Raamattu

Sana on vapaa.

Raamattu

ViestiKirjoittaja Tunnari » 03 Touko 2025, 09:37

Raamattukin on sellainen kirja, että jos on muutamia ihmisiä ja alkaa lukemaan sitä, kaikki päätyy eri tulokseen keskenäänkin...Siksi on vain yksi Jumalan Seurakunta, jonka Jumala näin minulle avasi, parannuksen armon kautta...entinen usko sai mennä ja uusi tuli tilalle...Kuten sanoin, niin vain kävi. Jumala puhutteli minua kerralla (rajusti), että on yksi Jumalan Seurakunta, sama opetus, jonka Jeesus on käskenyt opettamaan, lähetyskäskyssään. Kun Jumala avasi mieleni käsittämään kirjoitukset, ei se tapahtunut kerralla, vaan tapahtu omantunnon puhuttelu, sitten myös puhujaveli puhui seuraavana päivänä, uskovaisten seuroissa, jonka kuuntelin kotona, ja sain uskoa syntini anteeksi. Väärä hengellisyys sai jäädä.
Tunnari
perehtynyt

Re: Raamattu

ViestiKirjoittaja Tunnari » 03 Touko 2025, 14:53

Miksi olen ollut eksyksissä? Koska olen kuullut ns. ortodoksiluterilaisuutta ja VL-lestadiolaisuutta rinnakkain; aina ja jatkuvasti elämässä. Seuraava Raamatunkohta paljasti väärän ja harhaisan opin: Apt.2-luku
38. Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu…
41. Jotka siis mielellänsä hänen sanansa ottivat vastaan, ne kastettiin; ja sinä päivänä lisääntyi lähes kolmetuhatta sielua.-----Väärä oppi on tässä siis se, että parannus sanaa ei saisi käyttää ja se on jopa väärin käännetty. Ns. luterilaisuudessa varotaan parannus sanaa yleensäkkin, eikä sitä saisi oikein käyttääkkään. Paranus-sanoja käytetään paljonkin Raamatussa: Mark. 1:15
ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".----Taustana tun. luterilaisilla, lienee, että he eivät hyväksy ratkaisukristillisyyttä. Tästäkin tun.lut pappi puhui. Vaikka uskovaisetkin puhuu parannuksesta, ei sillä tarkoiteta (vapaiden suuntien) omia tekoja ja lapsikasteen kieltämistä siksi, ettei se osaa uskoa, vaan yksin Jumalan synnyttävää uskoa.
Tunnari
perehtynyt

Re: Raamattu

ViestiKirjoittaja kalamos » 04 Touko 2025, 18:25

Raamattu on kirja,
jonka avulla
Jumala kertoo ihmisille asioita.

Jumalan omasivu.

Raamattu on avain
kaiken olemassa olevan
ymmärtämiseksi.

Jumalan Sana on