Minkä sarjakuvalehden luit viimeksi?

Keskustelua lauluista, runoista, kirjoista, sekä kuvia ja kuvakeskusteluja

Minkä sarjakuvalehden luit viimeksi?

ViestiKirjoittaja Nepheg » 18 Tammi 2007, 00:04

Kirjakysely on alempana ja ajattelin tehdä vastaavan sarjakuvista. :)

Tex Willereitä on tullut luettua viimeksi.
Maxi Tex: Mexikon luotijuna oli hyvä jakso ja suosittelen westernien ystäville.

Uusin Tex tuli tiistaina, mutta en ole sitä vielä edes avannut.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Weha » 18 Tammi 2007, 00:31

Ilmottaudun: Olen myös tilannut Tex Willerin. Luin sitä paljon lapsuudessani, mutta koskaan se ei ole minulle tullut. Uskovaiset tuntuvat sitä usein tilaavan. Se tulikin suurempana kokona nyt tästä vuodesta alkaen. Hintakin on perin halpa. Värikuvina maksaisi varmaan tuplat.
16 no. 47eur.

http://www.egmontkustannus.fi/default.asp?ID=5984
Weha
 

ViestiKirjoittaja mutsi » 18 Tammi 2007, 00:43

Luulisin lukeneeni Mämmilää...viitisen vuotta sitten.
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja lukkari » 18 Tammi 2007, 00:52

Mistähän johtuu, että tuo T W on niin suosittu uskovaisten keskuudessa. Juuri tällä viikolla se kolahti postiluukkuun :)
lukkari
Valvoja
 
Viestit: 553
Liittynyt: 14 Loka 2006, 12:52

ViestiKirjoittaja Weha » 18 Tammi 2007, 00:56

Justiin tänään juteltiin seurojen päätyttyä kahvilla asiasta. Joku sanoi, että kun Tex on niin oikeudenmukainen, eikä se ammu, jos ei oo ihan pakko:)
Weha
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 18 Tammi 2007, 06:17

Willereïtä luin kylämatkalla, tarjottiin mukaankin, en huolinut, kun on paljon muutakin lukematta täällä. Itse en ole niitä koskaan tilannut enkä ostanut. Ankkakirjoja ostin takavuosina joskus lapsilleni. Nykyisin puoliso tilaa ajottain Akua tänne, luemme itsekin niitä, mutta enemmän lasten lapsia ajatellen.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 18 Tammi 2007, 10:34

Rehellisyyden nimissä tykkään kuitenkin enemmän Lucky Lukesta kuin Texistä. ;) Taitaa olla Lucky Luke myös viimeisin lukemani sarjakuva-albumi, joululomalla vanhempieni kotona. Lehdestä luen kaikki sarjakuvat joka aamu.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Elena » 18 Tammi 2007, 12:50

Hauska keskustelu! Lisää tällaisia.. ;)

Minä olen aina pitänyt kovasti sarjakuvista. Viimeksi luin Corto Maltesea (Hugo Prattin tekemä sarjis, monta albumia löytyy esim. kirjastoista..). Aku Ankkaa ja Tex Willeriä olen myös ihan viikon sisällä lueskellut.

Pienenä pidin Mustanaamiosta, koska se oli niin oikeudenmukainen ja jännittävä sarjakuvahahmo. :lol: Myös Lucky Luke, Asterix & Obelix, Tintti, Lassi ja Leevi jne. ovat vanhoja suosikkeja, joita nytkin luen mielelläni.
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

Juu!

ViestiKirjoittaja mutsi » 18 Tammi 2007, 13:02

Kyllähän minä lapsena luin Tex Willeriä, naapurin poika oli Kuopiossa töissä ja toi kotiinsa Villi Länsi ja Viidakko sarjakuvalehtiä. Mehän niitä lainattiin. Ongelma oli säilyttää ne hyvässä kunnossa, omistaja tarkasti aina palautettaessa. Tuolloin elettiin 50-lukua Savon mailla.

Yllätys oli suuri kun nyt vävyllä, 30v ja risat, on suurena aarteena laatikollinen Texiä, tarkassa suojelussa.

Jotain tuossa villin lännen jutussa on kun se kiehtoo sukupolvesta toiseen.
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 18 Tammi 2007, 16:08

Hyi, Tex Willeriä lukisin vain jos maksettaisiin. Karvinen on ihana, huumorintajuinen, elämänläheinen, hauska...siihen voi samaistua. Täällä ei taida muita Karvisen ystäviä ollakaan? :roll:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Nepheg » 18 Tammi 2007, 18:15

Sinisielulle tiedoksi: Minun tyttö pitää Karvisesta, että aivan yksin et taida olla. :wink:
Lucky Luket omistan lähes kaikki ilmestyneet.
Tintti on hyvä ja niitä olen ajatellut kerätä myös kaikki ilmestyneet.
Asterixeja meillä on iso läjä, kiitos wehalle joka toi niitä ison kasan pojalleni.

Tex Willerit ovat muuten aika erikoisia kun moni ajattelee että nuoret pojat ja miehet vain lukevat niitä.
Kuitenkin tiedän monia naisia jotka niitä lukevat. Täältäkin löytyi heti uskovaisia naislukijoita, eikä olla oikeastaan koko keskustelussa muuta kuin vähän pintaa raapaistu.

Tex Willer taistelee oikeuden puolesta ja turvautuu väkivaltaan vain itsepuolustukseksi. Onhan hän esivallan edustaja ja haluaa pitää lakia yllä, kuten hyvä on.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Weha » 18 Tammi 2007, 18:26

Tosin Tex on vieläkin oikeudenmukaisempi kuin laki. Lucky on taas humoristinen ja ei siten yhtä raaka kuin Tex:si. Tex on kuitenkin mielestäni jännitykseltään ylivertainen. Ahmin aina Texin suoraan postilaatikosta ja luen hujauksessa, vaikka olisin kuinka väsynyt.
Weha
 

ViestiKirjoittaja Pottu » 19 Tammi 2007, 00:18

Masia
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja nuusku » 19 Tammi 2007, 00:42

Luen käytännössä pelkästään Aku Ankkaa. (En tosin uusia Akuja, koska ne ovat mielestäni ihan surkeita)
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Emka » 19 Tammi 2007, 01:37

Heh heh, mulla on menossa juuri vuoden -59 Aku Ankat jotka on koottu kirjaksi, aiemmin luin -57 vuodelta. Minulle on silloin tullut Aku Ankka ja vielä tulee tuttuja ahaa elämyksiä,eli muistista tietoa,että nämä olen lukenut:)

Asterix- sarjakuvat ovat myös itselläni kaikki, samoin Lycky Luke sarjikset. Tenavat Jaska Jokunen ja Eppu ovat suosikkejani, Baby Blues ja B.Virtanen

Täytyy tunnustaa.että minulle tulee Aku Ankka :oops: :oops:

Tintit olen lukenut, joskus on sellainen aika,että ei jaksa syventyä kirjoihin, niin sarjakuvakirjojen lukeminen on sellaista aivojen lepuutusta 8) :wink: :lol:
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja ToBe » 19 Tammi 2007, 12:51

Olisiko ollut Asterix ja Obelix. Hauskoja ovat myös Piko ja Fantasio, Tintti, Lassi ja Leevi yms.

Luen myös Tex Willereitä, mutta itse päähenkilön oikeudenmukaisuudesta olen eri mieltä: hän kun käyttää usein täysin tarpeetonta väkivaltaa yms(kidutus, uhkailu, pahoinpitelyt, lahjominen jne.)
Avatar
ToBe
vakiintunut
 
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 11:56

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 19 Tammi 2007, 14:40

Emka, tilasin minäkin joskus Karvista. Että ei kait siinä mitään. :lol:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja O.M » 19 Tammi 2007, 14:59

Minun suosikkejani ovat albumeista Asterix, Lucky Luke ja Ahmed Ahne. Lehdissä ilmestyvistä parhaat naurut saan yleensä Viivistä ja Wagnerista. Lassi ja Leevi sekä Karvinen ovat myös hyviä, mutta toistavat jo liikaa vanhaa. Välillä on joukossa helmiä. Päivänavaukseksi kunnon naurut aamun sarjakuvasta olisi ihanneolotila, mutta ei aina mahdollista, kuten muukaan ajallinen. Ehkä taivaassa saadaan sitten nauraa iankaikkisesti. :)
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Elena » 19 Tammi 2007, 15:11

Aika mukava mielikuva kyllä, O.M. :D Tuo iankaikkisesti nauraminen. :) Eihän siellä voi edes kyllästyä nauramiseen, koska sellaisia negativiisia tunteita ei kai ole..!? ;D

Ahmed Ahne on kyllä yksi aivan loistava sarjakuva! Tosi naurattava. Saunabad on ehdoton suosikkini siinä, sellaisen rehellisen ja ei-niin-älykkään ihmisen karikatyyri.. Hänestä ei voi olla pitämättä. Ja kalifi kiltteydessä ja hyväuskoisuudessaan. :lol:
Viimeksi muokannut Elena päivämäärä 19 Tammi 2007, 15:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Weha » 19 Tammi 2007, 15:11

Mutta toby, Tex:hän, on poliisi. Hän edustaa myös esivaltaa: Onhan hän joskus lyönyt niitä paatuneita konnia, jotka ovat sitä ansainneet toimillaan ja puristanut heiltä tietoja, mutta ketään ei ole minun mielestäni muuten kiruttanut. Kaiketi ne sala-poliisit voivat näennäistä "lahjomista" toimittaa myös, että rikolliset saadaan kiinni. Näin parhain päin ajattelen noita asioista.
Weha
 

Seuraava

Paluu Kansio



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron