Tekstin koko

Tietokoneongelmat ja ohjeet foorumin käyttöön

Tekstin koko

ViestiKirjoittaja Lostris » 03 Helmi 2007, 04:39

Niinpa se nakyy olevankin. Vanhemmiten nakokin pakkaa heikkenemaan ymmarryksesta puhumattakaan. Luulin, etta nuo tuossa vasemmalla olivat hymioita tai kukkakuvioita. Ja kun kadetkin alkavat pian tarista, niin se on ihan sattumassa, mista kohti hiiri haukkaa.

Mutta toinen kysymys: Saako naita teksteja tassa Sinun palstallasi nakymaan jotenkin isompana? Minulla kun suurennuslasi useimmiten on hukassa, niin pitaa useimmiten ihan arvaamalla panna, mita itsekukin on sanonut. Suomi24 -palstalla olen keksinyt kirjainten isontamissysteemin, mutta Mopin palstallakin kirjaimet alkavat nayttaa kovin ohuilta.
Lostris
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 03 Helmi 2007, 04:49

En tiedä, onko tekstin koko kiinni palstan asetuksista mitenkään. Luulen sen riippuvan enemmän tietokoneen asetuksista, mutta varma en ole. Joskus vahingossa on minulla teksti suurentunut paljonkin, en ole huomannut, mikä sen aiheutti. Viimeksi tällä viikolla oli niin suurta, että näkyi vain muutama kirjain kerrallaan näyttöruudussa. Oli tosi hankalaa lukea, kun kaiken aikaa piti tekstiä siirrellä. Kun suljin koneen ja avasin uudelleen myöhemmin, oli kaikki taas ennallaan.

Oman koneen näytön kokoa pystyy kyllä säätämään, en vain osaa tässä neuvoa, miten se tapahtuu.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 03 Helmi 2007, 09:22

Aivan oikein

Näytä kohtaa kun klikkaa vasemalla painikkeella, minulla ainakin Firefoxin selaimessa avautu ikkuna, josta voi valita kohdan: Tekstin koko, siitä voi valita suuren, normaalin tai pienen tekstin.

Onko niitä valintoja lukittu jotenkin tietokoneen ohjelman säätöihin, sekin voi vaikuttaa asiaan tai ainakin jatkosäätöjen mahdollisuuksiin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja lukkari » 03 Helmi 2007, 09:26

Testaappa painamalla Ctrl+ tekstin saat normaaliksi painamalla Ctrl0 Ainakin mozilla firefoxissa se toimii
lukkari
Valvoja
 
Viestit: 553
Liittynyt: 14 Loka 2006, 12:52

ViestiKirjoittaja Taavetti » 03 Helmi 2007, 09:39

Aivan samat mahdollisuudet, kuin yläpalkin kautta klikkaamalla. Yläpalkissa on ohjeetkin näppäimien käyttöön, pitäisi vain ymmärtää ne vihjeet.

Taidan irrottaa nämä ohjeet omaksi aiheekseen ja vaikka muokata ilmoituksen tai tiedotuksen muotoon, nin pysyvät palstalla ja vieläpä yläreunassa.

Ajan oloon nämä yläreunan tiedotteet siirrettänee etusivun alaosaan Foorumin käyttö osioon. Siellä niiden paikka lopullisesti on, etteivät vie keskusteluosioiden tilaa.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Emka » 15 Helmi 2008, 23:16

Mozilla Firefoxi on saman tapainen selain ohjelma kuin Explorere mutta olen kuulut että se olisi turvallisempi, eli ei pääse viiruksia ja muita "pöpöjä" koneelle.

Sen voi ladata netistä koneelle ilmaiseksi.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä


Paluu Foorumin käyttö



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron