Lentokentästä

Nuorten juttuja

ViestiKirjoittaja Taavetti » 19 Helmi 2008, 17:48

Nuoret keskustelevat mieluummin reaaliaikaisessa chatissa tai muuten reaaliaikaisesti. Monet eivät malta eivätkä viihdy tällaisella, jossa joutuu odottamaan vastausta kauankin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 07 Joulu 2008, 21:54

Tämä foorumimme nuorten palsta olisi käytettävissä Lentokentän korvikkeena heille, joille tämä kelpaa ja sopii. Melko hiljaisena tämä on elänyt toisten selvästi vilkkaampien osien sivussa. Varmaan tähän mahtuisi enemmänkin keskustelua, jos keskustelijoita löytyy.
Tämä menee muun ylläpidon ohessa, mutta näillä hiljaisemmilla osilla on oma erillinen moderoijaryhmänsä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Nepheg » 07 Joulu 2008, 23:26

Saisivat laittaa nuorten palstan kuntoon ja kehittää sitä.


:mobo: :mokan: :mobo: :mokan:
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja nuusku » 08 Joulu 2008, 01:29

Olisi myös ihan mukavaa lukea joskus uskonopillisen keskustelun lisukkeeksi hieman kevyempääkin keskustelua tällä foorumilla. Itselläni on ainakin niin, etten halua lukea pelkästään kevyttä, mutten myöskään pelkästään syvällistä, tai vaikkapa vain pelkästään ajallista tai vain pelkästään uskonnollista keskustelua, vaan luen niitä mieluiten rinnakkain. Mutta mielestäni ns. kevyempää keskustelua on viime aikoina ollut suhteellisen vähän, joten sekin lienee aina toivottavaa ja terve tullutta tänne.

Foorumihan on siitä varsin kaksijakoinen, että täällä puhutaan rinnakkain sekä uskon asioista että myös arkiseen elämään liittyvistä asioista, ja joskus on jopa leikitty ja ollut erilaisia visailujakin. Mutta jos on kiinnostunut keskustelemaan vain joistain tietyistä asioista, sehän soveltuu myös, siis koko palstaa (kaikkia osioita) ei tarvitse niin tahtoessaan seurata. Ja niinpä erilaiset asiat ja kiinnostuksen kohteet sopinevat tänne hyvin rinnakkain.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja kesis » 08 Joulu 2008, 09:50

nuuskulle kommentoin sen verran etä itse aikoinaan silloin on varmaa usiampi vuosi jo aikaa aoitinki jotain leikkejä, aan tuntui sitten siltä että jotku ei oikein tykänneet tai eivät ymmärtäneet, ja jossai vaiheessa kai seki leikki hävisi bittiavaruuteen. (oli kai edellisen vlfoorumin aikana) itse voisin periaatteessa laittaaki, mutta jotenki vaan ei uskalla edellisen ketomani johdosta.
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 08 Joulu 2008, 10:22

Taannoiset Lycosin aikaiset leikit hiipuivat vähitellen leikkijöiden vetäytymiseen. Kun Lycosin antama palstatila uhkasi ylittyä, poistin vähitellen kaikki varsinaiset leikit, että asiakeskusteluille saisi tilaa. Nyt meillä ei ole varsinaista tilan puutetta, ja jos sellaista uhkaa tulla, Foorumi.info on tähän mennessä hankkinut lisää ja on luvannut jatkossakin hankkia.


En pitäisi lainkaan huonona asiana, vaikka täällä taas pitkän ajan jälkeen aloitettaisiin joitakin sanapeli typpisiä tai muita leikkejä. Jos innostusta riittää ja leikkejä ilmaantuu enemmän, voisi niille perustaa aivan oman osionkin.

Olisi meille itse kullekin terveellistä silloin tällöin vetäytyä rentoutumaan hyvän askartelun pariin. Ulkoilemaan ja tarvikeaskarteluun voimme antaa ohjeita toisillemme, aivoaskartelua voimme järjestää palstallakin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 27 Helmi 2009, 10:36

hedelmä kirjoitti:nuuskulle kommentoin sen verran etä itse aikoinaan silloin on varmaa usiampi vuosi jo aikaa aoitinki jotain leikkejä, aan tuntui sitten siltä että jotku ei oikein tykänneet tai eivät ymmärtäneet, ja jossai vaiheessa kai seki leikki hävisi bittiavaruuteen. (oli kai edellisen vlfoorumin aikana) itse voisin periaatteessa laittaaki, mutta jotenki vaan ei uskalla edellisen ketomani johdosta.

Oli tällä samalla palstalla, tosin vapaan keskustelun puolella, monenlaistakin leikkiä ja visailua, ovat kuitenkin vähitellen jääneet unohduksiin. Oikeastaan jouduin poistamaan viimeisetkin, kun Lycosin antama tila oli ylittymässä. Uusia ei ole tullut aloitetuksi, vaikka täällä Foorumi.infossa tilaa riittäisikin. Jos kiinnostaa niin aloittakaa vain, tosin leikkifoorumeita on jo olemassa muiden ylläpitämänä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Jay » 26 Huhti 2012, 15:29

Yhteisen lentokenttähistorian vuoksi on välttämätöntä kommentoida vähän.

Niinkuin kerroin tuolla Tullaan tutuiksi -palstalla aikoinaan, niin itsehän kuuluin lentokentän aktiiveihin holtittomina lukiovuosinani 2001-2002. Silloinen lentokenttä oli aika pahasti kaltaisteni vitsiniekkojen hallussa, ja rakentavaa keskustelua tiestä ja matkasta oli turha yrittääkään. Toivottavasti kukaan armosta osaton ei tuolloin yrittänyt etsiä vastauksia sieltä. Käytäntö oli nimittäin se, että aina kun joku koetti vakavalla mielellä avata keskustelua uskovaista nuorta askarruttavista asioista, kirjoitin oman näkemykseni suu kierossa virneessä. Siihen monesti yhtyivät muutkin ja hanskat niin sanotusti karkasivat lapasista tiskin puolelle. Jaoin varmaan voimakkaasti palstalaisten mielipiteet. Hölmöilyjäni en tajunnut vielä silloinkaan kun sain viikon bannin. Lentokenttä oli mukava paikka heittää läppää, niinkuin uskovaisten oma nuorisotalo, josta löysi vuorovaikutusta aikana, kun hiiliyhdisteisiä kavereita ei ollut.
Tilanteen toivottomuuteen ja foorumin pahentavaan vaikutukseen taidettiin lopulta herätä ylläpitäjien toimesta, ja niin lentokenttä muistaakseni supistettiin pelkäksi jatkokertomusten ym luovien tuotosten julkaisukanavaksi. Sen ja elämäntilanteen muutoksen myötä vetäydyin lentokenttäilystä.

Nuuskun kanssa olen samaa mieltä, että joskus on hauska haastella vähän kevyempiä. Sellaista voisi olla täällä VL-foorumillakin. Älkää säikähtäkö, olen ottanut opikseni ja kasvanut huomattavasti lentokenttä -ajoista. Kuinka sen kevyen keskustelun sitten toteuttaisi, en tiedä, en ole itse mikään hauskuttaja vaan kulutan lähinnä muiden tuottamaa huumoria. Kunnon nauruilla on erittäin terapeuttinen vaikutus. Toisaalta olen kyllä vanhemmiten vakavoitunut. Lapsenmieliset pilat eivät huvita minua lainkaan. Huvittavana pidän lähinnä vakavissa yhteyksissä piilevää ironiaa ja monimerkityksellisyyksiä. Monesti vitsailun kohde ei ole tärkeä, vaan mainio vitsin kertoja itse. Monet puhujaveljet ja papit ovat hyvin hauskoja tyyppejä epävirallisissa yhteyksissä, kun he yhdistävät Raamatun jakeita hyvään tilannetajuun.
Mutta. Ehkä lienee parasta, että pidämme Vl-foorumin tällaisena kuin se nyt on. Kaikki huumori, etenkään sitcom, ei toimi kirjoitettuna.
Jay
puuhakas
 
Viestit: 244
Liittynyt: 15 Heinä 2011, 01:25


Paluu Nuorten palsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron