Nojatuoliturismia

Sana on vapaa.

Nojatuoliturismia

ViestiKirjoittaja nuusku » 10 Helmi 2010, 16:44

Olettekos katelleet Google Earth tahi Google Maps -palvelusta satelliittikuvia ja Street View -katunäkymäkuvia?

Itse olen vuosien varrella matkustellut sademetsissä ja aavikoilla, suurkaupungeissa ja saaristossa, ja tämä kaikki nojatuolista käsin. Nyt kun Suomi on hiljattain valokuvattu katutasosta katsoen, niin olen vaihtanut näkövinkkeliäni myös. Parhaillaan tallustelen kotikortteleitteni kesäisillä kaduilla, mutta ei nouse siinäkään kävelyssä hiki pintaan. Oletteko te käyttäneet näitä palveluita?
nuusku
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 10 Helmi 2010, 16:52

Olen kuullut palvelusta, en ole vielä löytänyt, mutta enpä ole etsinytkään. Siinä on ilmeisesti kuvia meidänkin kylästämme, ainakin kuvausauto on nähty kylän keskustassa.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja sinivuokko » 10 Helmi 2010, 16:56

Kyllä heti eilen tallusteltiin :) Tuo nuorempi polvi pitää minut ajantasalla ilmoittamalla tällaisistakin uutuuksista..

Tänään kuljin lapsuuteni koulutietä. Siellä ne oli syksyiset maisemat.Mihin tämä tekniikkaa kehittyykään ?

jk. löytyy hakusanalla google maps
sinivuokko

ViestiKirjoittaja Emka » 10 Helmi 2010, 19:46

Olen asentanut koneelle Google Earth:in ja seikkaullut myös manhattanilla ja Suomessa oli silloin vasta Helsinki paremmin kuvattuna. Nykyään se on tekniikaltaan kehittynyt huimasti ja tänään oli Aamulehdessä mainostakin siitä vai oliko se eilen? Kuiteskin mielenkiintoista matkailua, näin kun ei muuten pääse reissailemaan. Täytyy vain sanoa,että kaikkia ne insinöörit keksii:) ;)
Emka
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja nuusku » 10 Helmi 2010, 22:40

Käsittääkseni Google Earth on omalle koneelle ladattava ohjelmisto joka tarjoaa Google Mapsia vähän monipuolisemman käyttöliittymän, ja lieneekö se vähän nopeampi, kun osa ohjelman komponenteista on internetin sijasta omalla koneella. Google Maps on pelkistetympi versio, jossa omalle koneelle ei tarvitse asentaa mitään ohjelmistoa voidakseen maisemia katsella.
nuusku
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja nuusku » 11 Helmi 2010, 04:13

Oripään suviseuratkin ovat vasta valmisteluvaiheessa

Oulussa on aina elämää

Mutta hiljaista on Helsingin yrkällä

Ja Lahdessa

Samoin Tampereella

Lisäksi Vaasassa

Sekä keskustoimistossa

Niin myös Maitoisten leirikeskuksessa

Mutta mutta... Jämsän opiston pelloilla on yksi asuntovaunu

Sellaista ei kuitenkaan ole Reisjärvellä ...
nuusku
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja hepa » 11 Helmi 2010, 08:48

hepa
tähtiahkera

ViestiKirjoittaja sinivuokko » 11 Helmi 2010, 10:49

Mukava,että meille vähän hitaammille tulee katsottavat tarjottimella :)
sinivuokko

ViestiKirjoittaja Humilton » 11 Helmi 2010, 14:16

Nuusku olikin lännen nopeimpana ehtinyt tehdä sen, mikä tuli juuri mieleeni. :)
Humilton
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Hynde » 11 Helmi 2010, 16:56

Nuusku hei! Saatko geokooodauksen jotenkin pikana suoraan kuvasta, ilman ettei tarvitse käsin syöttää koordnaatteja ja kiertokulmia.
Hynde
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja nuusku » 12 Helmi 2010, 02:12

Hynde kirjoitti:Nuusku hei! Saatko geokooodauksen jotenkin pikana suoraan kuvasta, ilman ettei tarvitse käsin syöttää koordnaatteja ja kiertokulmia.

Mikä on geokoodaus? :tikkunekku:

Kerron kuitenkin, että kuvanäkymiä voin jakaa kavereille niin, että ensin etsin haluamani kohteen katuosoitteen perusteella, minkä jälkeen siirryn katunäkymään, johon siirtymisen huomasin olevan helpointa raahaamalla kuvasta löytyvän pikku-ukon oikeaan kohtaan. Siellä sitten tarkennan osoitetta hieman kadulla liikkuen, ja suuntaan kameran tahtomaani objektia kohti. Kun haluan muistiinmerkitä aikaansaamani katunäkymän, painan kartan yhteydestä löytyvää Linkki-painiketta, jolloin painikkeen alle ilmestyy sen hetkiseen kuvaan ja kuvakulmaan ohjaava suora linkki, jonka voin kopioida leikepöydälle ja edelleen liittää leikepöydältä tälle foorumille.
nuusku
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hynde » 12 Helmi 2010, 10:03

Osaan kyllä noi perusteet ja

http://code.google.com/intl/fi/apis/map ... geocoding/

Katos kun osasin heti semiprona vaikeimman kautta tehdä. Hakea osoitteen perusteella koordinaatit ja säätää kameran kulmaa ja zoomia siitä linkistä, mutta kun arvelin että kuvan linkin on pakko saada helpommin. Vaikka tiesin niin en löytänyt mistä sen saa näkyviin.

Mutta tuo
painan kartan yhteydestä löytyvää Linkki-painiketta,
Arvelin sitten ihan oikein. Mutta kun linkki painike ei jostain syystä toiminut kun olin googlemapseissa kirjautuneena ja 'liitä street view kuva' toiminnassa. Linkin kamera jäi aina nollasuuntaan.

No nyt kun kokeilin ilman kirjautumisia niin se toimii.
:shock:
Hynde
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja metsätähti » 12 Helmi 2010, 20:08

Kädetön kiittää rautalankaversiosta tässäkin. Kävin ihmettelemässä eilen, vaan en osannut käyttää. Eipä sillä, en hallitse ylipäätään sillä kartalla leikkimistä juurikaan. Osaan vain paperisten karttojen käytön. :D Niillä suunnistan hyvin. Minulla tökkää muutenkin hahmottaminen kaikessa kolmiulotteisuutta vaativassa. Saan matkapahoinvointioireita Google Earthin pyörittelystäkin, enkä saa sitä palloa ikinä niin kuin haluan, saati sitten suuntia ja tarkennuksia. Grrrh.
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
metsätähti
ahertaja

ViestiKirjoittaja Tertzi » 08 Tammi 2013, 03:59

Päätinpä tehdä tutkimusmatkan pyhään maahan google mapsin avustuksella, onnistuuhan tuo noinkin.

Oletteko te käyneet israelissa, minä en ole valitettavasti päässyt, mutta ainakin jerusalemista näyttäisi olevan ihan hyvin kuvia tarjolla näin netin välitykselläkin.
Tertzi
tutustunut

ViestiKirjoittaja Pitkätukka » 10 Tammi 2013, 15:47

nuusku kirjoitti:Lisäksi Vaasassa

Vaasassa on nykyään jännä toimitalo :)
Ilmakuvassa näkyy, mutta kadulta ei näy
Taitaa näkyä vain "uskon silmin" ;)
Kuva
Pitkätukka
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja hepa » 10 Tammi 2013, 23:24

Noan arkki

Klikkaa asetuksista kuvat näkyviin
hepa
tähtiahkera

...

ViestiKirjoittaja mutsi » 11 Tammi 2013, 11:10

Google map on kätevä. Kun olen menossa johonkin uuteen osoitteeseen, katson googlesta, minkä näköinen talo...
Olen tehnyt paljon nojatuolimatkoja esimerkiksi koralliriutoille ja venäjänmaata ristiin rastiin. Näistähän ei yhtenäistä tiekuvaa ole, mutta yksittäisiä kuvia. Beringin salmen Venäjän puoleisella rannalla seisoo ylväs patsas kohden Yhdysvaltoja, Alaskaa.

Webbikameroista voi nähdä havainnollisesti että Japanissa jo päivä valkenee kun meillä on myöhäsilta, tai tähän aikaan Suomen aamupäivästä Manhattanilla ollaan aamuyössä ja keltaiset taksit tööttäilee.
-Joskus verkkomatkailija hätkähtää, kun joku kaukana vilkuttaa päin kameraa. Huhhuh..vieras ihminen palmujen alla, ja "mulle" vilkuttaa!

Kiehtovia matkoja!
mutsi
Valvoja

Paluu Vapaata Keskustelua