Tuhoa edeltää koristautuminen

Sana on vapaa.

Tuhoa edeltää koristautuminen

ViestiKirjoittaja mies » 19 Joulu 2017, 14:33

1992: Jer.4 kirjoitti:30 Sinä Jerusalem, tuhon oma!
Miksi pukeudut loistavanpunaisiin vaatteisiin,
miksi ripustat yllesi kultakoruja
ja maalaat silmäsi luomivärillä?
Turhaan sinä kaunistat itseäsi!
Rakastajasi ovat sinut hylänneet,
nyt he väijyvät henkeäsi.


1992: Ilm.18 kirjoitti:16 -- Voi sinua, suuri kaupunki!
Sinä pukeuduit pellavaan,
purppuraiseen ja helakanpunaiseen pukuun,
sinun ylläsi kimalsivat kulta, jalokivet ja helmet,
17 mutta hetkessä on rikkautesi tuhoutunut.
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00

Re: Tuhoa edeltää koristautuminen

ViestiKirjoittaja mies » 02 Tammi 2018, 14:53

1992: 1.Moos.38 kirjoitti:13 Kun Tamar sai tietää, että hänen appensa oli menossa Timnaan keritsemään lampaitaan, 14 hän riisui leskenpukunsa, koristautui, peitti kasvonsa hunnulla ja istuutui Enaimin risteykseen Timnan tien varteen. Hän oli näet huomannut, ettei häntä haluttu antaa Selalle vaimoksi, vaikka tämä oli jo aikuinen.

15 Juuda näki Tamarin ja luuli häntä portoksi, koska Tamar oli peittänyt kasvonsa. 16 Hän poikkesi Tamarin luo tien sivuun ja sanoi: "Minä haluan maata kanssasi." Hän ei tiennyt, että nainen oli hänen miniänsä. Tamar kysyi: "Mitä annat minulle siitä, että saat maata kanssani?" 17 Juuda vastasi: "Minä lähetän sinulle vuohen laumastani." Tamar sanoi: "Hyvä on, kunhan annat minulle pantin siihen asti kun lähetät sen." 18 Juuda kysyi: "Mitä minun pitäisi antaa sinulle pantiksi?" Tamar vastasi: "Sinetti kaulastasi ja tuo sauva, joka sinulla on kädessäsi." Juuda antoi ne Tamarille ja makasi hänen kanssaan, ja Tamar tuli hänestä raskaaksi. 19 Tamar lähti pois, riisui huntunsa ja pukeutui taas leskenpukuunsa.

Matkasauva taitaa tuosta hommassa lähteä...

Näköjään muinoin Tertullian katsoi, että "peitti kasvonsa hunnulla" tarkoitti meikkipeitettä:
"It was the fact that Thamar "had painted out and adorned herself" that led Judah to regard her as a harlot, and thus, because she was hidden beneath her "veil,"— the quality of her garb belying her as if she had been a harlot — he judged (her to be one), and addressed and bargained with (her as such)."
Viimeksi muokannut mies päivämäärä 02 Tammi 2018, 14:59, muokattu yhteensä 1 kerran
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00

Re: Tuhoa edeltää koristautuminen

ViestiKirjoittaja mies » 02 Tammi 2018, 14:57

1992: 2.Kun.9 kirjoitti:30 Jehu oli jo tulossa Jisreeliin, kun Isebel kuuli tapahtuneesta. Hän kaunisti värillä silmänsä, koristeli hiuksensa ja asettui ikkunan ääreen katselemaan. 31 Kun Jehu tuli portista, Isebel huusi: "Oletko nyt tyytyväinen, kun olet murhannut herrasi niin kuin Simri?" 32 Jehu katsoi ylös ikkunaan ja kysyi: "Kuka teistä on minun puolellani?" Pari hovimiestä kumartui silloin ikkunasta hänen puoleensa. 33 "Työntäkää hänet alas", Jehu sanoi, ja hovimiehet työnsivät Isebelin ikkunasta. Hänen vertaan roiskui seinään ja hevosten päälle, ja Jehu ajoi vaunuillaan hänen ylitseen.

Tamarilla onnistui Juudan suhteen, Isebelillä ei onnistunut, ja tuho kävi hänelle itselleen.
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00

Re: Tuhoa edeltää koristautuminen

ViestiKirjoittaja mies » 14 Heinä 2018, 15:21

1992: Ilm. 17:16, Ilm.18:8, Ilm.19:3 kirjoitti:Näkemäsi kymmenen sarvea ja peto vihastuvat porttoon ja repivät hänet paljaaksi ja alastomaksi, syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tuhkaksi.

ja hänet poltetaan tuhkaksi.

Porton roviosta nousee savu aina ja ikuisesti.

Portto siis palaa tuhkaksi, kuten yltä käy selväksi. Mutta:
1992: 1.Moos.38 kirjoitti:24 Noin kolmen kuukauden kuluttua Juudalle tultiin kertomaan: "Sinun miniäsi Tamar on harjoittanut haureutta ja vieläpä tullut haureudesta raskaaksi." Juuda sanoi: "Viekää hänet poltettavaksi."

1992: 3.Moos.21 kirjoitti:9 Jos papin tytär häpäisee itsensä harjoittamalla haureutta, hän samalla häpäisee isänsä; siksi hänet on poltettava.


Onko ilmestyskirjan portto (kääntäen) papin tytär? Lopuksihan tuli tuhoaa maailman: "nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa." (2.pt.3:7) Länsimaalaiset edustavat kirjavaa kirkkokuntien sekajoukkoa, jossa on kuitenkin yksi oikea liike, tämä vanhoillislestadiolaisuus.
1992: 5.Moos.28 kirjoitti:1 "Jos kaikessa tottelette Herraa, Jumalaanne, ja tarkoin noudatatte hänen käskyjään, jotka minä teille annan, niin Herra asettaa teidät maan kaikkien kansojen yläpuolelle

Joku on ajatellut, että portto hallinnoi niitä kuninkaitakin, niin se olisi 'langennut', ennenkuin oli portto...kaikkien kansojen yläpuolella siis?

Kaarle suuresta jonkun tutkimuksen mukaan länsimaalaiset olisivat 95%:sti sukua. Hmm...
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00


Paluu Vapaata Keskustelua



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron