VL-FOORUMI

Keskustelupalsta vanhoillislestadiolaisille ja uskostamme kiinnostuneille. Ylläpitäjinä vanhoillislestadiolaisia yksityishenkilöitä.
Tänään on 15 Joulu 2017, 17:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24 Marras 2007, 22:49 
Poissa
puurtaja

No, joillakin on sitten pipo tosiaan liian kireällä, jos kokevat sinkku-nimityksen uskovaiselle sopimattomana... :roll:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Marras 2007, 18:14 
Poissa
Valvoja

mä en ehkä näe sitä ihan sopimattomanakaan uskovaiselle mutta en osaa ajatella että kutsuisin itseäni sinkuksi. toki mun mielestä näin palstan nimenä ihan ok.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16 Tammi 2008, 20:08 
Poissa
puurtaja

Tänään vasta huomasin tuon kirjoituksen.
Korjaisin, että mä en ole ehdottanu tälle palstalle tuota sinkkupalstaa, vaan se oli täällä jo valmiina, kun tänne syksyllä 2004 tieni löysin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22 Helmi 2008, 03:11 
Poissa
perehtynyt

Tulee tuo "Vielä vapaiden palsta" sydäntä lähelle. Tosin mitä enemmän sinkku-sanaa käytetään, sen hyväksytymmäksi ja korrektimmaksi se tulee. Joten jos mitään akuuttia tarvetta muutokselle ei ole, kannatetaan nykyistä palstan nimeä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22 Helmi 2008, 04:18 
Poissa
puurtaja

No, tällä palstalla on viljelty jo niin paljon sinkku-sanaa, että nimenvaihto tuskin tulee enää kyseeseen. Mä oon tehny aika monta aloitusta. :-o

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25 Marras 2009, 01:52 
Poissa
ahertaja

teejn kirjoitti:
Tulee tuo "Vielä vapaiden palsta" sydäntä lähelle. Tosin mitä enemmän sinkku-sanaa käytetään, sen hyväksytymmäksi ja korrektimmaksi se tulee. Joten jos mitään akuuttia tarvetta muutokselle ei ole, kannatetaan nykyistä palstan nimeä.

Tykästyin tuohon nimeen. En oikein osaa itsestäni käyttää naimaton-nimitystä, kun kuitenkin olen ehtinyt naimisissa olemaan. Tosin eihän se sitä tieten sano, ettei voisi sanoa olevansa "tällä hetkellä naimaton", siis ei naimisissa. Aika moni nuorehkojen ihmisten paikka ja jopa jotkut viralliset lomakkeetkin ovat unohtaneet listasta lesket. Eihän se yleinen tilanne olekaan nuorelle, itsekin olin omassa seurakunnassani jonkin aikaa tilaston mukaan ainut alle 30-vuotias leski, ja jäseniä siis oli kuiten se 50 000. Sitten sain kaverin sarjaan, kun toinenkin nuori leski löytyi kaupungista. Mutta aina se jotenkin kaihertaa merkitä, että naimaton, kun se ikään kuin vähättelee ja vie pois sen elämäni onnellisimman ajan. Toisaalta tuntui aikoinaan älyttömältä rastia Kelan papereista "leski" kun ikää oli 23 v. Lisäksi se vähän säikyttää ihmisiä pois, jos kuulevat sen. En mie sitten tiiä, olenko mie loppuikäni leski vai alanko mieltää itseni naimattomaksi, sinkuksi tai jotain - yleensä jos on tarve, olen yksin asuva taikka sinkku. Vaan kyllähän sitä toivoo, että ei olisi loppuiän tilanne tämä. Mie olen isoa perhettä toivonut aina, mutta - no, aina ei saa mitä tahtoo.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25 Marras 2009, 22:23 
Poissa
Aurinkosade

Sinkkupalstan nimi voisi olla hinkujat ja perhepalstan nimi vinkujat. :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25 Marras 2009, 22:38 
Poissa
Ylläpitäjä

Humilton kirjoitti:
Sinkkupalstan nimi voisi olla hinkujat ja perhepalstan nimi vinkujat. :)
PDT_Armataz_01_37 PDT_Armataz_01_37 PDT_Armataz_01_36 PDT_Armataz_01_13 PDT_Armataz_01_03

Profiili  

Viestin otsikko: !!!!!!
ViestiLähetetty: 25 Marras 2009, 22:47 
Poissa
Valvoja

Hurraata humiltonille! Tää iski mun nauruhermoon!

terv. mutsi (ent. vinkuja, nyt lasten maailmalle lähdettyä kaipauksessa räytyjä)

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]