Lähimmäisenrakkaus

Muistelmia vanhoista ajoista ja ajankohtaisia aiheita.

Lähimmäisenrakkaus

ViestiKirjoittaja Larsmolainen » 17 Maalis 2005, 16:36

"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", sanotaan Raamatussa. Miten luulet tämän käskyn täyttämisen onnistuvan itseltäsi?
Larsmolainen
 

ViestiKirjoittaja Pottu » 21 Maalis 2005, 20:21

Vaikea vastata. Kyllähän sitä toivoisi, että osaisi lähimmäistä oikein rakastaa, mutta usemmiten sitä saa todeta, kuten Siionin Laulussa "Älä rakas, veli, sisko katso omaa sydäntäs. Se on aivan kylmä, kolkko, turmeltu ja ynseä."
Usein sitä huomaa sanoneensa toiselle töykeästi, kieltäytyneensä auttamasta , "en nyt jaksa, miksi aina minä?"
Itse olen kuitenkin useesti apua tarvitessani saanut osakseni lähimmäisenrakkautta. Autokyytiä, muuttoapua.. Toisen auttaminen, vaikka arkisissakin asioissa, se tulee ensinnä mieleeni lähimmäisenrakkaudesta. Kyllähän sitä yrittää kilvoitella siinäkin, vaikka usein kyllä siinä itsensä rakastamisessakin täysi työ. Yrittää, vaikka usein väsyy,ja joskus voi tuntua myös toivottomalta, kun ei yksinkertaisesti pysty kaikkia auttamaan, ketä tuntuu, että pitäis auttaa.
Asiassa on niin monta puolta, että se on ihan ympäripyöreä juttu. :roll:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Taavetti » 17 Syys 2006, 23:10

tämä oli ainoa joka säilyi vahinkosiivouksessa. Tämä säilyi, koska oli aktiivinen äänestys, muuten olisi mennyt tämäkin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja christian » 11 Loka 2006, 02:32

Erittäin hyvä aihe säilynyt täällä.
Kun menee hyvin, ei Jeesus hylkää, kun menee huonosti, Jeesus ei hylkää. Kun olen elämäni huipulla Jeesus pitää minusta kiinni ja mullan allakin Hän elää kanssani.
Avatar
christian
tutustunut
 
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Syys 2004, 14:49

Re: Lähimmäisenrakkaus

ViestiKirjoittaja Taavetti » 08 Loka 2012, 09:04

Larsmolainen kirjoitti:"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", sanotaan Raamatussa. Miten luulet tämän käskyn täyttämisen onnistuvan itseltäsi?

Omalla voimalla se ei onnistu, mutta kun saa voimakseen Jumalan armovoiman, Jumala on sanansa mukaan väkevä heikoissa lapsissaan.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Lähimmäisenrakkaus

ViestiKirjoittaja nuusku » 09 Syys 2020, 01:24

Larsmolainen kirjoitti:"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", sanotaan Raamatussa. Miten luulet tämän käskyn täyttämisen onnistuvan itseltäsi?

Ei se ole koskaan onnistunut keneltäkään, paitsi yhdeltä.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33


Paluu Eläkeläiset ja ikääntyneet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron