Kirjoittaja Saunanaama » 27 Elo 2008, 23:23
Heitetäänpä tähän pikkukommentti, juuri ennen nukkumaanmenoa.
Nuo oman yhteiskuntamme sisäiset uhkat, eli väkivallan pelko, huumeet ja alkoholi, eivät toki ole mitään maailmanpoliittisia asioita, mutta kyllä minulla omat huolet keskittyvät lähinnä sinne suuntaan.
Olen ihan aidosti surullinen tästä kehityksestä, että varsinkin suuremmat kaupungit muuttuvat aina vain levottomammiksi ja saa aivan pelätä terveytensä puolesta tiettyinä aikoina tietyillä paikoilla. Ei sen pitäisi niin mennä! Kyllä ihmiselle tulisi olla mahdollista käyskennellä asuinseudullaan vapaasti vaikka keskellä yötä tuntematta pelkoa ja uhkaa.
Itse muutin maaseudulle osittain juuri sen takia, että täällä noita uhkia on merkittävästi vähemmän ja levotonta väkeä minimaalisesti. En minä kaupungissakaan pelännyt, mutta jotenkin se tekee oman mielen apeaksi ja ahdistuneeksi, kun alituisesti törmää kaikkeen saastaan ja pahantekoon. Nyt saan kävellä luonnossa: metsissä ja pelloilla, eikä koskaan pelota, että huligaani tulisi hakkaamaan! Pelottavimmat otukset ovat pari mopopoikaa ja naapurin suloinen koira...
Mitä itse maailmanpolitiikan uhkiin tulee, niin kieltämättä Venäjän toimet huolestuttavat. Tosin tuntuu myös siltä, etten tiedä tarpeeksi Georgian kriisistä huolestuakseni toden teolla, tai edes tietääkseni kumman osapuolen takia pitäisi enemmän huolestua. Ilmeisesti Georgian presidentti on vähän turhan innokas vauhti-ville, jolla ei ole oikein puhtaita jauhoja pussissaan hänelläkään. Toivottavasti ei kuitenkaan tule mitään uutta kylmää sotaa tai vielä vähemmän kuumaakaan.