Keinutuoli kunnon käyttöön

Muistelmia vanhoista ajoista ja ajankohtaisia aiheita.

Keinutuoli kunnon käyttöön

ViestiKirjoittaja Taavetti » 07 Marras 2006, 19:28

Lähetetty: Lau Lok 08, 2005 7:43 pm Viestin aihe: KEINUTUOLI nyt kunnon käyttöön...
Jos keinutellessa tulee paha olo ja huimausta, on paras jättää sikseen...

Voiko kuntoharjittelu helpommaksi tulla! Puoli tuntia päivässä syviäkeinutuolissa kiikutellen vahvistaa syviä vatsalihaksi ja vähetää jalkojen tuvotuksia.

Tämä artikkeli oli paljon pitempi eräässä suomalaiseesa lehdessä. Lainasin siitä vaan alun.

Tällainen tutkimus on tehty, jossa koehenkilöinä oli78-vuotiaita sotaveteraaneja, erään suomalaisen tutkijan mukaan.
Takaisin alkuun
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Taavetti

Liittynyt: 09 Huh 2005
Viestejä: 1348
Paikkakunta: Suomenselkä
Lähetetty: Tor Lok 13, 2005 5:24 am
Eilen täällä terveyskeskustelussa tuli esille, että keinuttelu vahvistaa myös luita ja niveliä, ainakin jonkin verran. Toki luut tarvitsevat muutakin rasitusta, pysyäkseen vahvoina. Samoin nivelet tarvitsevat liikkeitä moneen suuntaan, pysyäkseen kunnossa ja toimivina. Se on jo vaikeampaa sitten, jos ja kun ne ovat päässeet huonoon kuntoon.
_________________
Toivossa on hyvä elää- Elämässä on hyvä toivoa!
¨¨¨^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^^^¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^
Pottu
Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 352
Lähetetty: Tor Lok 13, 2005 9:27 am
Keinuttelu on myös rentouttavaa. Sen olen todennut. Very Happy
_________________
Smile
Takaisin alkuun
Kicki

Lähetetty: Tor Lok 13, 2005 5:16 pm
Onko sinulla ihan oma sellanen Wink
Takaisin alkuun

Pottu

Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 352
Lähetetty: Tor Lok 13, 2005 6:44 pm
On minulla keinutuoli. Käytettynä ostin halvalla. Ja hyvin keinuu! Smile
_________________
Smilei
Pottu

Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 352
Lähetetty: Tor Lok 13, 2005 10:53 pm
Kerron vielä lisää rakkaasta keinutuolistani. Smile
Keinutuoli oli mielessäni kauan. Kyläpaikoissa ryntäsin aina ensimmäisenä valtaamaan sen ainoan keinutuolin. Siinä oli niin rentouttava istuskella.
Lapsena muistin myös rakastaneeni keinuttelua. Kotonahan meillä olikin keinutuoli. Keinutuolista oli pelkkiä hyviä muistoja. Siksi haaveilin vielä ostavani tuon ihanan huonekalun.
Mutta keinutuolit on kalliita. Kirpputorillakin hinnat pilvissä. Yhä uudelleen ja uudelleen jouduin haaveeni hylkäämään.
Sitten tärppäsi! Lähikaupan ilmoitustaululla lappu : Myydään tilanahtauden vuoksi KEINUTUOLI. Hinta halpa. Ja puhelinnumero!
Innoissani soitin numeroon. Tule katsomaan. Ja minähän menin.
Varastosta se kaivettiin esiin. Pölykerroksen alta paljastui varsin hyväkuntoinen keinutuoli. Ei tarvinnut kauppaa kahdesti miettiä! Very Happy

Se keinutuoli oli ensimmäinen "ylellisyyshuonekaluni". Kivasti se koristi kämppää. Kiva oli siinä istuskella ja keinutella. Siitä huonekalusta en luovu!
_________________
Smile
Sinisielu

Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 398
Lähetetty: Tor Lok 13, 2005 10:59 pm
Meillä oli aikoinaan lapsuuskodissa keinutuoli ja se oli hyvin rakas minulle, istuin siinä aina, kun oli mahdollista. Vilkkaat veljeni sen sitten rikkoivat tai jotain...
Enää ei ole keinutuolia siellä eikä itselläkään. Missähän sitä vanhuuttaan viettäisi sitten? Laughing
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Pottu

Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 352

Tor Lok 13, 2005 11:03 pm Viestin aihe:
Vilkkaista lapsista tuli mieleen. Keinutuoli voi olla myös vaarallinen. Eräät vilkkaat lapset anto mun keinutuolille tyhjänä vauhtia niin, että yksi lapsista meinasi saada keinutuolista päähänsä. Siinä ois käyny köpelösti! Ei ollu aikasemmin käyny mielessä, että silläkin tavalla voi keinutuolia liikuttaa...
Huh Rolling Eyes
----------------------------------------------------------_________________

Pottu

Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 352

P.s.
Älä sure Sinisielu! Ehkä sitten vanhana ostan uuden ja entistä ehomman kiikkutuolin. Sitten voin vaikka kaupata halvalla ton vanhan tuolin sulle.
Mikäli se vielä toimii...

************************************************************

JIA

Liittynyt: 17 Elo 2005
Viestejä: 163
Paikkakunta: Oulunseutu

LähetäLähetetty: Per Lok 14, 2005 5:22 pm Viestin aihe: Keinuja rakastava
Minäkin pidän keinutuolista! Lapsuudenkodissani oli keinutuoli ja meillä lapsilla oli tapana tehdä niin, että otettiin hurjat vauhdit ja keinuttiin sitten tuoli ympäri niin, että keinun selkänojan pää ja jalasten takimmaiset päät oli lattiaa vasten. No, ei se keinutuoli kovin monta vuotta sellaista kestänyt ja eräänä päivänä se romahti kasaan. Ei kukaan loukkaantunut, muistaakseni viimeinen keinuja oli minua vuotta nuorempi sisareni. Vanhemmillani oli keinutuoli taas sitten kun ei kukaan enää ollut hulluttelemassa sen kanssa, ja äitini keinuu siinä vieläkin.

Minä sain ikioman keinutuolin 50-vuotislahjaksi tyttäriltäni kolme vuotta sitten. Se on kovasti käytössä, sillä minä selkävaivaisena saan helpotusta kivuilleni ja jumppaa lihaksilleni keinumalla. Tyttäret ovat mielellään imettäneet vauvojaan keinutuolissa ja odotusajan viime vaiheilla keinuneet siinä yöllä. Toisella tyttärellä on omassa kodissaankin keinutuoli, on saanut sen miehensä kotoa ja on oikein hyvä vanhanajan tuoli.

Keinutuoli on kyllä maailman parhaimpia keksintöjä. Siinä on hyvä hiljakseen keinutella ja miettiä maailman menoa. Ilmankos vauvat rakastavat kehtoja ja vaunuja!

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
emka

Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 521
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

Lähetetty: Per Lok 14, 2005 6:10 pm Viestin aihe: Keinutuolia Vastaa lainaamalla viestiä
Keinutuolia tarvittaisiin nyt kipeästi Wink Minulla ei ole, mutta sellainen nahkanojatuoli,missä voi vaikka pyöriä.

Jospa sitten saisin kun täytän 70v. Varmaan silloin olisi paikallaa saada keinutella Laughing

Siihen on vielä 10 v. aikaa Laughing
_________________
Ne jotka valaisevat toisten elämän,valaisevat omansakin.
J:M:Barrie
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:
Lähetä uusi viesti Vastaa viestiin
Viimeksi muokannut Taavetti päivämäärä 10 Marras 2006, 17:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 10 Marras 2006, 12:28

Ois ihana joskus saada oma keinutuoli. :wink:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Pottu » 10 Marras 2006, 17:31

Mulla on :wink:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Emka » 10 Marras 2006, 22:05

Minä taitaisin tulla "merisairaaksi" keinutuolissa :roll: ainaakin sellaisessa vanhanaikaisessa. Toisekseen sen pitäisi olla pehmustettu, kun en oikein kärsi istua kovalla kauaa.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 09 Loka 2007, 20:14

"Meillä oli aikoinaan lapsuuskodissa keinutuoli ja se oli hyvin rakas minulle, istuin siinä aina, kun oli mahdollista. Vilkkaat veljeni sen sitten rikkoivat tai jotain...
Enää ei ole keinutuolia siellä eikä itselläkään. Missähän sitä vanhuuttaan viettäisi sitten?"
Tuon kirjoitin aikoinaan tähän keskusteluun. :)
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja kesis » 09 Marras 2008, 00:34

miten on mahdollista että potun luona käydessäi sillo vähän yli vuos sitte en muista keinutuolia nähneeni, vai piilottiko pottu sen ettei hedelmä vaan pääse istumaan siihen ;) tänään just aattelin et oispa mukavasaada itelle keinutuolia, pitäis mekein hankkia.
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja kesis » 16 Joulu 2008, 17:58

huhuu, pottu ootkos lukenut ton edellisen viestini ;)
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Eläkeläiset ja ikääntyneet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron