Tupakoitko sinä?

Sana on vapaa.

Poltatko tupakkaa?

Poltan
18
28%
En polta
47
72%

Ääniä yhteensä : 65

ViestiKirjoittaja Emka » 26 Marras 2007, 14:50

Kokeillut olen,mutta se oli niin pahaa,että ihmettelen mikä siinä kiehtoo?

Kuulin lapsena sanottavan,kun äiti näki jonkun nuoren suussa tupakan;" Taitaa tulla sade, kun on korsi porsaan suussa"

Itse olen joutunut kärsimään passiivisesta tupakan poltosta, kun isä-puoleni tupakoi, syy tai seuraus, itselläni on nyt astma.
Emka
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja kesis » 26 Marras 2007, 18:19

minä en polta enkä edes maistanut. kesän olin kehitysvammaisten sukljetulla osastolla jossa joutuin sytyttämään toisinaa tunnin väleinki tuakkaa joten siinä tuli sitä passiivista tupakointia mut se oli työtä vain
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja Nepheg » 26 Marras 2007, 20:46

Olen polttanut joskus, mutta sain lopetettua n. 10 vuotta sitten.
Sen jälkeen ei savuakaan. 8) Paino tosin nousi n. 10 kilolla...
Nepheg
Aurinkopilvi

ViestiKirjoittaja Nepheg » 29 Marras 2007, 19:48

Kohtuullisen raitista parukkaa täällä.
75% ei polta ja 25% polttelee.

Harmi vain, kun kaikki eivät varmaankaan ole äänestäneet.
Jos mahdollista, niin kaino pyyntö niille jotka eivät ole äänestäneet että äänestäisitte vielä.
Nepheg
Aurinkopilvi

ViestiKirjoittaja pikkupoika » 22 Joulu 2007, 01:06

joskus maistuu hyvältä.. pitkän tauon jälkeen.
pikkupoika
puuhakas

ViestiKirjoittaja Pottu » 08 Tammi 2008, 00:56

En polta. Inhoan tupakan hajuakin, etenkin sikarinhajua, uh :shock:
...peruna on ruoka ihan oikea
Pottu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 09 Tammi 2008, 09:33

Aamulla radion uutisissa kerrottiin, että Kuopiossa on otettu käyttöön vuokrakerrostalo, jossa koko talossa on tupakointi kielletty. Vuokrasopimuksessa on kohta, jossa vuokralainen sitoutuu olemaan tupakoimatta talon alueella ja pihassa. Toimittaja haastatteli erästä asukasta, joka oli mennyt tupakoimaan kadun toiselle puolelle. Mies ei pitänyt tupakointikieltoa pahana, kertoi sopeutuvansa siihen. Valitti kuitenkin talon heikkoa tuuletusta ja sitä, ettei valkosipulia ole kielletty. Sanoi kärsivänsä joka puolelle leviävästä valkosipulin tuoksusta.

Mietinpä tässä minäkin, jos niistä kahdesta hajusta pitäisi valita, en osaa nopeasti sanoa, kummasta mieluummin pyrkisin eroon. Kummastakaan en pidä, vaikka tupakkaa olen aiempina aikoina haistellut vuosikaudet.

ET lehdestä sattui silmiini lyhyt uutinen, että tupakointi heikentää ikeniä. Ilmiö sekin, ei kuitenkaan yllättävä ainakaan minulle.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja kesis » 09 Tammi 2008, 11:27

mä muutin vuodenvaihteessa vuokrakaksioon ja täällä oli poltettu sisällä tosin nyt ei enää haise ku siivonnu tolulla, ja ku asunnossa parvekekin niin miks ihmeessä sillo pitää polttaa sisällä, onko joku tupakoitsija täällä joka osais antaa vastauksen
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja Shiftt » 28 Maalis 2008, 04:00

Pitäähän ihmisellä harrastuksia olla.. eli poltan.
Shiftt

ViestiKirjoittaja tirlittan » 28 Maalis 2008, 16:21

E tulisi mieleenikään... :D
tirlittan

ViestiKirjoittaja teejn » 29 Maalis 2008, 13:37

Polttaa joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta haarukka on yhdestä kymmeneen viikossa. Molemmat lajit menettelevät, mutta yleensä ottaen ei muodosta itselle minkäänlaista ongelmaa, koska se tapahtuu sellaisissa tilanteissa, joissa siihen on jonkinlainen syykin olemassa. Tosin samojen henkilöiden kanssa harrastamista joutuu varomaan. Toisinaan tämä jopa virkistää, vaikka kuulostaakin seurauksista arvioiden vähän oudolle.
Hajamielisyys on elämän suola!
teejn
perehtynyt

ViestiKirjoittaja hattiwatti » 31 Maalis 2008, 18:02

tirlittan kirjoitti:E tulisi mieleenikään... :D

Ei tosiaankaan :-)

Joku sanoi että Jumala olisi luonut savupiipun pään paikalle jos ihminen olisi luotu polttamaan tupakkaa :lol:
hattiwatti

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 31 Maalis 2008, 20:06

Shiftt kirjoitti:Pitäähän ihmisellä harrastuksia olla.. eli poltan.

Noh, on siinäkin harrastus. :shock:
Sinisielu
puurtaja

ViestiKirjoittaja Shiftt » 11 Huhti 2008, 01:47

Sinisielu kirjoitti:
Shiftt kirjoitti:Pitäähän ihmisellä harrastuksia olla.. eli poltan.

Noh, on siinäkin harrastus. :shock:

"Toiset muka joogaa.
Toiset nostaa puntteja.
Toiset on mitä on, aitoja juntteja." :)
Shiftt

ViestiKirjoittaja Pullenah » 12 Huhti 2008, 01:15

En polta..maistanut olen kyllä joskus.Inhoan jopa tupakan hajua! :)
Pullenah

ViestiKirjoittaja Taavetti » 12 Huhti 2008, 06:49

Lapsena ja nuorena jouduin alistumaan passiiviseen tupakointiin varsinkin kylässä käydessä ja yhteismajoituksissa, joissa jouduin viikot viettämään työn vuoksi. Niissä ei tupakan savusta päässyt eroon muuten, kuin menemällä ulos ja kauas metsään, eikä ne kiehtoneet talvisina yöpymispaikkoina.
Kun raittiuslautakunnan jäsenenä jouduin seuraamaan muutamien tupakan ja keskioluen myyntipaikkojen lain kuuliaisuutta, piti paikassaan viipyä vähintään kaksi tuntia kerrallaan. Silloin oli pienissäkin kahviloissa tupakan savu vallitsevana, sitä ei päässyt pakoon ja sitä tarttui vaatteisiinkin. Kotiin päästyäni vaimo siitä huomautti, vaikka oma aistini oli kahden tunnin aikana ehtinyt hajuun tottua, enkä sitä itse aistinut. Seuraavana päivänä tunsin samoista vaatteista selvästi vanhan tupakansavun hajun, kun hajuaistini oli ehtinyt vapautua rasituksesta.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja weha » 30 Elo 2008, 11:55

On toki maistanut tupakkia ja tilapäisesti polttanutkin, mutta en enään ja ihan terveydellisistä syistä.

Tosi paha on myös tupakin ja hien yhteyshaju :o
weha
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja oxy » 30 Elo 2008, 12:45

En polta.
oxy
perehtynyt

ViestiKirjoittaja kesis » 03 Heinä 2013, 20:30

olen viime aikoina törmännyt pariinki toisia huomioivaan tupakoiaan. että poltetaan niin että siirrytään vähä kaemmaksi muista ihmisistä, ja katotaan ettei savu mee toisten päälle. jos kaikki tupakoitsijjat ois yhtä huomaavaisa n i olisin oikein tyytyväinen
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja kesis » 03 Heinä 2013, 20:40

mä oon huomannu mielenkiintoisen reaktion itsessäni ku veljet polttaa, ja toisen veljen seuranani oon ollu josks ku se on polttanu tpakkaa siinä se haju ei hattaa mut just kesäl ku ois kiva istuu parvekkeellaa ja tuuettaa ja tupakansavu tulee sisälle ni sillo on vedettävä ovi kiinni ja tultava sisälle.

osaako joku selittää mistä tälläinen reaktio voi johtua. vai johtuuko se sit siitä et jos alakerrasta ni sieltä leijailee se savu miun parvekkeelle ja siitä tlee se haju jos taas veljen kans ni se kattoo vähä mihin se savu menee joten haju ei yllä minun nenääni
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
kesis
Valvoja

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaata Keskustelua