"Naimattomuus piti hengissä"

Sinkkujen elämän iloista ja suruista sekä uskossa elämisestä.

"Naimattomuus piti hengissä"

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 17 Joulu 2007, 23:44

Maailman vanhin mies: Naimattomuus piti hengissä
17.12.2007 19:03

Maailman vanhimpana miehenä pidetty ukrainalainen paimen on kuollut 116 vuoden iässä.

Viranomaisten mukaan Gregori Nestor kuoli lauantaina Stari Jaritshivin kaupungissa Länsi-Ukrainassa.

Nestor piti pitkän ikänsä salaisuutena naimattomuuttaan.

- Jos minulla olisi ollut vaimo, olisin ollut arkussa jo kauan sitten, hän sanoi jokin aika sitten AFP:n haastattelussa.

Myös Nestorin spartalainen elämäntyyli piti hänet kunnossa: ei savukkeita, vain vähän alkoholia ja terveellinen ruokavalio - sekä säännölliset rukoiluhetket ja katumusharjoitukset. Hän jatkoi paimenen ammattiaan lähes satavuotiaaksi saakka, ja pystyi yhä elämänsä loppuun saakka lukemaan sanomalehdet ilman silmälaseja.

Nestorin henkilöpapereiden mukaan hänen syntymäpäivänsä oli 15. maaliskuuta vuonna 1891. Guinnesin ennätysten kirja oli parhaillaan vahvistamassa tietoja, joiden avulla hänet olisi julistettu maailman vanhimmaksi mieheksi, mutta prosessi ei ehtinyt loppuun saakka.

STT-AFP
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Ahasverus » 18 Joulu 2007, 00:12

Aijai, mikä sinkkuuden apostoli! :D
Ahasverus
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 18 Joulu 2007, 00:26

Ahasverus kirjoitti:Aijai, mikä sinkkuuden apostoli! :D


Onko Ahasverus itse kävelemässä tuossa avataressa? Tuolla elämän tavalla voi sinullekin ennustaa pitkää ikää. :lol: :lol: :roll: :roll:
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Ahasverus » 18 Joulu 2007, 00:52

Minä itse en tuolla (tietenkään) köpöttele, kristillisen mytologian tutkimus vain kiinnostaa työn puolesta. Ja Gustave Doren upeat Raamattu-aiheiset työt on sitten tietty luku sinänsä.

Ahasverus päätyi nikiksi ja kuvaksi, kun holokaustin myötä päädyin myyttiin vaeltavasta juutalaisesta, joka on aika puhutteleva. Se ei siis ole kannanotto esim. elämäntapani puolesta. No niin, olihan siinä apologiaa kerrakseen taas :D
Ahasverus
 

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 18 Joulu 2007, 22:26

"Jos minulla olisi ollut vaimo, olisin ollut arkussa jo kauan sitten, hän sanoi jokin aika sitten AFP:n haastattelussa."

Mietin vain, miksi.
:lol:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Taavetti » 18 Joulu 2007, 23:24

Sinisielu kirjoitti:"Jos minulla olisi ollut vaimo, olisin ollut arkussa jo kauan sitten, hän sanoi jokin aika sitten AFP:n haastattelussa."

Mietin vain, miksi.
:lol:

Taisi heittää arvionsa aivan huumorilla. Luulen huumorin tajun ja elämän myönteisyyden häntä enemmän auttaneen, kuin vaimon puute. Toisaalta puolison puute pakottaa ihmiesn vireäksi, kun kaikki täytyy itse hankkia, eikä mitään saaa valmiina,.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Ahasverus » 20 Joulu 2007, 14:28

Kiintoisa juttu. Ehkä kyse on onnellisuudesta, joka puolestaan on melko pitkälle subjektiivinen käsite?
Ahasverus
 

ViestiKirjoittaja näre » 20 Joulu 2007, 14:43

Onnellisuus on mielentila. :?
näre
 

ViestiKirjoittaja Ahasverus » 20 Joulu 2007, 14:54

Toki näin. Mutta onnellisuuden kokeminen on subjektiivista. Eikä minun mielestäni sinkkuus tai pariutuminen tai lisääntyminen per se ole onnellisuuden tae...tai elämän tarkoitus. :wink:
Ahasverus
 

ViestiKirjoittaja Saunanaama » 20 Joulu 2007, 15:29

Ahasverus kirjoitti:Eikä minun mielestäni sinkkuus tai pariutuminen tai lisääntyminen per se ole onnellisuuden tae.


Eipä kirjoitella ru mia.

Sorry, mutta oli ihan pakko... :lol:
Saunanaama
puuhakas
 
Viestit: 225
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 14:29
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Sinikettu » 09 Tammi 2008, 23:26

Sinisielu kirjoitti:"Jos minulla olisi ollut vaimo, olisin ollut arkussa jo kauan sitten, hän sanoi jokin aika sitten AFP:n haastattelussa."

Mietin vain, miksi.
:lol:


Jos hän ajatteli, että vaimo olisi vain aina nalkuttanut ja sellainenhan toki vie ennen aikaseen hautaan. :roll:
Avatar
Sinikettu
puuhakas
 
Viestit: 237
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 15:11


Paluu Sinkkupalsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron