Mitä tarkoittaa

Nuorten juttuja

Mitä tarkoittaa

ViestiKirjoittaja aminett » 02 Kesä 2011, 17:12

Yhtä ehdottoman varoituksen Jumala antaa Paavalin kautta: [u]eikä pehmiäin[/u],.. pidä Jumalan valtakuntaa perimän. (1. Kor. 6:9).[/spoiler]
aminett
kiinnostunut
 
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Loka 2010, 09:52

Re: Mitä tarkoittaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 02 Kesä 2011, 18:46

aminett kirjoitti:Yhtä ehdottoman varoituksen Jumala antaa Paavalin kautta: eikä pehmiäin,.. pidä Jumalan valtakuntaa perimän. (1. Kor. 6:9).

Tuo pehmiä eli pehmeä on ymmärretty myös hempeytenä, siis ettei synnin harjoittajia varoiteta, tai että varoitetaan hempeästi, ilman että synti sanottaisiin synniksi. Jokaisessa meissä on annos hempeyttä, joka voidaan määrittää myös vääräksi arkuudeksi.

Koska lainaamassasi jakeessa apostoli ilmaisee, ettei sellainen peri Jumalan valtakuntaa, kyseessä on ilmeisesti rankempi sielun tila ja väärä oppi. Oppi jossa kaikkea neuvoa ja nuhdetta uskovaisen nimeä kantavalle pidetään vääränä. Silloin kyseessä on sielun tila, josta on viime vuosina käytetty ilmaisua hempeä henki.
Paavali ei ole ainoa, joka sellaisesta on varoittanut, Hesekielin kirjasta löytyvät ainakin seuraavat jakeet, muualtakin löytyy, mutta tässä alkuun.

Hes. 2:3
Ja hän sanoi minulle: sinä ihmisen lapsi, minä lähetän sinun Israelin lasten tykö, jotka minusta luopuneet ovat, jotka isäinsä kanssa hamaan tähän päivään asti ovat minua vastaan rikkoneet.

Hes. 2:6
Ja sinä ihmisen lapsi, ei sinun pidä pelkäämän heitä, ei myös heidän sanojansa pelkäämän, he ovat tosin vastahakoiset ja terävät orjantappurat sinua vastaan, ja sinä asut skorpionein seassa; mutta ei sinun pidä pelkäämän heidän sanojansa, eikä hämmästymän heidän kasvojansa, vaikka he ovat tottelematoin huone.

Hes. 2:8
Mutta sinä ihmisen lapsi, kuules, mitä minä sinulle sanon, ja älä ole tottelematoin huone. Avaa suus ja syö, mitä minä sinulle annan.

Hes. 3:1
Ja hän sanoi minulle: sinä ihmisen lapsi, syö mitä sinun edessäs on: syö tämä kirja, ja mene ja saarnaa Israelin huoneelle.

Hes. 3:4
Ja hän sanoi minulle: sinä ihmisen lapsi, mene Israelin huoneesen ja saarnaa heille minun sanani.

Hes. 3:10
Ja hän sanoi minulle: sinä ihmisen lapsi, kaikki minun sanani, jotka minä sanoin sinulle, ota sinun sydämees ja pane korviis.

Hes. 3:17
Sinä ihmisen lapsi, minä olen pannut sinun Israelin huoneen vartiaksi; sinun pitää kuuleman sanan minun suustani, ja varaaman heitä minun puolestani.


Lopuksi kysymäsi jae uusimman käännöksen mukaisena, kuten voi havaita, siinä on pehmeyden tilalla siveettömyyden harjoittajat, mutta siinä pitäisi, jos Raamatun henki halutaan säilyttää, määritelmänä vaikka siveettömyyden sallijat.
9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, [Room. 13:13+]
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä


Paluu Nuorten palsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron