona aika menee hyvin yksinkin, mutta reissuihin sopii kyllä hyvin se sanonta, että "Kaksin aina kaunehimpi" :-(
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51


Paluu Sinkkupalsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron