Virkistystä sinkuille?

Sinkkujen elämän iloista ja suruista sekä uskossa elämisestä.

ViestiKirjoittaja Taavetti » 19 Syys 2006, 14:54

Ainakin leirejä on leirikeskuksissa, niihin tulee nuoria monelta paikkakunnalta. Ehkä outoja, mutta varmaan siellä pian tutustuu.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Ehdotuksia

ViestiKirjoittaja Pullenah » 19 Syys 2006, 19:16

Aletaanko porukalla ideoimaan "sinkkuiltojen" toimintaa ja käytäntöjä..sitten ehdotus johtokuntaan.Luulisin että näille illoille olisi kysyntää.Sisariltoja järjestetään,mutta ne ovat suurimmaksi osaksi perheenäitejä jotka niihin osallistuu.Itse en osaa henk.koht.mennä niihin. :shock:
Pullenah
 

ViestiKirjoittaja kesis » 19 Syys 2006, 19:51

aikuisten nuorten leirejä on pottu etkö sinä ollut joskus sellaisella kerropa vähän minkälaista ja ettei kai sielläo ollu vaan sellaisia ihan nuoria
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Pottu » 20 Syys 2006, 00:20

No aikuisten leirillä jossa olin, tais ikähaarukka olla jotain 18-50.. Suurin osa ehkä siinä parinkymmenen molemmin puolin olevia. Siellähän oli kyllä kivaa. Monenlaista ohjelmaa. Yleensä oon kuitenkin aika laiska lähtemään mihinkään leireille.. :lol:
Niin tottahan se on, että mitä enemmän sinkulle tulee ikä, sitä enemmän alkaa tuntea itsensä väliinputoajaksi. Ei oikein kuulu enää nuorten joukkoon, ei avioparejen joukkoon eikä vielä vanhusten toimintaankaan voi liittyä. Hmm.. jos olisi oikein aktiivinen, niin mikäpä estäisi alottamasta ihan epävirallisesti "sinkkutoimintaa"...Ei ehkä ihan sillä nimellä. Monet vierastaa sanaa sinkku. mutta kutsumalla vaikka oman ikäisiään ja vanhempiakin "sinkkuja" kylään ja ehdottamaan, että voitaisiinko alkaa touhuta yhdessä vaikka luontoretkiä?
Helppohan se on puhua! Itse en ole mikään asioiden aloittajatyyppi. Muutenkin tykkään enemmän kyläillä ja tehdä retkiä pienemmässä porukassa. En missään kauheassa lössissä. Jotenkin vierastan kaikkea "massatouhua".
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Krisse » 01 Loka 2006, 18:12

Helposti ajatellaan, että kyllä ne sinkut keksivät itelleen toimintaa ja varmaan keksittekin...
itse kun olin sinkkuna, niin oli noita viikonloppuleirejä ja joululeiriäkin jne,,
sitten oli nuorten ilta ry.llä lauantaisin,aikamoinen sinkkuilta sekin...
jossain järjestetään miesten iltoja, niin miksei sisariltojen lisäksi sinkkunaisten iltoja tmv. myös..
jonkun verran retkeiltiin jne. mutta joskus alkoi kyllästyttää se ainainen siskojen määrä, kun veljiä ei ollut montaakaan...
Krisse
 

ViestiKirjoittaja kesis » 01 Loka 2006, 21:09

miestenillat ja sisarillta on verrattavissa toisiinsaan juuri sen takia muutettii äitien ja vaimojen ilta mikä olikaan sisarilta nimeksi että sellaiset sinkutki vois osallistua.
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Pottu » 12 Loka 2006, 00:25

Ootteko ollu semmosissa sisarilloissa? Mä en koskaan. En vaan oo jaksanu lähtee. Enkä oo varma, kiinnostaako tarpeeks?? Hmm...mjaa... Pitäiskö tehdä hyvä päätös, että menen kerran käymään jossain sisarillassa? :lol:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja kesis » 12 Loka 2006, 11:45

mä oon vielä nuori, että en sen takia oo käynyt. meillä päin ne kulkee naistenillan nimellä, ni jonku kerran oon kotona käydessäni äitin mukana siellä ollut.
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Emka » 12 Loka 2006, 20:48

Kyllä kannattaa mennä sisariltaan, siellä ei se sinkkuuskaan tule niin herkästi esiin,kun monet ovat jättäneet lapsetkin kotiin, ja meillä on sisarilloissa ollut niin sinkkuja kuin perheellisiä.

Minulla on ollut jo kolmenkymmenen vuoden ajalta kokemuksia eläkeläisten piirissä olostakin,vaikka en vielä ole ihan eläkeiässä :oops:
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Pottu » 12 Loka 2006, 23:07

En tiedä..Oikeestaan en jaksa koko tuvallista tai salillista "akkoja" yhtä aikaa. :lol: Enemmänkin kaipaan pienempiä kyläilyjä. Vaikka pari-kolme naista kerrallaan mulle kylään, itteni jonkun perheen luo, pienen porukan luontoretkiä ym... Välillä tulee mieleen se runo, että "Kohtaamiset ovat muuttuneet pelkiksi ohittamisiksi". Miten se nyt menikään.

Nykyaikana on kauheesti kaikkee toimintaa. Kanssakäyminen on muuttunu kauheen viralliseksi. Koko ajan pitäis lentää jossaki, niin ettei oo ees aikaa tosta noin vaan piipahtaa kylään lähimmäisen luo. :roll:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Pottu » 27 Loka 2006, 21:56

Päivämiehestä luin, että amerikassa oli ollut leiri yksinäisille. Siellä oli ollut keskustelunaiheena yksinäisyys ja siihen sopeutuminen. Ajattelin, että jotain sellaista voisi oikeasti täälläkin sinkuille järjestää. Keskustelua ihan oikeasti yksinäisyydestä. Aihe on vaikea, varmaan arkakin monelle, eikä keskustelu siitä olisi välttämättä helppoa. Läheinen aihe se kuitenkin olisi. Miltähän kuulostaisi nimenä Yksinäisten leiri? Leiri voisi ehkä sopia myöskin puolisonsa menettäneille.Leiriläisiä yhdistäisi suru yksinäisyydestä.
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Taavetti » 28 Loka 2006, 00:33

On niitä leirejä ainakin yritetty, liekö nimi ollut väärä, kun nimesivät aikuisten leiriksi. Toiminta hiipui muutaman vuoden yritysten jälkeen, kun ei tullut osanottajia. Taisivat joutua muutaman leirin perumaankin.

Mutta jos innokkuutta löytyy, niin kyselyt vain leirikeskukseen, pian sieltä jonkinlainen vastaus tulee. Muuutaman kuukauden kuluttua ovat leirikeskusten vuosikokoukset, niissä päätetään myös leiriohjelmista. Varmasti sinne johonkin väliin mahtuu, mutta voi niitä ex temperonakin järjestää. Tarvitaan vain aloitteen tekijä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Pottu » 28 Loka 2006, 09:45

On aikuisten leirejä edelleen olemassa. Olen ollutkin sellaisella. Siellä oli ihan mukavaa. Ei kuitenkaan vastaa ihan samaa asiaa. Hmm..niin ehkä sen ei olisi pakko olla leiri. Ehkä joskus voisi olla vaikkapa keskusteluilta aiheesta yksineläminen. Jotenkin sen amerikan keskusteluillan aihe vaan kolahti, että just tuollaista toimintaa sinkuille voisi joskus ollakin. Puhumista asioista ihan rehellisesti. Useinhan sinkuille vaan sanotaan, että kyllä sinä vielä puolison löydät. Mutta entä, kun ei löydäkään?
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja lukkari » 07 Marras 2006, 23:30

Tuollaisissa leireissä on vaarana se, että kohta huomaa ettei enää olekaan sinkku. :lol:
lukkari
Valvoja
 
Viestit: 553
Liittynyt: 14 Loka 2006, 12:52

ViestiKirjoittaja lukkari » 08 Marras 2006, 22:54

Paavali, jopa kehoitti yksin elämään. Yksinäisyys on monta kertaa varsin kipeä asia, jos sitä kuitenkin kumppanin haluaisi löytää. Tuo mun heitto oli ihan hyväntahtoista, itselläkin on yksineläviä sisaruksia, joita aina silloin tällöin kiusoittelen. Ja niillä on elämä monella tapaa varsin rikasta. Kyllä se niin on, että kun sopiva kohdalle sattuu, niin se on menoa. Ei se ole iästäkään kiinni.
lukkari
Valvoja
 
Viestit: 553
Liittynyt: 14 Loka 2006, 12:52

ViestiKirjoittaja Anonymous » 10 Joulu 2006, 00:38

kirjoitanpa minäkin jotakin jo vähän vanhempana "sinkkuna". Itse kyllä vierastan vähän tuota sinkku sanaa, kun maailmassa se tarkoittaa vähän toista kun meillä. Minä aina sanon, et olen yksineläjä. Tuosta toiminnasta... Täällä meillä on ollut kyllä toimintaa, jos minkälaista ja itselläni on kokemusta, että ei tarvitse kovastikaan organisoida, niin ihmisiä saa aika helposti yhteen. Nykyään viestintä on niin helppoa. Tekstiviestejä voi laittaa useammalle "tutule" ja pyytää vaikkapa luontoretkelle ja notskille väiden kera. Ne on tosi mukavia yhdessäolon muotoja. Ja tekstiviestillähän on helpompi ottaa kontaktia aluksi, jos on ujo ja arka eikä se vaadi hirveästi organisointia. Uskon myös, että monella paikkakunnalla järjestettäisiin perheettömien/yksinelävien iltoja, kun vain esitettäisiin niiden tarve ja toive. Itselläni on kyllä tosi positiivisa kokemuksia siitä, että seuraa ja toimintaa on usein ollu. Mutta kyllä sitä varmaan kannattaa jonkun tehdä jotain, jotta pääsee eteenpäin. Ymmärrän itsekin, että massakylät ei innosta, en itsekään ole käynyt sellaisissa pitkiin aikoihin. Niin- rohkeutta vain vähän lisää- jos haluaa jotain, niin sen eteen kannattaa pikkuisen ponnistellakin. Onkohan täällä kettään näin vanhoja yksineläviä keskustelupalstoilla. Harmi, kun noista käyttäjätiedoista ei kyllä saa minkäänlaista kuvaa, millaisiin ihmisiin tämänkin foorumin kautta voisi tutustua. Mukavaa joulualusaikaa kaikille- poltellaan kynttilöitä, ettei tämä kaaos synkistä!:)
Anonymous
 

ViestiKirjoittaja Sinikettu » 12 Tammi 2007, 23:37

Tuo leiri ois kyllä varmaan tosi kiva ja tekisi mieleni osallistua. Kyytiasiat ja kaikki maksut vaan ovat aina ne ensimmäiset, joihin minun matkat kaatuu. :(
Avatar
Sinikettu
puuhakas
 
Viestit: 237
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 15:11

ViestiKirjoittaja Taavetti » 13 Tammi 2007, 04:21

Puatti, voisit laittaa kyselyn, ehkä sieltä löytyisi muitakin lähtijöitä. Leiriyhdyshenkilöltä voisi kysyä tai vilkaista Rauhanyhdistyksen ilmoitustaulua. Siellä voi olla jo ilmoitus tai kysely, ellei ole voisit ehkä sellaisen itse sinne jotenkin toimittaa. En tunne teidän yhdistyksen käytäntöjä, mutta niitä voi kysyä joltakin tutulta tai vaikka seuraisännältä, tai melkein keltä tahansa siellä, ellet niitä itse tiedä. Varmasti löytyy joitakin auttavaisia, sen verran tunnen seutusi ihmisiä ja heidän luonnettaan.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 13 Tammi 2007, 13:21

Joskus rauhanyhdistys voi maksaa opiskelijan tai työttömän leirimaksun. Ainakin meidän rauhanyhdistyksellämme on sitä varten varattu varoja.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Sinikettu » 13 Tammi 2007, 21:36

Kiitos paljon neuvoista. Huomenna onkin seurat ja pääsen sinne pitkästä aikaa, kun sain kyydin. Voin kysyä joltakin tästä leiriasiastakin samalla.
Avatar
Sinikettu
puuhakas
 
Viestit: 237
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 15:11


Paluu Sinkkupalsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron