Origen ajatteli, että Hesekielin 1 luvun jakeessa 1 oli kuva Kristuksen kasteesta.
Teemana: "Herra on kuningas", Ps.99, Ps.97, ja vertaus kuninkaanpojan häistä, ja Daniel kuva Kristuksesta.
1992: Dan.1 kirjoitti:3 Kuningas käski eunukkiensa päällikön Aspenasin valita israelilaisten joukosta, sekä kuninkaallisesta suvusta että ylimysperheistä
Aspenas = kuva Johannes kastajasta, jolla ei omaa perhettä ollut. Johannes kastajan 2 opetuslasta, Andreas ja ilmeisesti Johannes evankelista, siirtyivät Jeesuksen opetuslapsiksi.
1992: Dan.1 kirjoitti:4 kauniita poikia, joissa ei ollut mitään vammaa ja jotka olivat viisaita, älykkäitä ja oppivaisia, niin että he pystyisivät palvelemaan kuninkaan hovissa
1992: Mal.1 kirjoitti:"Kun tuotte varastetun, ontuvan tai sairaan eläimen uhrilahjaksi, luuletteko silloin, että teidän uhrinne on minulle mieleen?"
Tarvittiin sellainen uhri, jossa ei ollut mitään syntivammaa, eikä syntiä ensinkään. "Katsokaa, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!"
1992: Dan.1 kirjoitti:5 Kuningas käski antaa heille ruokaa omasta pöydästään ja viinejä, joita hän itse joi, ja käski kasvattaa heitä kolme vuotta.
Oletteko koskaan kuulleet kuninkaasta, joka pitää itse huolen alaistensa ruuasta? Kolme vuotta, Kristuksen julkinen toiminta.
1992: Dan.1 kirjoitti:7 Ylieunukki antoi heille uudet nimet: Danielille hän pani nimeksi Beltesassar, Hananjalle Sadrak, Misaelille Mesak ja Asarjalle Abed-Nego.
Beltesassar tarkoittaa myös: "prince of the king", kuninkaan prinssi; kuninkaan poika? Uskovaisilla on uudet nimet (Jes.56:5, Jes.62:2, Jes.65:15, Ilm.2:17)
1992: Dan.1 kirjoitti:8 Daniel kuitenkin päätti, ettei saastuttaisi itseään kuninkaan pöydän herkuilla ja viineillä, ja hän pyysi ylieunukilta lupaa, ettei hänen tarvitsisi sitä tehdä.
Luuk.7 kirjoitti:33 Johannes Kastaja on tullut, hän ei syö leipää eikä juo viiniä, ja te sanotte: 'Hänessä on paha henki.' 34 Ihmisen Poika on tullut, hän syö ja juo, ja te sanotte: 'Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja syntisten ystävä!' 35 Mutta Viisauden tunnustavat oikeaksi kaikki Viisauden lapset."
Toisin sanoen:
1992: Room.14 kirjoitti:17 Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa.
Monelle ulkopuoliselle Jumalan valtakunta näyttää juomissäännöiltä, että juomatta päihtyviä juomia ja välttelemällä tekemästä erinäisiä asioita jotka ovat ikäänkuin "syntilistalla" tullaan autuaaksi. Ei, vaan Hengestä syntynyt ei halua osallistua sellaisiin.
Danielin kirjan 2 luvussa tapahtuu paljon asioita, siinä Nebukadnessarilla on huono omatunto. Lohdutusta siihen tuo Daniel, mutta Nebukadnessarille, epäuskoiselle ihmiselle jota Jumala puhuttelee, jää sellainen ajatus kuin Bileamille:
1992: 4.Moos.23:10 kirjoitti:Saisinpa kuolla oikeamielisten lailla, olisipa loppuni niin kuin heidän!
Eli elämän loppu haluttaisiin elää kuin elävästi uskovat, mutta muu aika haluttaisiin viettää kuin tämän maailman ihmiset synnin orjina. Senpä takia Danielin kirjan 3 luvussa ei Danielia eli Kristusta ole laisinkaan, niinkuin ei ole sellaisella ihmisellä, joka näin tahtoo toimia. Yhtälailla he käyvät elävästi uskovien kimppuun, kohteliaasti tai vähemmän kohteliaasti, pitäen heitä eriseuralaisina, mutta juuri koettelemusten keskellä, niinkuin oli marttyyrienkin aikana, kristikunta vahvistui, ja usea sai parannuksen armon.
Raamatusta ihmiset lukevat, että ylösnnoussut Kristus ilmestyi omilleen suljettujen ovien takana, mutta Taivaan Isä voi avata silmät näkemään, että Kristus on elävästi uskovien keskellä vielä tänäkin päivänä: "Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään", eikä sitä yhteyttä voi tulinen pätsi, kuolema eikä mikään muu eroittaa: "eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole".