mvv kirjoitti:Tapa kuulostaa varsin mielenkiintoiselta ja hyvältä. Itse siitä tuskin pääsen nauttimaan kun täällä kukaan ei tiedä minun edes kannattavan vanhoillislestadiolaisuutta, enkä uskalla "tulla kaapista ulos" vaikka kotipaikkakunnallani paljon heitä onkin ja monen kanssa olen päivätiösessä tekemisisää.
On mukavaa huomata että täälläkin on näin avointa väkeä, ja ennen kaikkea suvaitsevaisia tämmöisiä hiukan tyhmän tietämättömiä nuoria kohtaan. Rohkaisustanne huolimatta taitaa vielä jäädä tämä keskustelu palsta ainoaksi kosketukseksi toimintaan. Ujouteni tuttuja ihmisiä kohtaan vaatii vielä kasvamista ennen kuin seurapenkille eksyn.mvv kirjoitti:Mutta kiitos rohkaisusta!On mukavaa huomata että täälläkin on näin avointa väkeä, ja ennen kaikkea suvaitsevaisia tämmöisiä hiukan tyhmän tietämättömiä nuoria kohtaan. Rohkaisustanne huolimatta taitaa vielä jäädä tämä keskustelu palsta ainoaksi kosketukseksi toimintaan. Ujouteni tuttuja ihmisiä kohtaan vaatii vielä kasvamista ennen kuin seurapenkille eksyn.
vekkuli kirjoitti:Hyvin usein kuulin isovanhempieni sanovan pelkän "rauhaa" Jumalan terveen sijasta vai sanoivatkohan he niin kun vieraat läksivät pois...? Nyt en kyllä ole varma.
O.M kirjoitti:vekkuli kirjoitti:Hyvin usein kuulin isovanhempieni sanovan pelkän "rauhaa" Jumalan terveen sijasta vai sanoivatkohan he niin kun vieraat läksivät pois...? Nyt en kyllä ole varma.
Saattaa olla, että he ovat sanoneet "Jumalan rauhaa", mutta et ole kuullut alkuosaa. On myös mahdollista, että pelkkä rauhaa-toivotuskin on ollut aiemmin käytössä, mutta en muista itse sellaiseen törmänneeni. Vanhemman polven edustajat, hoi!
Weha kirjoitti:En ole itsekkään koskaan kuullut käytettävän tuota "rauhaa" sanaa. Vaan kun oli pieni, niin mumman ja paapankin luona käytettiin sanaa "Jumalan rauhaa". Saattaa olla, että "vekkuli" oisi kuullut väärin, kuten "Taavetti" esitti.
Taavetti kirjoitti:Jumalan terve, tervehdyksestä sen sijaan olen joidenkin entieeen aikaan kuullut käytävän muotoja: Jumalan terveisiä tai Jumalan rauhn tervehdys. Samaa asiaahan ne ilmaisevat, tämä rinnastus selventänee hiukan aihetta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa