Reseptejä sinkulle

Sinkkujen elämän iloista ja suruista sekä uskossa elämisestä.

Reseptejä sinkulle

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 30 Syys 2006, 15:28

Olisiko yhdelle hengelle ateriavinkkejä, jos ei halua valmisruokia ostaa...?
Huomioon ottaen myös sen, jos ei ole pakastinta. :roll:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Pottu » 01 Loka 2006, 01:43

Tiedän ainakin yhden sinkuille suunnatun keittokirjan. Kirjan nimi on Sinkkusapuskaa. En oo opukseen sen paremmin perehtyny, mutta se sisältää resepteä yhden hengen talouksille.
Ite syön työpaikkaruokaa. Joka muuten sattuu olemaan hyvää!! Miksi tuhlaisin aikaa ruoanlaittoon, kun ei ole pakko! :wink:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Pottu » 12 Loka 2006, 00:22

Hei, ootteko nähny kaupassa semmosia mini-kakkuvuokia. En osaa sanoa, minkä kokosia, mutta ainaki puolet pienempiä ku tavallinen kakkuvuoka. Ostaisin semmosia, jos löytäisin. vois tehä monta pientä kakkua, pakastaa ja ottaa vaan yhen pikkukakun kerralla syötäväks. Niin ja onko kellään reseptiä semmoseen minikakkuun, että tietäs vähän mittasuhteita???
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja kesis » 12 Loka 2006, 11:44

Mä oon nähny jossain reseptejä. Ei muuta kuin puolitat normaalin kakkutaikinan, niin eiköhän suunnilleen tule sopiva.
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 01 Joulu 2006, 16:05

Eikös kakku onnistu isonkin kakun reseptillä, jos laittaa vaikka puolet, tai neljäsosan annoksista? Mikä estää käyttämästä jakolaskua leipossa? Ei kai sen aina tarvitse olla kertolaskua. Vuoista en tähän hätään osaa paljoa sanoa, mutta mielikuvitus antaa varmasti mahdollisuuksia. Onko kakun ehdottomastti oltva "kakun" muotoinen, miksi ei voi käyttää neliskulmaisia tai suorakaiteen muotoisa vuokia.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Pottu » 01 Joulu 2006, 23:40

Lähinnä ajattelin esim. paistolämpötilaa. Pieni kakku ei vaadi yhtä pitkää kypsymisaikaa, kuin isompi. Samoin jos on tietyn kokonen vuoka, ei välttämättä tiedä, minkä verran siihen pitäis olla taikinaa. Puolet normaalista vai puolesta puolet. Nyt oon kuitenki saanu hankituks jo semmosia pienempiä vuokia. Niihin tulee puolet normaalitaikinasta ja voi paistaa kerralla 4 pientä kakkua. Käytännössä tein niin, että tein annoksen 2-kertaisena ja jaoin siitä 4 vuokaan. Myyjä suositteli paistettavan 40 min, mutta musta tuntuu, että niitä sais paistaa vähän kauemminkin ehkä. Ens kerralla vähän pitempi aika ku 40 min. Ai miksi 4? Koska niitä voi pakastaa.
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Pottu » 01 Joulu 2006, 23:50

P.s.
Ulkonäkö on myös tärkeä asia kakussa, joten ei ole yhdentekevää, minkälainen vuoka on! :wink:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 11 Tammi 2007, 12:08

Näin eilen yhdessä Me-lehdessä vanhan keittokirjan kuvan joka oli nimeltään "200 ruokaohjetta yksinäisille". Olisipa sellaisia nykyisinkin...vai onkohan niitä...? :roll: :oops:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Pottu » 11 Tammi 2007, 23:37

On niitä yhdelle hengelle tarkoitettuja keittokirjojakin. Tiedän ainakin yhden nimeltä Sinkkusapuskaa. Vai kuulostaako jo nimi niin "rumalta" ettei uskalla kirjaa vilkaistakaan? :lol: :lol:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Pottu » 24 Tammi 2007, 00:40

Huomasin maininneeni jo aikasemminkin tosta Sinkkusapuskasta. Toistan itseäni. Joskus tällä foorumilla puhuttiin myös, kuinka kaupoissa on pelkästään suuria pakkauskokoja. Tai pienet koot on suhteessa kalliimpia. Nyt on alkanu tulla kauppoihin pienempiä karkkipusseja. Ostin sellaisen. Kotona huomasin mainoksen : OSTA 2, niin saat 3 cd:tä kahden hinnalla!! Murh! Mitä hyötyä on ostaa pieniä pakkauksia, jos niitä ostaa sitten monta??? :roll: :roll: :roll:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Vl-neiti » 24 Tammi 2007, 00:52

Mä teen kahdelle päivälle yhden päivän ruoan. Esim.makaronilaatikosta laitan sitten puolet jääkaappiin seuraavaa päivää varten. Kakun suhteen ei ole ollut ongelmia. Mä jätän kakun tekemättä, jos en viitsi pitää juhlia. Ostan sen sijaan jotain muuta herkkua sitten itselleni.
Vl-neiti
 

ViestiKirjoittaja Pottu » 24 Tammi 2007, 01:01

Minä oon niin nirso, etten tykkää syyä monta päivää samaa ruokaa :wink:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Weha » 26 Tammi 2007, 16:48

Mä laihdutan nyt tosissaan. Se tekee hyvää kropalle :idea:
Weha
 

ViestiKirjoittaja Pottu » 16 Helmi 2008, 22:20

Sinkkukokkailuista sen verran, että yhden hengen taloudessa tulee halvemmaksi syödä vaikkapa abc:llä. Monipuolisen ruoan valmistamiseen tarvittavien aineiden hankinta tulee niin kalliiksi. Kahdenkin taitaa olla edullista syödä ulkona. Mutta kolmelle kokkaaminen alkaa jo kannattaa. Ostin viikonlopun ruoat (2 vierasta kylässä) 40 eurolla. Sillä summalla kokkaan jo aika monenlaista ja monipuolista ja jos viikonlopun ruokalaskun jakaa kolmella niin ei siitä paljon pekkaa päälle jää.
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51


Paluu Sinkkupalsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa

cron