Apua synteihin

Nuorten juttuja

Apua synteihin

ViestiKirjoittaja Meri » 19 Huhti 2022, 18:43

Hei, mulla pyörii mielessä syntejä ja en tiedä miten niistä pääsisin eroon. Apua ja tukea ja neuvoja olis mukava saada ku en voi puhua näistä vanhemmillekaan..
Mulle voi myös laittaa sähköpostia merimeikkis@gmail.com jos en muista lukea täältä aina..
Meri
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Huhti 2022, 18:36

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja nuusku » 19 Huhti 2022, 23:34

Meri kirjoitti:Hei, mulla pyörii mielessä syntejä ja en tiedä miten niistä pääsisin eroon. Apua ja tukea ja neuvoja olis mukava saada ku en voi puhua näistä vanhemmillekaan..

Rukoile Jumalalta, että saat tilaisuuden laittaa asioilta tunnoltasi pois. Muista, että kuka tahansa voi olla saattomies, vaikka yksin penkissä istuva vanha mummo. Uskovaiset ovat pitäviä astioita, kerrotut asiat eivät leviä eteenpäin, ei kenellekään saa niistä eteenpäin kertoa. Eikä niitä saa myös enää anteeksi antamisen jälkeen muistella.

Jos Jumala antaa sellaisen olon jossain tilanteessa vaikka seurojen eteisessä, että "nyt minä voisin tuolle puhua näistä", niin se on Pyhän Hengen työtä ja kannattaa käyttää hyödyksi, ja voit olla varma, että Jumala antaa myös rohkeuden ja voiman viedä puhuminen loppuun. Kun asiat saa tunnolta pois, ja saa vapaan hyvän olon, ja paha olo poistuu mielen päältä.

Valon lapsena kannattaa elää, ja mieltä painaviin asioihin rukoilla sopivaa ripittäytymishetkeä ja -henkilöä. Synnit saa silti aina uskoa anteeksi, koko ajan, niin sanotusti etulahjanakin, ennenkuin sopiva tilanne asiasta kertomiseen tulee.

Omat synnit tuntuvat joskus niin noloilta, että ei niistä voi muille mitään puhua. Se ei ole kuitenkaan koskaan totta. Uskovaiset ovat tehneet niin mahdottoman monenlaisia, rumia ja omituisiakin syntejä tässä maailman menossa, että kyllä ne omatkin synnit siihen samaan armon mereen mahtuu, pohjalle upotettavaksi, ja unohdettavaksi.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja Jani_S » 20 Huhti 2022, 10:49

Meri kirjoitti:Hei, mulla pyörii mielessä syntejä ja en tiedä miten niistä pääsisin eroon. Apua ja tukea ja neuvoja olis mukava saada ku en voi puhua näistä vanhemmillekaan..
Mulle voi myös laittaa sähköpostia merimeikkis@gmail.com jos en muista lukea täältä aina..

Kuunteletko Jumalan valtakunnan saarnaa? Siinä kyllä neuvotaan, miten tuntoa painavista synneistä pääsee eroon.
Jani_S
tosi ahkera
 
Viestit: 506
Liittynyt: 30 Loka 2010, 00:24

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja Meri » 20 Huhti 2022, 10:56

Rukoilen että saisin puhtaan omantunnon ja synnit pois ja anteeksi. Synti esimerkkinä masturbointi on sellainen etten tiedä miten siitä voisin kertoa tai kysyä kasvotusten joltain tutulta. Mieluummin kannan taakkaa itse kuin puhun nolosta ja pahasta asiasta. Toivottavasti saan tämän anteeksi vielä ja pääsen pois synneistä.
Meri
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Huhti 2022, 18:36

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja Jani_S » 20 Huhti 2022, 11:15

Meri kirjoitti:Mieluummin kannan taakkaa itse kuin puhun nolosta ja pahasta asiasta.

Tuossa teet väärin ja rukouksesi tyhjiksi. Jumalan valtakunnassa on avoin armolähde kaikkea syntiä ja saastaisuutta vastaan. Vaikka usko ei ole ripistä kiinni, ymmärrät varmaan, mihin ripin hylkääminen johtaa.

Sielunvihollinen saarnaa, ettei kukaan varmaankaan ymmärrä syntiäsi, mutta se saarna on valhetta. Joku luotettava sisar tai veli päästää sinut armon evankeliumilla ilomielin taakastasi Jumalan lapsen vapauteen.
Jani_S
tosi ahkera
 
Viestit: 506
Liittynyt: 30 Loka 2010, 00:24

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja Meri » 20 Huhti 2022, 15:07

On rankkaa vastustaa kiusauksia ja houkutuksia mut luulen että en oo toivottavasti yksin asian kanssa ja saan voimia vastustaa pahoja asioita ja mielitekoja.
Meri
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Huhti 2022, 18:36

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja sade » 20 Huhti 2022, 16:31

Eikö tämänkin synnin saa uskoa anteeksi muiden mukana ilman rippiäkin? Siitä puhuminen ja nimellä pois paneminen toki varmaan auttaa sen jälkeen paremmin vastustamaan kiusausta. Mutta onhan meillä usein syntiä johon uudelleen lankeamme, eikä niitä syntejä mihinkään kauheusjärjestykseen laiteta. Lankeemuksista huolimatta katuvalle annetaan kaikki synnit anteeksi eikä heikkoakaan uskoa kannata jättää sen vuoksi. Aikanaan asiat helpottuvat ja vahvistut, usko Jumalan johdatukseen.
sade
kiinnostunut
 
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Syys 2019, 15:41

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja Jani_S » 20 Huhti 2022, 18:04

sade kirjoitti:Eikö tämänkin synnin saa uskoa anteeksi muiden mukana ilman rippiäkin? Siitä puhuminen ja nimellä pois paneminen toki varmaan auttaa sen jälkeen paremmin vastustamaan kiusausta.

Minun on kysyttävä uudelleen, kuunteletko Jumalan valtakunnan saarnaa. Siinähän nimenomaan saarnataan kaikki synnit anteeksi ja opetetaan uskomaan armosta, jotta synti ei tarttuisi.

Mutta onhan meillä usein syntiä johon uudelleen lankeamme, eikä niitä syntejä mihinkään kauheusjärjestykseen laiteta.

Eipä niin, mutta ne vievät helposti epäuskoon, jos niitä kertyy niin paljon, että niitä voi panna järjestykseen. Jumalan lapsi ei elä laskien syntiensä määrää eikä arvioiden niiden pahuutta, vaan uskoen syntejään anteeksi ja välttäen niitä.

Lankeemuksista huolimatta katuvalle annetaan kaikki synnit anteeksi eikä heikkoakaan uskoa kannata jättää sen vuoksi. Aikanaan asiat helpottuvat ja vahvistut, usko Jumalan johdatukseen.

Juuri noin: katuvalle.
Jani_S
tosi ahkera
 
Viestit: 506
Liittynyt: 30 Loka 2010, 00:24

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja Meri » 20 Huhti 2022, 19:06

Jani_S kirjoitti:
sade kirjoitti:Eikö tämänkin synnin saa uskoa anteeksi muiden mukana ilman rippiäkin? Siitä puhuminen ja nimellä pois paneminen toki varmaan auttaa sen jälkeen paremmin vastustamaan kiusausta.

Minun on kysyttävä uudelleen, kuunteletko Jumalan valtakunnan saarnaa. Siinähän nimenomaan saarnataan kaikki synnit anteeksi ja opetetaan uskomaan armosta, jotta synti ei tarttuisi.

Mutta onhan meillä usein syntiä johon uudelleen lankeamme, eikä niitä syntejä mihinkään kauheusjärjestykseen laiteta.

Eipä niin, mutta ne vievät helposti epäuskoon, jos niitä kertyy niin paljon, että niitä voi panna järjestykseen. Jumalan lapsi ei elä laskien syntiensä määrää eikä arvioiden niiden pahuutta, vaan uskoen syntejään anteeksi ja välttäen niitä.

Lankeemuksista huolimatta katuvalle annetaan kaikki synnit anteeksi eikä heikkoakaan uskoa kannata jättää sen vuoksi. Aikanaan asiat helpottuvat ja vahvistut, usko Jumalan johdatukseen.

Juuri noin: katuvalle.


Juu kyllä kuuntelen saarnaa.. kiusaus menee ohi mutta se palaa aina ja tiiän että se on huonoksi mutta sit pystyn vähän aikaa olemaan normaalisti kunnes pahat ajatukset tulee taas mun päähän.
Meri
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Huhti 2022, 18:36

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja nuusku » 20 Huhti 2022, 19:21

Helmasynneiksi tuollaista merin kuvailemaa toistuvaa syntiä sanotaan. Lienee omansa itse kullakin. Nuoruudessa ne liittyvät myös joskus kasvamiseen aikuiseksi, ja eri ikäisillä on erilaisia sellaisia.

Tuo nimeltä mainittu synti on sellainen, että se on yleisempi kuin uskotkaan, eikä se yksinäisen miehen lisäksi jätä yksinäistä naistakaan aina rauhaan. Jos sen jaksaa, niin sen saa uskoa anteeksi yleisestä saarnasta. Jumala tietää meidän synnit kyllä vaikkemme niitä ääneen sano.

Rippi on ihmistä itseään helpottamaan, ei Jumalaa varten. Olen itse kysynyt asiaa ja voin luvata sen eteenpäin Merillekin, että ei jokaisen itsetyydytykseen joutumisen jälkeen tarvitse siitä ripille käydä. Mutta jos tahdot ripille käydä, niin tulet saamaan ymmärrystä, koska se synti on yleisempi kuin luuletkaan.

Mitä uskomiseen tulee, jos jaksat ja tahdot, niin saat olla juuri tällä hetkellä vapaa kyseisen asian miettimisestä, ja uskoa sinun kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Niin tämän kuin kaiken muun.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja Meri » 20 Huhti 2022, 20:34

Rukoilen jumalaa ja joo saattomiesasia hyvä muistaa. Samoin rukoilen myös hetkeä ripittäytyä ja sopivaa henkilöä. Mutta kiitos, yritän tämän asian kanssa pärjätä ja jaksaa ja jossain vaiheessa elää vapaana ja kevyenä.
Meri
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Huhti 2022, 18:36

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja Joonatan » 20 Huhti 2022, 22:25

Älä ystävä rakas jää yksin murehtimaan syntiä, voit nimittäin olla varma että et ole yksin asian kanssa. Minäkin olen kamppaillut saman synnin kanssa ja kamppailen edelleen, mutta kun yritin itse aikanaan salata syntiäni kun en kehdannut puhua siitä kenellekään, meinasi synnin paino lopulta viedä uskon kokonaan pois. Ja lopulta kun sain vuosien häpeilyn jälkeen avattua suuni ja kerrottua asiasta matkaystävälle, kuinka kävikään? Turhaan olin häpeillyt, ei ystävä siitä hätkähtänyt että olin elänyt niin inhottavantuntuisessa synnissä. Silmää räpäyttämättä hän minulle saarnasi synnit anteeksi ja kehotti soittamaan aina kun alkaa kiusaus painaa niin hän voi minua auttaa pysymään erossa synnistä.

Varmasti Jumala johdattaa sinuakin niin että saat apua tuohon helmasyntiisi, auttoihan hän minuakin samassa asiassa. Ehkä voisit pyytää Jumalan lasten esirukousta omasta kotisiionistasi? Ainakin meillä täällä Pohjois-Suomessa luetaan seuroissa aina välillä esirukouksia joita ihmiset ovat nostaneet seurakunnalle itsensä puolesta rukoiltavaksi.
On koti, jonne myrskyt maan / ei saavu milloinkaan. / Ei sinne aallot raivollaan / käy rauhaa rikkomaan. / Oi koti! Sinne saavumme, / kun päättyy mainen matkamme.
-Siionin laulu 286-
Avatar
Joonatan
tutustunut
 
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:40

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja rupattelija » 23 Huhti 2022, 20:13

Jeesus on myös Vapauttaja, Häneen voi uskoutua ne helmasynnit ja pyytää vapautusta ihan hartaasti siihen asti kunnes vapautuu. Toisaalta uskonkasvun kautta opitaan miten kuolettaa lihan himot ja välttää alueet mitkä ovat heikkoudeksi alueen ongelmille. Joka päivä lihan kuolettaminen kuuluu meille jokaiselle niinkuin Jumalan Sanassa sanotaan.
Avatar
rupattelija
tutustunut
 
Viestit: 19
Liittynyt: 09 Loka 2020, 18:35

Re: Apua synteihin

ViestiKirjoittaja Skoda » 03 Tammi 2024, 17:27

Oletko saanut apua ja vastauksia kysymykseen?
Masturbointia pidetään syntinä mutta jos lankeamus tulee niin sen saa uskoa anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä.
En tiedä kuinka yleistä naisille masturbointi on,miehille ilmeisesti yleisempää. Puhuminen auttaa asiaa kun saat puhuttua asiasta jollekin luotettavalle uskovaiselle
Skoda
kiinnostunut
 
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 17:21


Paluu Nuorten palsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa