Pelottaako teitä tulevaisuus? Minua kyllä pelottaa. Haluaisin kovasti saada lapsia, mutta samalla pelottaa millaiseen maailmaan he syntyvät ja millainen on heidän tulevaisuutensa.
Luin Ilkka Remeksen kirjaa Pahan perimä ja siinä päähenkilön äiti sanoo tälle päähenkilölle: "Olivia ja Emil (päähenkilön lapset) ehtivät väistämättä nähdä kauheita asioita tapahtuvan. Sinä ehdit ehkä vielä kuolla alta pois..." Kuulostaa pelottavalta.
Eräs henkilö sanoi minulle, että voihan sitä maalata kaikenlaisia kauhuskenaarioita, mutta toisaalta voi olla niinkin, että käykin ihan hyvin.
Luin kirjaa Kasvamaan yhdessä - piispojen puheenvuoro perhe- ja seksuaalietiikan kysymyksistä. Siinä lukee: "Naimattomuuden korostaminen on Paavallin kirjeissä ilmeisesti johtunut myös niiden kärsimysten pelosta,joita Paavalin käsityksen mukaan kohta alkavat lopun ajan ahdistukset ja vainot aiheuttaisivat esim. lapsille. Ihmiskuntaa uhkaavat nykyiset vaarat ehkä herättävät samanlaisia ajatuksia."
Pelottaako teitä koskaan lastenne tai lastenlastenne puolesta? Onko lopun aikoja pelättävä? Minua ne ainakin pelottavat, olen kuullut seilaisia selityksiä niistä, että en voi pelolle kyllä mitään. Niin ihanaa kun lapsia olisi saada, pelkään millaista heidän elämästään mahtaisi tulla.

.