Oletko maanviljelijä

Sana on vapaa.

Oletko maanviljelijä

Olen maanviljelijä nyt, kotonani ei ollut maatilaa
0
Ei ääniä
Olen, sekä olen maanviljelijä perheestä myös lähtöisin
0
Ei ääniä
En ole, mutta olen maanviljelijä perheestä lähtöisin
5
36%
Olen täysin taajamalainen
8
57%
Olen viljellyt maata, mutta en enää
1
7%

Ääniä yhteensä : 14

Oletko maanviljelijä

ViestiKirjoittaja hepa » 21 Joulu 2010, 16:49

Maanviljelijä, ole ylpeä työstäsi, sillä saarnaaja sanoo:

Saarn. 5:9 Maanviljelys on paras kaikissa: sen päällä on kuningas maakunnassa, että kedot kynnettäisiin.

:)

Huonosti kävisi jos maanviljelys loppuisi
hepa
tähtiahkera

ViestiKirjoittaja kirja » 21 Joulu 2010, 20:44

Maanviljelijän ja "täysin kaupunkilaisen" väliinkö ei mahdu mitään? :o Me ainakin asutaan maalla, mutta se viljely jää lähinnä asteelle "kai sitä voisi muutaman perunan istuttaa tuonne pihan nurkkaan".
kirja
tutustunut

ViestiKirjoittaja Taavetti » 21 Joulu 2010, 21:27

kirja kirjoitti:Maanviljelijän ja "täysin kaupunkilaisen" väliinkö ei mahdu mitään? :o Me ainakin asutaan maalla, mutta se viljely jää lähinnä asteelle "kai sitä voisi muutaman perunan istuttaa tuonne pihan nurkkaan".

Lisäsin alussa viimeisen vaihtoehdon, koska minulle eläkkeelle jääneelle ei tuntunut vaihtoehtoa olevan. Voisi toki lisätä vaihtoehdon maalla asuvalle, mutta ei maata viljelevälle. Jos sille tielle lähdetään, saattaisi tulla pyyntöjä loputtomasti. Voisin myös muokata kaupunkilaisen joksikin muuksi, mutta yhtä hyvin voimme sopia, että kaupunkilainen tarkoittaa tässä tapauksessa missä tahansa asuvaa, joka ei maata viljele. Onhan monissa nettimedioissa jokainen taajamalta vaikuttava tulkittu kaupungiksi. Minäkin asun niiden mukaan kaupungissa, vaikka tämä on vain muutaman sadan asukkaan maalaiskylä. Hiukan huvitti esimerkiksi sellainen Googlen ryhmittely.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja laivue » 13 Huhti 2011, 10:39

En ole itse maanviljelijä vaan täysin kaupunkilainen mutta ei tarvitse mennä kuin yksi polvi taaksepäin niin lähes koko suku oli jalat syvällä oman maan mullassa. Oi niitä kultaisia aikoja...
Viimeksi muokannut laivue päivämäärä 20 Huhti 2011, 13:33, muokattu yhteensä 1 kerran
laivue

ViestiKirjoittaja kesis » 13 Huhti 2011, 11:24

ja myöskään taajamassa asuneelle ei ollu vaihtoehtoa
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja Taavetti » 13 Huhti 2011, 12:52

hedelmä kirjoitti:ja myöskään taajamassa asuneelle ei ollu vaihtoehtoa

Taajama voidaan hyvin tulkita kaupungiksi, tai voinhan muokata avausta ja muuttaa taajaman kaupungiksi. Kaupunki on aina taajama, mutta kaikki taajamat eivät välttämättä olekan kaupunkeja, väittäkööt hakukoneet mitä tahansa.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Emka » 13 Huhti 2011, 18:54

Olen lapsena/nuorena lypsänyt lehmiä,ollut ojan kaivuussa, heinapellolla kaikissa työvaiheissa.Hevosella opin ajamaan kun lypsypaikalle oli matkaa ja tonkkat ym.tarvittavat välineet kuskattiin hevospelillä. Laitumella oli lypsyparsi jossa oli polttomoottorilla käyvä lypsykone.

n.30 vuotta sitten olin muutamana keväänä kylvötöissä traktorin kanssa tuttavani maatilalla.

Maata en ole omistanut muuta kuin kukkapurkeissa, mutta maatilalla jouduin asumaan ja osallistumaan talon töihin.
Emka
Aurinkotuuli

Paluu Vapaata Keskustelua