Uusista Siionin lauluista

Nuorten juttuja

Uusista Siionin lauluista

ViestiKirjoittaja nuusku » 26 Syys 2007, 01:34

Onko teillä mitään "suosikkeja" tai erityisesti mieleenjääneitä lauluja uusien Siionin laulujen joukossa?
Viimeksi muokannut nuusku päivämäärä 05 Helmi 2009, 01:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Pottu » 26 Syys 2007, 11:06

Vaikea sanoa, kun en vielä edes osaa niitä kaikkia. :roll: Tuo Jeesus, missä olet Jeesus taitaa olla useimpien lempilaulu, kun sitä kuulee niin usein. Olisi silti mukava kuulla joskus laulettavan niitä muitakin :wink:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Maarimi » 26 Syys 2007, 15:21

150, Riemuitse tytär Siionin, vaikka kotia aina ei näy...
Avatar
Maarimi
sisupiristäjä
 
Viestit: 419
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 00:06
Paikkakunta: Länsi Suomi

ViestiKirjoittaja Maarimi » 27 Syys 2007, 11:16

Ai uusista :oops:

315, Armon tuuli kantaa...

melodia on todella kaunis...
Avatar
Maarimi
sisupiristäjä
 
Viestit: 419
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 00:06
Paikkakunta: Länsi Suomi

ViestiKirjoittaja Taavetti » 27 Syys 2007, 11:29

Maarimi kirjoitti:150, Riemuitse tytär Siionin, vaikka kotia aina ei näy...


Oikeastaan tämä on vanha, ei näitä uusimpia. Oli kirjassa jo ennen suurta uudistusta, silloin alkoi: Älä pelkää tytär Siionin, vaikka kotiranta aina ei näy.
Säkeiden pituus vaihteli säkeistöstä toiseen, joten oli hankala laulaa tottumattoman, mutta erityisen hankala tottumattoman soittajan pysyä sanojen mukana.
Muokattiin ja lyhennettiin suuren uudistuksen yhteydessä. Pidän paljon laulusta nykyisessä asussaan.

Niihin uusimpiin ei ole ollut tilaisuutta ajatuksen kanssa pysähtyä. Pitäisi ostaa nuottivihko ja mennä pianon ääreen. Vaikka en osaa soittaa, voin nuoteista tapailla sävelet ja niin saada tuntumaa lauluun. Kuultuina ovat vaikuttaneet kauniilta, ovat sisällöltäänkin, sen mitä olen niitä lukenut. Suosikkiani en ole ehtinyt suodattaa.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Anonymous » 27 Syys 2007, 11:58

Mulla on samoja lemppareita ku Nuuskullaki:"Jeesus, missä olet Jeesus..?" ja "Soi kiitoslaulu, kun me armon täyden..."

Me lauletaan täällä kotonaki hirmusen paljo Siionin lauluja ja nyt oomma nuorison kaa otettu niin riemumielin vastaan noi uudet laulut, voi et niist on saanu voimaa ja uskomisen iloa!!
Anonymous
 

ViestiKirjoittaja hannu » 27 Syys 2007, 14:38

305 on todella hyvä. Kauniit sanat ja hiukan vanhahtava melodia, josta pidän.

Kodin rakkaan annoit meille,...
hannu
vakiintunut
 
Viestit: 129
Liittynyt: 12 Heinä 2006, 09:53
Paikkakunta: Länsi-Suomi

ViestiKirjoittaja pikkupoika » 24 Loka 2007, 21:58

Onko minussa jokin vika ku en itse tykkä yhtään virsistä.
pikkupoika
puuhakas
 
Viestit: 209
Liittynyt: 04 Elo 2006, 14:10

ViestiKirjoittaja Nepheg » 25 Loka 2007, 16:58

pikkupoika kirjoitti:Onko minussa jokin vika ku en itse tykkä yhtään virsistä.


En minäkään aiemmin niistä välittänyt. Tuntui mummojen hommalta, mutta nykyään tuntuu mukavalta hoilata niitä muiden seuravieraiden mukana.

Omistan siionin virsiä cd levyinäkin ja mukavaa on kuunnella.
Niin se musiikkimakukin siis voi muuttua.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Emka » 25 Loka 2007, 17:58

Mää olen tykästynyt lauluihin; Taivaassa minulla on sinut, oi armollinen Jumala..
ja sitten se; Jeesus missä olet Jeesus.. Sopii omien elämän tilanteitten tuntemuksiin.

laulu 296 Yö peittää kukkaset maan, ja rauhan tuo tullessaan...

Olen tähän astiset lisävihkon cd-levyt ostanut ja ne soivat usein matkoilla,kotona ja jopa yöllä mp3 soittimessa kun nukun vähän huonosti, voi tuudittaa itsensä uneen kauniilla musiikilla.

Kumma juttu, kun soittimesta loppuu virta ja se sammuu,niin herään heti ? :roll: :oops: :wink:
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja kesis » 09 Helmi 2008, 20:07

herralle kiitos soikoon siionosta lauletaan tosi paljon, juuri kuuntelen vaasan seuroja ja se laulu kuuluu nytte?
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Heku » 17 Helmi 2008, 14:17

Meillä yritetään joka sunnuntai-seuroissa laulaa yksi uusi siionin laulu. Aika lailla ne samat pyörii, mutta onhan niitä jo tässä oppinu uusia aika lailla.

Ite tykkään tosi paljon laulusta 286: On niin paljon asioita... Ja 285: Jeesus, missä olet Jeesus... Toki monet muutkin niistä on hyviä, monen sanat "kolahtaa".
Avatar
Heku
tutustunut
 
Viestit: 20
Liittynyt: 17 Touko 2007, 22:09
Paikkakunta: Pohjanmaa

ViestiKirjoittaja Emka » 17 Helmi 2008, 14:27

:) Olen viime aikoina kuunnellut Helsingistä seurat netissä, ilokseni siellä lauletaan seurojen jälkeen monta Siionin laulua ja virsiä.

Varsinkin Keskiviikko ja Lauantai iltoina. Sunnuntaisin klo 18 seuroissa on ilmeisesti nuoria paljon koska se kuuluu lauluista :grin: on nuorekkaita ääniä ja vahva-äänistä laulua 8-)
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja presto » 27 Huhti 2008, 01:38

Itse tykkään vanhoista Siionin Lauluista enemmän.
Lempilaulujani on monia.
Oma lempilauluni on Täält, halajaa mun sieluni.
olen tehnyt myös siitä sovituksen.

Tulee vanhoista sinkkareista ne murrosiän kokemukset mieleen: kuinka syvästä ne puhuttelivat minua ihmellisellä kauneudellaan, runollisuudellaan.
Minua- paatunutta rokkimimmiä.
Sain parannuksen armon 14-vuotiaana.
presto
 

ViestiKirjoittaja teejn » 11 Touko 2008, 13:12

Uudet Siionin laulut, kuten useat muutkin Siionin lauluihin ja virsikirjaan päätyneet laulut ja virret sisältävät paljon ajatuksia, joihin sydän sanoo aamenen. Yleensä ottaen eniten pidän SL 84 ja uusista parhaimpiin kuuluu SL 280. Virsiä ei tässä jaksa ruveta plaraamaan. Jos ja kun laulat virsiä tai Siionin lauluja, kannattaa aina kysyä, mitä tässä sanotaan. Usein ne heijastavat ihmisen sydämen tuntoja ja arjessa koettuja tilanteita, joissa tulee vastaan ihmisen vähäisyys. Itse olen tähän silloin tällöin törmännyt.
Hajamielisyys on elämän suola!
teejn
perehtynyt
 
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 21:20
Paikkakunta: Jojensuu

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 11 Touko 2008, 15:01

Laulan siioninlauluja ja virsiä kuin erittäin harvoin. Tai oikeastaan muistan elämästäni monia aikoja, jolloin en ole halunnut laulaa.
:sad:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja tinde » 20 Heinä 2008, 18:17

SL 319 muuttuvassa maailmassa on kaikista paras koska siinä on niin ihanat sanat! tulee joka kerta tippa linssiin ku kuulee. :-D
tinde
 


Paluu Nuorten palsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron