1992: Ilm.2 kirjoitti:20 Mutta sitä en sinussa hyväksy, että suvaitset tuota naista, tuota Isebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä ja syömään epäjumalille uhrattua lihaa. 21 Olen antanut hänelle aikaa kääntyä, mutta hän ei halua luopua siveettömästä elämänmenostaan. 22 Voi häntä! Minä suistan hänet sairasvuoteeseen ja kaikki hänen rakastajansa ankaraan ahdinkoon, elleivät he luovu hänen tavoistaan
"suvaitset tuota naista, tuota Isebeliä":
On selvää, että tämä ei ole se 1.Kun kirjan Isebel, jota kutsuttiin epäjumalainpalvelijaksi ja haureudentekijäksi, koska hänet murskattiin hevosten jalkojen alle aikapäiviä sitten. Jotkut sanovat, että hän on jonkun piispan vaimo, mutta se ole todennäköistä että niin hyvällä miehellä olisi tämänkaltainen vaimo. Täten, pitäisi sanoa että hän oli taas yksi väärä profeetta, tai, ehkä joku eriseuralainen jolla on kuvainnollisesti naisen nimi johtuen lihan irstaudesta; usein heikkoa ja naismaista miestä kutsutaan naiseksi.
"Minä suistan hänet sairasvuoteeseen":
Kauheaan rangaistukseen, kuin on sanottu Jes.14:11:sä "11 Tuonelaan on syösty sinun loistosi ja mahtisi,
sinun harppujesi helkytys.
Sinun allasi ovat vuoteena madot,
sinun ylläsi peitteenä toukat."
"rakastajansa ankaraan ahdinkoon":
Tämä on, helvettiin hänen kanssansa.
Englannista suomennettu:
Nicholas Lyra kirjoitti:"Because thou sufferest the woman Jezabel." It is certain that it is not that one who in 1 Kings is called an idolater and a fornicator, because she was trampled by the feet of horses more than 400 years earlier. Some say that she was the wife of the bishop, but it does not seem likely that a man so good as was described before, would have such a wife. Therefore, it should be said that she was another false prophet, or, by chance, some heretic who is designated figuratively by a female name due to the wantonness of the flesh; frequently a weak and effeminate man is called a woman.
"Behold, I will cast her into a bed," of infernal punishment-concerning which it is said in Is. 14:11, “Your pomp is brought down to Hades, your body has fallen; maggots are the bed beneath you, and worms are your covering.”
"And they that commit adultery with her;" by communing with her evil.
"Shall be in very great tribulation," That is, in Hell with her.