Aika tulvasta Kristuksen syntymään

Sana on vapaa.

Aika tulvasta Kristuksen syntymään

ViestiKirjoittaja mies » 13 Helmi 2014, 08:42

Alla olen laskenut 2458 vuotta ajaksi tulvasta Kristuksen syntymään. Yleensä ottaen olen lukenut 2348 vuotta tuoksi ajaksi,
mutta hyvähän se on itsekin laskea kuin täysin luottaa toisten laskuihin. Toki olen saattanut jonkun laskuvirheenkin tehdä.
Mutta laskelmat ovat alla ja niitä voi toki paikata. Mutta mikä siis on lopputulema?

Jos pyramideja rakennettiin vaikka 2600ekr, niin tällöinhän ne olisivat joutuneet kestämään tulvan. Tämä lienee mahdotonta.
Jos pyramideja rakennettiin paljon aikaisemmin, niinkuin tiedemiehet kertovat, niin edelleen ne olisivat joutuneet kestämään
tulvan. Äkkiseltään siis mielestäni juuri vaihtoehtoja ei ole: joko raamattu on väärässä tai sitten tieteelliset menetelmät
tuolta muinaishistoriasta eivät ole luotettavia. Itse ajattelen, etteivät tieteelliset menetelmät näytä olevan erityisen luotettavia.
On myös huomattavaa, että Egyptiläiset itse juontuivat Nooan pojan Haamin jälkikasvusta. Näinollen he eivät voineet olla itse
rakentamassa pyramideja ennen tulvaa. Mutta Sfinski yms maamerkit, jotka ovat ajoitettu pyramidien ajalle, eivät missään tapauksessa
olisi voineet kestää tulvaa.


Jos yritämme laskea aikaa, tulvasta Kristuksen syntymään, meillä on kaksi aivan erityisen hyvää raamatunkohtaa: 2.Moos.12 ja 1.Kun.6:


41 Juuri sinä päivänä, kun neljäsataakolmekymmentä vuotta oli kulunut, koko Herran oma joukko lähti Egyptistä. (2.Moos.12)

1 Neljännen hallitusvuotensa toisena kuukautena, siv-kuussa, Salomo ryhtyi rakennuttamaan Herran temppeliä. Silloin oli neljässadaskahdeksaskymmenes vuosi siitä, kun israelilaiset lähtivät Egyptistä. (1.Kun.6)


Tämän oheisen joskus tarkasti tutkin raamatulla, ja en siinä virheitä havainnut:
Kuva

Sieltä voimme poimia:

130 (Jaakobin ikä kun hän muutti egyptiin) + 60 (Iisakin ikä kun Jaakob syntyi) + 100 (Abrahamin ikä kun Iisak syntyi) = 290

Saamme siis:
430 + 480 + 290 vuotta Abramin syntymään tuolta Salomonin hallituskaudelta. Yhteensä 1200 vuotta.

Sitten kappaleeseen 1Moos.11:

1992: 1.Moos.11 kirjoitti:10 Tämä on luettelo Seemin jälkeläisistä. Seem oli satavuotias, kun hänelle syntyi Arpaksad. Tämä tapahtui kaksi vuotta vedenpaisumuksen jälkeen.
12 Kun Arpaksad oli elänyt 35 vuotta, hänelle syntyi Selah. 13 Selahin syntymän jälkeen Arpaksad eli vielä 403 vuotta, ja hänelle syntyi lisää poikia ja tyttäriä.

14 Kun Selah oli elänyt 30 vuotta, hänelle syntyi Eber. 15 Eberin syntymän jälkeen Selah eli vielä 403 vuotta, ja hänelle syntyi lisää poikia ja tyttäriä.

16 Kun Eber oli elänyt 34 vuotta, hänelle syntyi Peleg. 17 Pelegin syntymän jälkeen Eber eli vielä 430 vuotta, ja hänelle syntyi lisää poikia ja tyttäriä.

18 Kun Peleg oli elänyt 30 vuotta, hänelle syntyi Reu. 19 Reun syntymän jälkeen Peleg eli vielä 209 vuotta, ja hänelle syntyi lisää poikia ja tyttäriä.

20 Kun Reu oli elänyt 32 vuotta, hänelle syntyi Serug. 21 Serugin syntymän jälkeen Reu eli vielä 207 vuotta, ja hänelle syntyi lisää poikia ja tyttäriä.

22 Kun Serug oli elänyt 30 vuotta, hänelle syntyi Nahor. 23 Nahorin syntymän jälkeen Serug eli vielä 200 vuotta, ja hänelle syntyi lisää poikia ja tyttä- riä.

24 Kun Nahor oli elänyt 29 vuotta, hänelle syntyi Terah. 25 Terahin syntymän jälkeen Nahor eli vielä 119 vuotta, ja hänelle syntyi lisää poikia ja tyttä- riä.

26 Kun Terah oli elänyt 70 vuotta, hänelle syntyivät Abram, Nahor ja Haran.


Eli Seem oli 100 - 2 vuotta kun oli vedenpaisumus. 98 vuotta siis. Voimme laskea:

2 + 35 + 30 + 34 + 30 + 32 + 30 + 29 + 70 (Abram:in syntymään) = 292 vuotta


Eli nyt olemme saaneet Salomonin hallituskaudelta tulvaan vuodet: 292 + 1200 = 1492.

Salomonin hallituskausi alkoi aikalailla tarkalleen 970 ekr (tästä lähes kaikki lähteet ovat
yhtä mieltä), joten saamme:

970 - 4 + 1492 = 2458


2348 on kuitenkin enemmän yleisesti käytetty aika. Voi olla, että joku virhe laskelmissa piilee.


Ottakaamme Lutherin Genesiksen selityksestä kohta:

"283. History shows that Noah died fifty years after the
birth of Abraham.

Historia kertoo että Nooa kuoli 50v Abrahamin syntymän jälkeen.
"

1992: 1.Moos.9 kirjoitti:28 Nooa eli vedenpaisumuksen jälkeen vielä 350 vuotta.


Eli laskettu 292 vuotta vedenpaisumuksesta Abrahamin syntymään ei heitä:
350 - 292 = 58 vuotta.
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00

Paluu Vapaata Keskustelua



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa