Kevättä!

Sana on vapaa.

Kevättä!

ViestiKirjoittaja nuusku » 10 Maalis 2008, 16:38

Nyt alkaakin jo vähitellen pukata kevättä. Vaikuttaako kevään tulo teihin - minkälaisia tuntemuksia kevät teissä herättää? Onko teilläpäin jo kevät?

Haluaisin myös tässä yhteydessä toivottaa oikein hyvää kevättä kaikille!
Viimeksi muokannut nuusku päivämäärä 19 Joulu 2009, 14:40, muokattu yhteensä 1 kerran
nuusku
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pottu » 10 Maalis 2008, 18:13

Kevät on kyllä kivaa aikaa, mutta tähän aikaan pitäisi olla kevättalvi hohtavine valkohankineen. En tykkää siitä että talvi jää välistä. :eek:
...peruna on ruoka ihan oikea
Pottu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja kesis » 10 Maalis 2008, 18:19

kerta talvi ei tähän mennessä oo tullu ei tarvi enää tullakaan täällä tänään ollu 8 astetta lämmintäki
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja Pottu » 10 Maalis 2008, 18:27

Vois se vaikka kuukaudeks tulla. Toisaalta tää talven odotus tuntuu samanlaiselta, kuin uneton yö. Odotat ja odotat unen tuloa. Lopulta kello tulee 3, 4, 5 ja tietää , että kohta kumminkin pitää herätä, jääköön sitten uni tänä yönä kokonaan väliin.
Pottu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 10 Maalis 2008, 19:51

Piti avata explorer, kun tämä vastausjuttu ei toiminu äsken Mozillassa.

Minussa ei tänä keväänä herätä kevään ja kesän tulo mitään kicksejä. Haluaisin vain nukkua ne kaikki päivät läpi.

Sori.
Sinisielu
puurtaja

ViestiKirjoittaja presto » 11 Maalis 2008, 03:15

Ennen rakastin kevättä ja kesää, en enää.
Liian paljon pahaa on tapahtunut.
presto

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Maalis 2008, 03:29

hedelmä kirjoitti:kerta talvi ei tähän mennessä oo tullu ei tarvi enää tullakaan täällä tänään ollu 8 astetta lämmintäki

Vielä talvea jatkuu, kunhan lämmin vaihe menee ohi. Vanha sanontahan on, että kesä keikkuen tulevi, eli ettei se koskaan tule kerralla, vaan lämpötila vaihtuu useita kertoja. Suomen säähän vaikuttaa paljon Golf merivirta ja siitä lähtevien tuulten suunta ja voimakkuus. Voimakas tuuli merivirran seudulta lämmittää meidän ilmastoamme, kun taas tyyni, selkeä sää aiheuttaa runsaa
n lämmön ulos säteilyn ja pakkasia. Tuulet Pohjoiselta Jäämereltä tuovat kosteaa merellistä ilmaa tai idän Siperiasta mantereista kuivaa ja kylmää tuulta. Nyt olemme saaneet nauttia lämpimistä jaksoista runsain mitoin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 11 Maalis 2008, 05:11

Eipä sitä tiijä toisaalta vaikka kesällä ois hyviäkin hetkiä, pakko kai niitäkin on olla. Ei mun elämä saa mennä pilalle kokonaan sen takia että jotkut ihmiset on olleet mulle pahoja.
Niin...olen valmiiksi miettinyt jo senkin, että silloin tällöin voin syödä jopa grillimakkaraakin...kevyemmässä on 5,5 pistettä muistaakseni. :smile:

Niin, heti syömiset mielessä. Heh. No, mä en ainakaan kulje varmaan juuri missään kesällä...käyn vain Muhoksella veljen perheen luona. Siellä ainakin n. 4-vuotias kummipoika odottaa mua aina tulevaksi. :mosor:
Sinisielu
puurtaja

ViestiKirjoittaja nuusku » 11 Maalis 2008, 14:36

Taavetti kirjoitti:Vielä talvea jatkuu, kunhan lämmin vaihe menee ohi. Vanha sanontahan on, että kesä keikkuen tulevi, eli ettei se koskaan tule kerralla, vaan lämpötila vaihtuu useita kertoja.

Näää... Kyllä nyt sais jo talvi riittää. Viiden vuorokauden ennusteen loppupäivät näyttää hieman pakastavilta, mutta tällä hetkellä lämmön määrä on niin huomattava (päivälämpötila +6 ja myös yöllä plussan puolella), että suhtaudun toistaiseksi luottavaisin mielin siihen, että lumi ehtii huomattavasti sulaa ennen viikonlopun pakkasennusteen mahdollista toteutumista. Ehkä mua hieman harmittaa, jos lunta tulee vielä lisää.

Tosin ennenvanhaan täällä etelän suunnalla tuli kevät siinä huhtikuun alussa, mutta viime vuosina muistelisin kevään aikaistuneen niin, että maaliskuussa on kautta linjan näkynyt voimakkaita keväisiä ilmiöitä.

Olen myös kuullut juoruja muuttolintujen palaamisesta. Vielä on huomioitava, että tänä vuonna maan routiminen on huomattavan vähäistä verrattuna kaikkiin aiempiin vuosiin, joten viheriöinti saattaa alkaa paljon normaalia aikaisemmin. Olen saanut sellaisen tiedon, jonka mukaan kasvit eivät lähde tekemään lehtiään ja kukkiaan, vaikka sää olisi huomattavankin lämmin, niin kauan kuin maa on roudassa. :eek:

Laul. l. 2:
11 Sillä katso, talvi on kulunut, ja sade lakannut ja mennyt pois:
12 Kukkaset ovat puhjenneet kedolla, kevät on tullut, ja toukomettisen ääni kuuluu meidän maassamme;
13 Fikunapuut puhkeevat, viinapuut kukoistavat ja antavat hajunsa: nouse, armaani, ihanaiseni, ja tule.
nuusku
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Maalis 2008, 14:52

nuusku kirjoitti:
nuusku kirjoitti:mutta tällä hetkellä lämmön määrä on niin huomattava päivälämpötila +6 ja myös yöllä plussan puolella)

Toisessa ketjussa oli puhetta tuteista, minä puolestani ihmettelen, mistä ihmeestä tuo jäniksen pää tuohon ilmestyi!

Se tulee kun hymiön koodi sattuu olemaan siihen jotenkin merkittynä, voin vaihtaa niitä koodeja, jos tarpeen on, tai poistaa koko hymiön valikoimasta. Jos haluaa nähdä, mistä merkeistä hymiö tulee, voit ottaa viestin lainaa tai muokkaa valikolla editorille, siitä sen näkee ja siitä näkee monta muutakin asiaa, kuten viestissä pienenä näkyvän tekstin tulkinnan.

Piti jo eilen illalla vaihtaa tutti hymiön koodi, mutta se unohtui. Vaihdan kohta saman tien jänöhymiönkin koodin.

Jänö tuli ja tulee, kun sulkumerkki on aivan p kirjaimen vieressä.
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja nuusku » 11 Maalis 2008, 15:00

Taavetti kirjoitti:Piti jo eilen illalla vaihtaa tutti hymiön koodi, mutta se unohtui. Vaihdan kohta saman tien jänöhymiönkin koodin.

Ei toi nyt kauheasti haittaa, pupuista tulee kevätkin mieleen, kun ne muun muassa ovat läsnä pääsiäisen ulkoisissa puitteissa (pääsiäispuput). Mistähän pääsiäispupuperinne juontaa juurensa?

Itse olisin kiitollinen siitä, että perinteinen hymynaama palautettaisiin, eli kun kirjoittaa käsikäyttöisesti viestiin :), tällähetkellä siitä tulee semmonen tollon näköinen ukko, joka laittaa oikeaa kättää otsallensa koko ajan. Olisi helpottavaa, jos :) tuottaisi normaalin hymy-ukon eikä mitään morjestajia!

Samoin :D voisi mielestäni tuottaa semmosen isomman mittaluokan hymyn kuten aiemmin. Tällä hetkellä :D tuo esiin semmosen vähän epäröivän näköisen hemmon, joka tekee käsillään jotain omituista liikettä (en ole vielä selvittänyt, mitä hän yrittää viestiä). Olen perinteisesti tottunut siihen, että kirjoittamalla :D voisi hymyillä oikein olan takaa.

Samaa koskee surun ilmaisua: Kirjoittamalla perinteisen :( -kommentin, ilmestyy lumiukon näköinen kirjettä kirjoittava mies, jolla on antennit päässä. Hän ei näytä surulliselta, vaan kirjoittaa jotain tekstiä. Kannatan sitä, että myös surun ilmaisua kehitettäisiin niin, että :( tuottaisi entiseen malliin surullisen miehen ruuduillemme.

Olen siis itse tottunut kirjoittamaan perushymiöt manuaalisesti, ja valitsen vain erikoishymiöitä tuolta luettelosta, eli näin esim. :), :( ja :D tulevat lähes vaistomaisesti kirjoitettua käsin, eikä ainakaan itselläni ole niitä ilmaistessa käyttää sivulla näkyvää hymiövalikoimaa. Vaativien tunteiden ilmaisuun on hymiövalikoima suuresti tarpeellinen, ja olen kiitollinen sen viimeaikaisesta kehityksestä.
nuusku
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pottu » 11 Maalis 2008, 17:02

hymyiöistä ihmiéttelen miksi silmänisku-hymy-hymiöstä tulee päätä seinään hakkaava ukkeli. siis näin ;)
Pottu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Maalis 2008, 17:44

Pottu kirjoitti:hymyiöistä ihmiéttelen miksi silmänisku-hymy-hymiöstä tulee päätä seinään hakkaava ukkeli. siis näin ;)

Siksi kun koodi on ohjattu siihen pään hakkaamiseen. Sitä hymiötä toivottiin silloin ja siitä sen ensimmäisenä löysin. Voin tuonkin muokata takaisin, eli siis vaihtaa koodille kohteen. Pään isku löytyy muualtakin. Näistä hymiöistä on aivan omakin keskustelunsa .

http://p3.foorumi.info/vlfoorumi/viewto ... 4935#34935
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja kesis » 11 Maalis 2008, 18:33

tääl oli oikein keväinen ilma tänää kävin kävelemäs töiden jälkeen pitkäm lenkin nyt tuo aurinko mennytki piiloon
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja tirlittan » 11 Maalis 2008, 19:26

"Kesä keikkuen tulevi, suvi suuta vääristellen."

Kuulin joskus radiossa selitettävän tätä sanontaa hiukan eri merkityksessä, kuin kevään etenemisen vaihteluksi.

Ohjelmassa kerrottiin, että ennen aikaan talven ruoka piti saada syksyllä aittoihin ja kellareihin. Jos oli huono satovuosi saattoi ruokapula olla jo aika paha kevään tullessa." Kevät keikkuen tulevi" olisi näinollen tarkoittanut heikossa kunnossa olevien ihmisten kulkemista keikkuen, kun ei tahtonut pystyssä nälän tähden pysyä. "Suvi suuta vääristellen" Ruuan puutetta sekin.

Tänä aikana ei taida olla samanlaisia ongelmia.

Iloista kevään aikaa kaikille!
:D :D :D
tirlittan

ViestiKirjoittaja kesis » 11 Maalis 2008, 19:41

tuo mun sorsakuva otettu tänään, että vaikuttaako oikein talvelta?
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Maalis 2008, 20:40

hedelmä kirjoitti:tuo mun sorsakuva otettu tänään, että vaikuttaako oikein talvelta?

Kylmältä näyttää vesi, ei tee mieli uimaan sinne.
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja kesis » 11 Maalis 2008, 20:48

ei taavetti ois mahtunukkaa sinne sorsien sekaan
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja teejn » 13 Maalis 2008, 03:54

Kevät tuli yhdessä yössä ja jääkiekkokausi ainakin ulkojäiden osalta päättyi siihen. Kyllähän tämä menettelee, kun ei olisi kovin paljon loskaa yms. pyöräteillä. Lahkeet likaantuu.
Hajamielisyys on elämän suola!
teejn
perehtynyt

ViestiKirjoittaja nuusku » 13 Maalis 2008, 12:07

Perun aiemmat puheeni kevään saapumisesta, sillä nyt onkin käynyt niin, että Ilmatieteen laitos on uudistanut tietonsa, ja lupaa koko viiden päivän jaksolle varsin jatkuvaa lumi- tai räntäsadetta, ja näyttää siltä, että että keväinen keli on toistaiseksi 'jäähyllä'.
nuusku
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Vapaata Keskustelua