UTF-8 test

Sana on vapaa.

UTF-8 test

ViestiKirjoittaja Humilton » 22 Loka 2013, 23:23

"Νέα στοιχεία έρχονται καθημερινά στο φως για την υπόθεση της ανήλικης Μαρίας, που έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον της διεθνούς κοινότητας. Σύμφωνα με τον παιδοδοντίατρο που εξέτασε τον μικρό ξανθό άγγελο, η ηλικία της είναι περίπου 6 ετών και όχι 4 ετών όπως ισχυρίζονται οι φερόμενοι ως γονείς της αθίγγανοι από τα Φάρσαλα. Μάλιστα, αποκαλύπτεται ότι το κοριτσάκι με τα ξανθά μαλλιά, την κάτασπρη επιδερμίδα και τα πράσινα μάτια δηλώθηκε από την φερόμενη ως μητέρα της στο Ληξιαρχείο Αθηνών μόλις πριν 4 μήνες και συγκεκριμένα στις 21 Ιουνίου 2013 με το ονοματεπώνυμο Μαρία Δημοπούλου."
Humilton
Aurinkotuuli

Picture test

ViestiKirjoittaja Humilton » 22 Loka 2013, 23:28

Kuva
Humilton
Aurinkotuuli

Re: UTF-8 test

ViestiKirjoittaja Pitkätukka » 22 Loka 2013, 23:40

Humilton kirjoitti:"Νέα στοιχεία έρχονται καθημερινά στο φως για την υπόθεση της ανήλικης Μαρίας, που έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον της διεθνούς κοινότητας. Σύμφωνα με τον παιδοδοντίατρο που εξέτασε τον μικρό ξανθό άγγελο, η ηλικία της είναι περίπου 6 ετών και όχι 4 ετών όπως ισχυρίζονται οι φερόμενοι ως γονείς της αθίγγανοι από τα Φάρσαλα. Μάλιστα, αποκαλύπτεται ότι το κοριτσάκι με τα ξανθά μαλλιά, την κάτασπρη επιδερμίδα και τα πράσινα μάτια δηλώθηκε από την φερόμενη ως μητέρα της στο Ληξιαρχείο Αθηνών μόλις πριν 4 μήνες και συγκεκριμένα στις 21 Ιουνίου 2013 με το ονοματεπώνυμο Μαρία Δημοπούλου."

??? Tuo oli kyllä mulle ihan silkkaa hepreaa... :neutral:
Kuva
Pitkätukka
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Humilton » 23 Loka 2013, 00:09

Pitkätukka kirjoitti:??? Tuo oli kyllä mulle ihan silkkaa hepreaa... :neutral:

Kreikan kieltä ja ajankohtaisesta aiheesta. :)
Humilton
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Pitkätukka » 23 Loka 2013, 02:06

Luulin olevani hyväkin salapoliisi ja veikkasin hepreaa, olisi sopinut foorumin lähtökohtiin ihan hyvin :lol:
Ja tietenkin meni väärin...

Hälytettiin illalla asiakkaalle 70 kilometrin päähän, paikalla oli suomenruotsalaisia kaksi, itävaltalainen ja riikinruotsalainen ummikkosuomalaisen nörtin kanssa.
Jotenkin pärjättiin tankeroenklannilla ja tönkköruåttilla, hommat saatiin kuntoon.
Meinasi vain hiki tulla kun joutui se toinenkin aivosolu töihin...

Guugelikääntäjän versio:
Uutuuksia tulevat päivittäin valotapauksessa nuoren Marian , joka on vauhdittanut kiinnostusta kansainvälisessä yhteisössä. Mukaan lasten hammaslääkäri , joka tutki pieni blondi enkeli , hänen ikä on noin 6 vuotta vanha eikä 4 vuotta väittämälläväitetty vanhemmat romanit Pharsala . Itse asiassa se ​​on paljastanut, että pieni tyttö vaaleat hiukset ,lumi - valkoinen iho ja vihreät silmät ilmoittamat väitetty äitikirjaaja Ateenan juuri ennen 4 kuukautta ja erityisesti 21. kesäkuuta 2013 nimellä Maria Dimopoulos
Kuva
Pitkätukka
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Humilton » 23 Loka 2013, 10:42

Google-kääntäjässä on painonappi "tunnista kieli". Sillähän se selviää.
Humilton
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Ilpo » 29 Loka 2013, 09:23

"η ηλικία της είναι περίπου 6 ετών και όχι 4 ετών όπως ισχυρίζονται οι φερόμενοι ως γονείς της αθίγγανοι από τα Φάρσαλα."

Selkeää tekstiä: "Hänen ikänsä on 6 vuotta, eikä 4, kuten vanhemmat väittämällä väittivät"

Δεν ξέρω ελληνικά γράμματα, πόσο μάλλον η γλώσσα, αλλά εγώ θα προσπαθήσω να μεταφραστή google για να δώσω στον εαυτό μου μια πραγματικότητα πιο έξυπνη εικόνα. Και επιτύχει, εκτός αν κάποιος μεταφράσει αυτό το κείμενο στη φινλανδική γλώσσα.

Kyllä jokaisen pitäisi tuon verran Kreikkaa osata.
Ilpo
Ilpo
ahertaja

ViestiKirjoittaja Ilpo » 30 Loka 2013, 00:10

Google-kääntäjä on kätevä, joskaan ei täydellinen. Jonkin verran oon "opiskellu" kiinnostavia asioita vieraskielisistä teksteistä siten, että oon kopioinu ne kääntäjään ja sitten klikannut kaiuttimen kuvaa kääntäjässä ja samalla kun oon tiskannut astioita tai liitostellu pyykkejä oon kuunnellu mielenkiintoisia kirjoituksia, hieman ontuvalla, mutta ymmärrettävällä suomella. Ja unohtanut kokonaan, miten ärsyttävää on esipestä astioita koneeseen, tai liitostella pyykkejä. PDT_Armataz_01_01

Samoin oon Google-kääntäjällä kuunnellu myös suomenkielisiä tekstejä. Kuuntelemiseen on aina paremmin aikaa kuin tietokoneen ääressä lukemiseen.

Google-kääntäjällä saa myös selvitettyä, mitä tuo minun edelliseen viestiin kirjoittama Kreikan-kielinen lause tarkoittaa.
Tässä se uusiksi:

Δεν ξέρω ελληνικά γράμματα, πόσο μάλλον η γλώσσα, αλλά εγώ θα προσπαθήσω να μεταφραστή google για να δώσω στον εαυτό μου μια πραγματικότητα πιο έξυπνη εικόνα. Και επιτύχει, εκτός αν κάποιος μεταφράσει αυτό το κείμενο στη φινλανδική γλώσσα.
Ilpo
Ilpo
ahertaja

ViestiKirjoittaja Humilton » 30 Loka 2013, 02:56

Olen kääntänyt Google-kääntäjällä tekstejä suomesta ulkomaan kielelle. Sen ulkomaan ihminen sanoi, että se on huonoa kieltä. Uskon että se kuulostaa jotensakin tällaiselta: "Minä asua Suomi", "Minä nimi Humilton", "Sinä olla kaunis", jne. Tai ehkä se osaa yksinkertaiset kieliopilliset asiat, muttei kovin pitkälle meneviä.
Humilton
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja kesis » 30 Loka 2013, 20:00

mun kaveri kirjotti saksaksi facebookii joskus känäsin googlekääntäjäl ja lisäsin ni kaveri sanoi et sori et poisti mut oli ni huono suomennos
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
kesis
Valvoja

Paluu Vapaata Keskustelua