Unia

Sana on vapaa.

Unia

ViestiKirjoittaja nuusku » 28 Elo 2008, 11:12

Millaisia unia ruukaatte nähdä?

Minä nään yleensä nykyään joihinkin arkipäivän juttuihin liittyviä unia. Tai silleen, etten oo enää aikoihin nähnyt unia joissa lennän, tai joissa on mörköjä tai sen semmosta. Usein oon ollut autokaupoilla autoa hommaamassa, ja joskus oon joissain rakennuksissa, joissa tapahtuu milloin mitäkin.

Mutta kysymys tuli siitä, kun viime yönä näin unen, jossa olin käyttämässä jotain vl-foorumin ylläpitotoimintoa, jossa luki "Poista omat viestit", ja ajattelin testata sitä, mutta kun painoin sitä, poistuivatkin vl-foorumilta kaikki tänne kirjoitetut viestit, muutkin kuin omani! Kyllä oli kaamee tilanne. Silloin ei ollut muita käyttäjiä linjoilla, mutta pian kaikki huomaisivat mitä on tapahtunut. Muistin, että mulla oli edellispäivänä ottamani varmuuskopio viestikannasta, mutta sitä ei voinut palauttaa muutoin kuin foorumipalvelimen ylläpitäjien kautta, joten en voinut tekojani peittää. Aattelin, että nyt on sitten nuuskun joutsenlaulu laulettu foorumimaailmassa, ja ajattelin vielä kirjoittaa pahoittelun tyhjälle palstalle ennen ns. katoamistani, mutta ennen tuota kuitenkin heräsin unestani.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
nuusku
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nepheg » 28 Elo 2008, 17:10

Näin viimeksi unta työpaikastani. :eek:

Asiakkaita tuli koko ajan lisää ja lisää ja hetken päästä firma oli niin täynnä, että kukaan ei mahtunut edes liikkumaan, vaan kaikki seisoivat paikoillaan.
Käskin ihmisiä häipymään ja huusin että liike on jo suljettu, mutta asiakkaat vastasivat vihaisina etteivät lähde mihinkään ennen kuin heitä on palveltu, sillä he olivat tulleet sisälle ennenkuin olin sulkenut oven.

Kieltäydyin tekemästä minuuttiakaan ylitöitä ja soitin poliisin paikalle ja käskin heidän ajaa ihmiset pois että pääsen kotiin.
Pian poliisit tulivat paikalle, mutta yllätyksekseni he olivat asiakkaiden puolella sanoen, että eivät voi poistaa asiakkaita koska he olivat tulleet paikalle ennen sulkemisaikaa.

Sitten heräsin. :D
Nepheg
Aurinkopilvi

ViestiKirjoittaja weha » 02 Syys 2008, 21:27

Mä en juurikaan unia näe :???: Tai en ainakaan muista niitä enää aamulla :-)
weha
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Emka » 02 Syys 2008, 21:39

Minä näin unta sellaisesta asiasta; olin muuttanut entiselle kotipaikkakunnalle
ja siinä unessa moneen kertaan sitä ihastelin.

Miellelläni ihan oikeastikin muuttaisin Keskisuomen maisemiin, sillä minua kiehtovat ne maisemat mitä siellä on.

Kun heräsin olin pettynyt siitä,ettei se ollutkaan muuta kuin unta :-)

Toinen uniin liittyvä asia; Näen usein unta jo pois nukkuneesta äidistäni ja eräistä toisistakin henkilöistä jotka ovat jo kuolleet. Ovat aikoinaan liittyneet elämääni hyvinkin vahvasti. Silloin olen herätessäni iloinen että ne olikin unta.
Emka
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja topias » 06 Loka 2008, 19:33

joka uniinsa uskoo, se varjoaan pelkää!
topias

ViestiKirjoittaja Nepheg » 06 Loka 2008, 22:22

topias kirjoitti:joka uniinsa uskoo, se varjoaan pelkää!

En varjon pelkäämisestä tiedä, mutta unien uskominen johtanee siihen että unet hallitsevat pian näkijäänsä.
Hauskoja ne joskus kyllä ovat ja yleensä unohtuvat pian.
Nepheg
Aurinkopilvi

ViestiKirjoittaja vanamo.n » 06 Marras 2012, 18:56

En malta olla kertomatta teille, mitä voi sattua, kun kertoo toiselle unestaan, jonka oli edellisenä yönä nähnyt. Olimme ajamassa autollamme tänään pojanpoikaamme hoitamaan, kun tuli mieleeni uneni, jonka olin yöllä nähnyt. Siinä unessa toiseksi nuorimmainen poikamme tuli tyttöystävänsä kanssa meillä käymään ja poika kertoi, että he olivat joutuneet autokolariin ja nyt Ninan auto on ihan romuna. Minä siihen, että onneksi te selvisitte ehjin nahoin. Mieheni kysyi tässä vaiheessa ihan tosissaan minulta, kumpi ajoi? :lol:
Jeesus, sinun alkamasi usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi matkan päässä vapahdus. Silloin minut uupuneen noudat kotiin taivaaseen. (Virsi 301:6)
vanamo.n
ahkera

ViestiKirjoittaja vanamo.n » 28 Syys 2013, 08:23

Onni on kiireetön aamu, kun päivä saapuu huomaamatta sillä aikaa kun kerromme toisilleme unia, joita yöllä näimme. Ja tämän runon myötä kerron unesta, johon tänä aamuna heräsin;
Minulla oli pihdit,joilla aloin irrottamaan suustani pois hammas kerrallaan. Lapset olivat siinä unessa vielä kaikki kotona ja aina välillä näytin heille, miltä suuni nyt näytti, kun oli taas yksi hammas vedetty pois ja sanoinkin heille, että hoitakaa te hampaitanne paremmin, että ei kävisi teille samalla tavalla kuin minulle, että 60 vuotiaana joutuu tekemään näin. Kun olin saanut vedettyä kaikki hampaani pois, tuli esille uusi ongelma; sekä ylä- että alahampaitten ikenissä molemmilla puolilla törrötti ruuvi tiukasti kiinni sivuttain, siis yhteensä neljä ruuvia ja ihmettelin, että miten pystyn nukkumaan seuraavan yön, kun ne selvästi haittasivat suun kiinni pitämistä ja vasta seuraavana päivänä on mahdollista varata käyntiaika jollekin hammaslääkärille, joka ne vuorostaan poistaisi. Tuossa unessa kyllä oli mukana sen verran reaaliaikaista totuuden siementä, että ihmettelin siinä, että miksi tässä kävi näin, kun olinhan juuri vähän aikaa sitten tehnyt aika ison rempan purukalustolleni, kun hammaslääkärini oikaisi purentavikaani siinä määrin, että voitiin kruunata muutama hammas, joka oli sen takia kulunut.
Mitenkähän Josef olisi mahtanut tulkita untani? :smile: Hassua nähdä unta, jota ei ole koskaan aiemmin nähnyt, mutta vähän toisenlaisia samaan aiheeseen liittyvinä eli, että joku hammas on itellään irronnut suussa.
Jeesus, sinun alkamasi usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi matkan päässä vapahdus. Silloin minut uupuneen noudat kotiin taivaaseen. (Virsi 301:6)
vanamo.n
ahkera

hmmm

ViestiKirjoittaja mutsi » 28 Syys 2013, 09:27

Juuri männä yönä uneksin siman teosta. Saavillinen haaleaa pakuriteetä, siihen hiiva ja sokeri. Jäähtyneenä lisätään tyrnimehua. Unessa mietin, unohtuiko hiiva.

Tämä juttu johtui ehkä eilisistä kokkikokeiluista; nääs lisäilin talkkunapuuroon tyrniä. Ärtsyä tuli. Kai se kirveli vielä yölläkin sisuksissa.
mutsi
Valvoja

ViestiKirjoittaja kesis » 28 Syys 2013, 10:00

joskus vuonna -97 ku mummo oli kuollu ni samanana aamuylnä olin nähny sellasta unta et mulle va näytetti siinä unessa mummo sellasena ku se siel sairaalassa oli.
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja Ilpo » 28 Syys 2013, 10:31

Minun isäni vanhemmat, jotka asuivat kotonani, kuolivat kun oli seitsemän vuotias. Ensin kuoli pappa ja kolme kuukautta myöhemmin mummo. Ennen papan kuolemaa näin unen, jonka muistan vieläkin hyvin:

Meidän talo syttyi palamaan ja äiti vei meidät lapset ulos. Kun olimme ulkona ja katselimme palavaa taloa, kysyi äiti, että missä pappa on? Huomasimme, että hän oli jäänyt palavaan taloon. Näimme hänet liekkien keskellä: talo paloi ympärillä ja pappa vain nukkui liekkien keskellä. Kun äiti näki papan nukkumassa liekkien keskellä, hän sanoi, että "pappa nukkuu niin hyvin, että annetaan sen nukkua". Meistä lapsista näky (talo paloi ja yksi vain nukkui kaikessa rauhassa) oli niin huvittava, että aloimme nauramaan. Äiti torui meitä, että "pappa kuolee, ei sille saa nauraa, pitää itkeä". Käskettyinä aloimme itkeä vollottaa. Äiti vei meidät naapurin pihaan ja siihen uni loppui.

Mummo ja pappa kuolivat uskovaisena, että ei pappa joutunut liekkien keskelle, kun muutamaa kuukautta kuoli.

Tuo uni oli niin värikäs ja selkeä "kuvitukseltaan" että se jäi selvänä mieleen. Ehkä se että pappa kuoli pian, sai aikaan, sen, että muistan tuon unen selvästi vieläkin.
Ilpo
Ilpo
ahertaja

ViestiKirjoittaja Ulpu » 07 Loka 2013, 22:42

Kotonani oli kuusi lasta ja äiti kertoi että aina kun oli raskaus aluillaan ettei itse sitä vielä tiennyt näki unen jossa laittoi narulle kuivumaan miesten valkoisia paitoja.
Kerran äiti oli nähnyt unen jossa isä antoi hänelle korin jossa oli kuusi munaa ja sanoi unessa 'hoida näitä'.
-Vain sillä on merkitystä mitä Jumala minusta ajattelee.-
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja näre » 08 Loka 2013, 00:21

Näin unta, jossa sisko oli kaupasta valinnut ja ostanut minulle hiusväriä. Hän sitten myös levitti väriä päähäni, mutta tulos oli niin laikukas etten ollut tyytyväinen. Sudin väriä hiuksiini lopulta itse, että saisin suurin piirteinkään tasaisen lopputuloksen. Valmiista hiuksista olin epävarma sopiiko väri minulle, mutta ajattelin sen kanssa kuitenkin pärjääväni. 8-)
näre

Paluu Vapaata Keskustelua