Meille on lakitiedon tunnilla opetettu, etteivät rangaistukset yleensäkään saa edes perustua kostamiseen.
vekkuli kirjoitti:Kuolemanrangaistus voi olla esivallan keino rangaista.
Mm. Hussein koki itse saman lain tuoman rangaistustavan, jota hän myös piti yllä ollessaan vallassa.
Tuomion ja oikeudenkäyntien laillisuudesta hänen kohdallaan on varmasti eri mielipiteitä, mutta olen varma että hänen tuomionsa langetettiin varmasti parempien tutkimusten ja todistusaineiston valossa, kuin hänen vallassaoloaikanaan monille tavallisille ihmisille.
Olen itse sitä mieltä, että kuolemanrangaistus vähentäisi myös suomessa murhia ja tappoja.
Ainakin esim. lehdissä viimeaikona olleella kolmoissurmaajalla ei olisi ollut mahdollisuutta toisenlaisen lain aikana tehdä kahta jälkimmäistä murhaa...
USA:ssa murha ja tappotilastot varmasti olisivat suurempia, ellei näin voimakasta rangaistusta olisi odotettavissa.
vekkuli kirjoitti:USA:ssa murha ja tappotilastot varmasti olisivat suurempia, ellei näin voimakasta rangaistusta olisi odotettavissa.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa