Jokelan ampumavälikohtaus 7.11.07

Sana on vapaa.

Jokelan ampumavälikohtaus 7.11.07

ViestiKirjoittaja Elena » 08 Marras 2007, 09:39

Eilen kuulimme järkyttävästä ammuskelusta suomalaisessa koulussa, jossa kuoli 8 ihmistä plus ampuja itse myöhemmin illalla.

Mitä ajatuksia tapahtuma sinussa herätti? Yllättikö se?
Elena
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Elena » 08 Marras 2007, 20:11

Taitaa olla ihmisillä yliannostus asian uutisointia ja keskustelua.. Mutta ajattelin jotain kirjoittaa.

Minua tuo järkytti kovasti. Totuus on nykyään kai se, että Suomessakin tapahtuu tällaista, Amerikan malliin. Häiriintynyt mieli voi uskoa parantavansa maailmaa ihmisiä tappamalla, mutta minusta kaikki sairaat pitäisi saada hoitoon ja varoitukset ottaa vakavasti. Suomen nuorten mielenterveystyö ei ole niin hyvää kuin toivoisi.

Pikkusisaruksilla (10 ja 12 v.) oli Mesessä ruusu nimen jäljessä. Tapahtumassa kuolleiden muistolle.

Koulussa tapahtumasta oli puhuttu, mutta ihan pienin koulussa oleva sisarus ei ollut ymmärtänyt jutuista paljoakaan. Oli luullut heidän katsoneen vain jotain luontokuvia. Sisaren kanssa totesimme, että on onni, että lasten oma viattomuus varjelee heitä pahoilta asioilta. Sekin on hyvä, että lapset säästyvät näkemästä tv-uutisia tällaisista asioista, koska niiden näkeminen voi lapsille olla todella järkyttävää.
Elena
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja kesis » 08 Marras 2007, 23:21

mä en eilen edes kunnolla tajunnut mut nyt ku tunnut nin tuntuu aivan uskomattomalta et voi tapahtua tälläistä. ja tuli mieleen että missä enää suomessakaan on turvallista vaik ei sitä auta alkaa pelkäämään
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja Nepheg » 08 Marras 2007, 23:56

Elena kirjoitti:Taitaa olla ihmisillä yliannostus asian uutisointia ja keskustelua.. Mutta ajattelin jotain kirjoittaa.

Taidan olla ainut koko suomessa joka en ole kuunnellut uutisia enkä lukenut siitä lehdistäkään.
On ollut aika kiire töissä, etten ole sitten illalla jaksanut keskittyä asiaan.
Tilannetta helpottaa ettei minulla ole sukulaisia tai muitakaan tuttuja Tuusulassa.

Jonkun mielestä saatan kuulostaa kylmältä, kun en ole keskittänyt kiinnostustani siihen tragediaan.
Mutta oikeastaan asia on toisin päin: en vain halua lukea tai kuunnella näistä kamalista asioista kun en voi kuinkaan vaikuttaa tilanteeseen.
Voi siis sanoa että tieto lisää tuskaa, enkä nyt jaksa ottaa mitään ylimääräisiä painolasteja.

Mutta kamala juttuhan se oli ja olen kyllä sitä päivitellyt yhdessä asiakkaideni kanssa mutta tosiaan aika kuulopuheiden varassa tässä asiassa olen.
Nepheg
Aurinkopilvi

ViestiKirjoittaja O.M » 09 Marras 2007, 09:46

Elena kirjoitti:Taitaa olla ihmisillä yliannostus asian uutisointia ja keskustelua..

Ei välttämättä, vaan aiheesta on yleisellä puolella toinenkin ketju.
O.M
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 09 Marras 2007, 10:38

O.M kirjoitti:
Elena kirjoitti:Taitaa olla ihmisillä yliannostus asian uutisointia ja keskustelua..

Ei välttämättä, vaan aiheesta on yleisellä puolella toinenkin ketju.

Tässä asiassa pikkupoika ehti edelle, on jo melkoisen pitkä keskustelu aiheesta:
http://p3.foorumi.info/vlfoorumi/viewto ... highlight=
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 09 Marras 2007, 14:53

Kyllähän se turvattomuuden tunnetta lisää, kun ei koskaan tiedä missä voi kohdata matkansa pään...mutta jos on synnit anteeksi niin eihän sitten paniikkia pitäisi ollakaan... :roll:
Sinisielu
puurtaja

ViestiKirjoittaja Elena » 09 Marras 2007, 20:45

Ai, enpä ollut huomannut sitä toista aihetta samasta aiheesta. Luulin, että keskustelu tästä kuuluu nimenomaan tänne.

Minua vähän pelottaa, että tulevina vuosina tätä tapahtuu lisää. Suomessakin.
Elena
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 09 Marras 2007, 21:09

Elena kirjoitti:Ai, enpä ollut huomannut sitä toista aihetta samasta aiheesta. Luulin, että keskustelu tästä kuuluu nimenomaan tänne.

Minua vähän pelottaa, että tulevina vuosina tätä tapahtuu lisää. Suomessakin.

Tänne se olisi kuulunut, mutta pikkupoika oli eri mieltä, eikä heti alettu viestiään siirrellä, vaikka olisi se kai voitu siirtääkin. Voi ehkä siirtää vieläkin.
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja pikkupoika » 16 Marras 2007, 17:55

joo... siirrä seki tänne vaan. en mä luulin että yleinen on myös vapaata.. mutta tarkotti eri asiaa
pikkupoika
puuhakas

ViestiKirjoittaja Taavetti » 16 Marras 2007, 20:29

pikkupoika kirjoitti:joo... siirrä seki tänne vaan. en mä luulin että yleinen on myös vapaata.. mutta tarkotti eri asiaa

Vapaatahan se yleinenkin on, mutta eri tavalla vapaata. Täällä voi aihepiiri olla laajempi, mutta tämä on siinä rajamailla. On aivan makuasia, kumpaan sijoittaa. Ehkä jotakin voisi merkitä se, että ampumistapaus ei liity uskoomme ainakaan välittömästi. Ei kai niidenyleisenkään kirjoitusten tarvitse uskoon liittyä, vaikka varsin usein liittyvät.

Tänne vapaan puolelle nykyisellään sopii sekä huumori, että vakava ja murhetta aiheuttava asia. Jos keskusteluja niistä joskus tulee erityisen paljon, voinee vakavat ja järkyttävät sijoittaa omaankin foorumiinsa. Ken elää, hän näkee. Harkitaan vielä siirtoa, ei haitanne, vaikka aihe olisi molemmissakin foorumeissa.
Taavetti
Aurinkotuuli

Paluu Vapaata Keskustelua