Maailmanpoliittiset pelon aiheet

Sana on vapaa.

Maailmanpoliittinen pelkosi?

Venäjä sotilaallisena uhkana
4
31%
Lähi-idän tilanne
0
Ei ääniä
Jokin muu valtioiden välinen sotilaallinen uhka
1
8%
Terrorismi
0
Ei ääniä
Ruoka-/vesi-/energiapulaan liittyvät sodan uhat
1
8%
Luontoon/ympäristöön liittyvät katastrofit
4
31%
Maailmanlaajuiset kulkutaudit
0
Ei ääniä
Oman yhteiskuntamme sisältä tuleva väkivalta / muu uhka
3
23%

Ääniä yhteensä : 13

Maailmanpoliittiset pelon aiheet

ViestiKirjoittaja nuusku » 27 Elo 2008, 01:54

Lehdet kirjoittavat ja radiot kertovat erilaisista levottomuuksista maailmalla. Uskovainen saa pelottavienkin asioiden kanssa olla turvallisin mielin ja luottaa Jumalaan. Mutta minkä seuraavista asioista koet pelottavimmaksi tämänhetkisessä maailmanajassa?
Viimeksi muokannut nuusku päivämäärä 27 Elo 2008, 14:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
nuusku
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Bono » 27 Elo 2008, 13:49

Olen aika optimisti kaikkien noiden suhteen, mutta vähin askelin paheneva ympäristökatastrofi tuo kyllä mukanaan monta muuta uhkaa, vesipulat, rajaselkkaukset jne.
Torvi-blogin kirjoittaja.
Bono
vakiintunut

ViestiKirjoittaja ToBe » 27 Elo 2008, 14:40

Bonon kanssa samoilla linjoilla. Tuonne "Ruoka/Vesipulaan..." voitaisiin vielä lisätä energiapula. Sen tiimoiltahan ollaan jo käyty useita sotia ja olletikaan tilanne ei ole lähitulevaisuudessa paranemassa.
ToBe
vakiintunut

ViestiKirjoittaja Pottu » 27 Elo 2008, 16:10

Yleensä en viitti miettiä noita ollenkaan, koska jos alan miettiä, pelkään noita kaikkia
...peruna on ruoka ihan oikea
Pottu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Saunanaama » 27 Elo 2008, 23:23

Heitetäänpä tähän pikkukommentti, juuri ennen nukkumaanmenoa.

Nuo oman yhteiskuntamme sisäiset uhkat, eli väkivallan pelko, huumeet ja alkoholi, eivät toki ole mitään maailmanpoliittisia asioita, mutta kyllä minulla omat huolet keskittyvät lähinnä sinne suuntaan.

Olen ihan aidosti surullinen tästä kehityksestä, että varsinkin suuremmat kaupungit muuttuvat aina vain levottomammiksi ja saa aivan pelätä terveytensä puolesta tiettyinä aikoina tietyillä paikoilla. Ei sen pitäisi niin mennä! Kyllä ihmiselle tulisi olla mahdollista käyskennellä asuinseudullaan vapaasti vaikka keskellä yötä tuntematta pelkoa ja uhkaa.

Itse muutin maaseudulle osittain juuri sen takia, että täällä noita uhkia on merkittävästi vähemmän ja levotonta väkeä minimaalisesti. En minä kaupungissakaan pelännyt, mutta jotenkin se tekee oman mielen apeaksi ja ahdistuneeksi, kun alituisesti törmää kaikkeen saastaan ja pahantekoon. Nyt saan kävellä luonnossa: metsissä ja pelloilla, eikä koskaan pelota, että huligaani tulisi hakkaamaan! Pelottavimmat otukset ovat pari mopopoikaa ja naapurin suloinen koira...

Mitä itse maailmanpolitiikan uhkiin tulee, niin kieltämättä Venäjän toimet huolestuttavat. Tosin tuntuu myös siltä, etten tiedä tarpeeksi Georgian kriisistä huolestuakseni toden teolla, tai edes tietääkseni kumman osapuolen takia pitäisi enemmän huolestua. Ilmeisesti Georgian presidentti on vähän turhan innokas vauhti-ville, jolla ei ole oikein puhtaita jauhoja pussissaan hänelläkään. Toivottavasti ei kuitenkaan tule mitään uutta kylmää sotaa tai vielä vähemmän kuumaakaan.
Saunanaama
puuhakas

Paluu Vapaata Keskustelua