Iloitkaamme!

Sinkkujen elämän iloista ja suruista sekä uskossa elämisestä.

Ilon määrä?

ViestiKirjoittaja Anonymous » 06 Touko 2007, 20:16

:roll: Ilonmäärä sinkkuudestani?
Oisko: :x + :x = :x :x
Kuitenkin, onhan mulla työ. Se ja muutama ystävä vielä jotka ei ole naimisissa.
Että ihan :P :P :P Mielellä muuten, mutta sinkkuudesta: :x + :x
Anonymous
 

ViestiKirjoittaja Pottu » 06 Touko 2007, 22:10

Vaikka tehtäväanto annettiinkin Sinisielulle, voin aloittaa. Syy, että käskin perheellisten tehdä saman listan ja sinkkujen kommentoida sitä, oli että koin vähän loukkaavana välissä olevan kommentin, että sinkku voi tehdä listan ja perheellinen sitten korjata miten asia on... :roll: Eli tästä kaikuu se asenne, että olkaa te sinkut vaan hiljaa, kyllä perheelliset tietää kaiken paremmin!!

1. tulee tietysti mieleen se
"Saa nukkua yönsä rauhassa. Ei ole lapsia jaloissa kitisemässä."

Hetkinen, onko tämä etu? Miettikääpä nyt näin sinkulle sanovat perheelliset ihan oikeasti ja tosissaan. Vaihtaisitteko rakkaat lapsenne 8 tunnin tauottomaan yöuneen?? Sinkulla ei ole ketään kitisemässä. Ei myöskään lapsia rakkautta osoittamassa. Se että lapsi kitisee jaloissa, on osoitus siitä, että olet kitisijälle tärkeä, rakas. Pitemmällä aikavälillä se merkitsee sitä, että sinulla on vanhuudessakin lähiomaisia. Sinkku joka elinvoimaisimmassa aikuisiässään saa nukkua yönsä rauhassa kitinöiltä, kärsii todennäköisesti vanhuutensa yksinäisyydestä, kun ei ole lapsia. Ja toisekseen, mistä kukaan tietää, saako sinkku nukkua yönsä? Sinkku saattaa kärsiä unettomuudesta ja vaikkapa surra yönsä sinkkuuttaan ja lapsettomuuttaan.
Sinisielu jatkakoon tästä! Ja antaa tulla nyt niitä perheellisten oikaisevia kommentteja!! :twisted: :roll:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 07 Touko 2007, 18:05

No jatkan vähitellen, en kirjoita koko listaa heti tänne. Lista siis löytyi eilen.

Olen kyllä samaa mieltä Potun kanssa...olit löytänyt hyviä näkökohtia tuohon nukkumis-asiaan. Noh, sinkkuna ainakin itse olen huomannut, että saan nukkua milloin haluaa...vaikka päivälläkin.

Vapaus. Siitähän aina puhutaan. Vapaus mennä ja tulla niin ettei kenellekään tarvitse tilittää mitään. Tästäkin löydämme varjopuolen...vaikkapa sen, ettei kenellekään voi kertoa mitä tekee ja minne menee...ketään ei kiinnosta. :oops:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Saral » 07 Touko 2007, 19:13

Mä laitan nyt yhden asian tähän. Sain vastauksen tähän sellaiselta ihmiseltä, joka on hoitanut joskus muidenkin lapsia kuin omiaan. Omia on kivempi ja mukavampi hoitaa kuin muiden. Jotenka, jos perheelliset kovasti ajattelevat, että ilomiellä pitäs aina tulla heidän lapsiaan hoitamaan, niin se ei oo niin. Perheellinen itekin ajattelee olevan muiden lapsia rasittavampaa hoitaa kuin omiaan. Tietysti jos ei oo kokemusta molemmista ei voi varmuudella tietää. Mutta tämä tieto tosiaan sellaiselta, joka on tehnyt molempia. Ite vain sitä toisten lapsten hoitamista. Ja tosiaan; eihän sitä täyttä kuvaa perheellisen elämästä saa toisen lapsia hoitamalla. Perheessä kuitenkin saa rakkautta lapsiltaan sekä puolisoltaan. Periaatteessa muidenkin lapsia hoitamalla voi saada iloa, mutta kuitenkin se on työtä, siinä missä mikä muu tahansa työ. Tietysti myös erittäin vastuullista, jos vaikka sattuis jotain vakavaa, voi tosiaan painaa ja kovasti hoitajan mieltä. Nämä pointit pitäs huomioida, kun pyytää hoitajaa tai kysyy.
Avatar
Saral
vakiintunut
 
Viestit: 118
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 10:43

ViestiKirjoittaja Hulttio » 07 Touko 2007, 23:40

Pottu kirjoitti:Syy, että käskin perheellisten tehdä saman listan ja sinkkujen kommentoida sitä, oli että koin vähän loukkaavana välissä olevan kommentin, että sinkku voi tehdä listan ja perheellinen sitten korjata miten asia on... :roll: Eli tästä kaikuu se asenne, että olkaa te sinkut vaan hiljaa, kyllä perheelliset tietää kaiken paremmin!!

Ja antaa tulla nyt niitä perheellisten oikaisevia kommentteja!! :twisted: :roll:


Heijjj!! aijai!! ei ollu tarkotus kyllä loukata, oon itsekkin sinkku, en perheellinen. Tahoin vaan osoittaa tuolla, että en varmaan itse osaisi objektiivisesti tarkastella sinkkuuden hyviä ja huonoja puolia. Annoin jo ennalta perheellisille pyynnön korjata hyvin mahdolliset sinkun subjektiiviset näkemykset esim. perheellisten onnesta,,
Hulttio
 

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 08 Touko 2007, 11:13

No, mä nyt laitankin tästä listaa vähän enemmän tulemaan...
PLUSSIA:
-Matkustusvapaus
-Kukaan ei nalkuta sulle jos asut yksin ellei sitte joku vieras käydessään tms.
-Ruokamenot ei kovin suuret
-Saa olla itsekäs (tämä on myös negatiivinen puoli)
-Riippumattomuus (Tämä taitaa olla sama kuin vapaus)
-Rauha
-Saa tehdä mitä ruokaa haluaa, ei kukaan sano että ei tuota jne.


MIINUKSIA:
(Ja näitähän riittää. :x )

-Voi tulla itsekkääksi ja katkeraksi.
-Yksinäisyys
-Seura pitää "hakea"
-Tunne omasta tarpeettomuudesta/huonoudesta jne.
-Yksin on ankeaa sairastaa
-Selibaatti
-Laskut täytyy aina maksaa itse, eläminen siis kalliimpaa.
-Lapsettomuus
-Ympäristön mahdollinen ymmärtämättömyys ja kiusoittelu joka ei tunnu aina mukavalta.


Jatkakaa te muut tästä, minulle tuli ainakin nämä mieleen ensi "raapaisulla". :roll:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Sinikettu » 22 Touko 2007, 16:19

Nyt tuntuu, että minä en löydä muuta kuin plussapuolia sinkkuudesta. Mulla on kiva pikku vuokra-kaksio, jossa ei kukaan toinen sano, että tee niin tai näin, eikä kukaan toinen sotke siellä, eikä kukaan toinen siirtele tavaroita tai sano missä mitäkin pitää säilyttää, kukaan toinen ei ole kiusaantumassa, jos valvon vaikka kahteen saakka yöllä tai nukun aamulla kymmeneen... I am very very happy! :D :D :D :lol: :lol: :lol:

No, kyllä mä keksin jotain miinuspuoliakin. Kaikki asiat täytyy tehdä yksin. Tottakai minä osaan itsekin lampun vaihtaa, mutta jos ostan uuden kattolampun niin ois kiva, jos ois huushollissa joku kätevämpi laittamaan sen paikalleen. (tämä kun on vanha talo niin jokaiseen lamppuun on pitänyt tehdä erikoisviritelmät ennen kuin on uudet lamput saatu paikalleen) Betoniseinään taas täytyi iskuporakoneella tehdä reiät ja minä en osaa sellaisia tehdä, en edes kyseistä kapinetta omista. Perheellisillä ystävillä, vaikka heillä olisi koneet ja laitteet, ei ole aikaa tulla jonkun onnettoman vanhanpiian koirien hihnanaulakoita poraamaan seinään. :( Lista olisi kyllä pitkä, jos alkaisin luetella kaikki maailman asiat, joita ei ole kiva yksin tehdä ja hoitaa. Aina pitää olla ystäviä tai tuttuja omilla hommilla vaivaamassa ja kun kaikilla on oma elämä niin eihän sitä apua saa, kun ei heilä ole aikaa.

Sitten jos sattuu olemaan sinkku, jolla on nelijalkaisia lapsia niin matkustaminen on hyvin hankalaa. Koirahoitolassa vuorokausi kerrottuna kolmella on niin kallista, ettei pienituloisella sinkulla ole sellaiseen varaa. Koirista on valtavasti seuraa ja en varmaan liikkuisi pikku asunnostani minnekään, jos minulla ei olisi koiria, joten en voisi ajatella eläväni ilman niitä. JOs olisi puoliso, se tietysti osallistuisi hoitolakuluihin. Puolison kanssa olisi myös suviseuroihin mukava lähteä, kun ei tarttis osata matkustaa sinne yksin ja etsiä teltan paikkaa yksin ja olla muutenkin siellä yksin.

Mutta jos näitä muutamia seikkoja ei mieti, niin sinkkuna oleminen on minusta tosi kivaa. :)
Avatar
Sinikettu
puuhakas
 
Viestit: 237
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 15:11

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 22 Touko 2007, 19:19

Puatti, tosi kiva juttu, että löydät niinkin paljon niitä hyviä asioita. Itsellä on tahtonut olla työn takana niiden löytäminen. Noh, jos perheen saisin joskus, niin ruikutus kuuluisi myös silloinkin joistakin asioista. :oops: :roll: Elämänasenne ratkaisee...
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Pottu » 22 Touko 2007, 21:31

Puatti kirjoitti:
No, kyllä mä keksin jotain miinuspuoliakin. Kaikki asiat täytyy tehdä yksin. Tottakai minä osaan itsekin lampun vaihtaa, mutta jos ostan uuden kattolampun niin ois kiva, jos ois huushollissa joku kätevämpi laittamaan sen paikalleen. (tämä kun on vanha talo niin jokaiseen lamppuun on pitänyt tehdä erikoisviritelmät ennen kuin on uudet lamput saatu paikalleen) Betoniseinään taas täytyi iskuporakoneella tehdä reiät ja minä en osaa sellaisia tehdä, en edes kyseistä kapinetta omista. Perheellisillä ystävillä, vaikka heillä olisi koneet ja laitteet, ei ole aikaa tulla jonkun onnettoman vanhanpiian koirien hihnanaulakoita poraamaan seinään. :( Lista olisi kyllä pitkä, jos alkaisin luetella kaikki maailman asiat, joita ei ole kiva yksin tehdä ja hoitaa. Aina pitää olla ystäviä tai tuttuja omilla hommilla vaivaamassa ja kun kaikilla on oma elämä niin eihän sitä apua saa, kun ei heilä ole aikaa. .


Huokaus...Tää just on sitä sinkun arkee.
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja Aapeli » 01 Kesä 2007, 22:55

Murheesi suista, ilmasta puista,
soi riemuvirsi, tuoksuu jo maa.
Myös virta vielä tanssiipi tiellä,
päin merta mennen noin vaahtoa.
Myös rintaraukka riemusta lyö
jäi kauas taakse talvemme yö.
Murheesi suista, ilmasta puista,
soi riemuvirsi tuoksuu jo maa.

Muistoissa mulla, myös ehkä sulla
lie musta häivä, kaik' unholaan.
Loukkoon jo huolet pois varjopuolet,
aurinko armas luo loistoaan.
Nuoruutta soipi viidat ja haat,
nuoruutta niistä itsekin saat.
Siis riemumiellä laula sä tiellä
- nuoruus on suurin lahjoista maan.


On kevät!!!!!!
Aapeli
 

ViestiKirjoittaja Saral » 06 Kesä 2007, 21:15

Mutta on se niin, että jos olis seurustelukaveri, niin tuntis kesän tuoksut ja ihanuuden kaksin verroin ihanampana ellei enemmänkin. Kuinka monin verroin ihanampana sen voiskaan tuntea? Kuka osais kuvailla? :wink:
Avatar
Saral
vakiintunut
 
Viestit: 118
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 10:43

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 06 Kesä 2007, 22:44

:lol: :oops:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Emka » 07 Kesä 2007, 21:34

On tainnu rakkauven tauti iskeä :?: :?: 8) :wink:
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 08 Kesä 2007, 13:08

Kirjoitin viime viikonloppuna tällaisen tekstin tänne sinkku-palstalle toisen aiheen alle:
Sinkulta vaaditaan suuria voimanponnistuksia eri tilanteissa. Se risti on raskas ja okainen, mutta voihan siinäkin asiassa ajatella, ettei ole aivan yksin sitä ristiään kantamassa...Jeesus on vierellä voimia antamassa, vaikka monesti on epäilysten sumussa.
Itselleni sinkku-asia ei ole nykyisin enää niin kipeä, sillä seurustelen, mutta tuoreena ne ajat ovat mielessä todellakin, sillä olen elänyt sen verran pitkään yksin.
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Saral » 08 Kesä 2007, 13:27

Painostimme hieman Sinisielua paljastamaan asia :wink:
Avatar
Saral
vakiintunut
 
Viestit: 118
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 10:43

ViestiKirjoittaja Nepheg » 08 Kesä 2007, 20:34

Sinisieluko seurustelee?
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 09 Kesä 2007, 18:03

Juu. :oops:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Nepheg » 09 Kesä 2007, 19:06

No sehän on mukava uutinen.

Onnea matkaan. :D
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 09 Kesä 2007, 20:56

Kiitos! Kun Taivaan Isä siunaa, niin asiat menevät kyllä hyvin. :)
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Ankka » 12 Kesä 2007, 01:23

Hahaa, Amor on onnistunut napakymppiin nuolensa kanssa, hienoa...Ankkakin yhtyy onnentoivotuksiin ja laittaa räpylänsä ristiin Sinisielun puolesta...ihan tässä tippa tulee linssiin :? niisk!

Tää on ollu ihana ketju ja oikein valaiseva...tosi kiva lukee sinkkujen ajatuksia :) meneeköhän tää ketju pilalle ku Ankka tulee tänne räpeltämään...no mä luotan Herra Pakkulaan et hän poistaa Ankkelin jutut, jos ne menee överiksi.

Ihan ekaksi tuli sellanen asia mieleen et ihan kaikkien immeisten elämä on arvokas, riippumatta ihan mistään asiasta. Jokaisen elämällä on oma tarkoituksensa.

Kerran mun yks sinkku-ystävä murehti mulle et "mitäköhän ihmiset aattelee, kun me ei olla kelvattu kenellekkään??"....arvaatte vaan et Ankalle tuli paha mieli...kertakaikkiaan...Ankka ei ainakaan ole koskaan kenestäkään sinkusta ajatellut et "hää ei ois kelvannu kellekkään..."...Ankka vaan miettii ja varmaan moni muukin on miettinyt et miten ihmeessä Ankka on kelvannu jollekkin?? Ja jos Ankka on kelvannut jollekkin, niin silloin KUKA TAHANSA voi kelvata ihan riemumielin jollekkin, NÄIN ON.

No, Ankan kohdalla kävi varmasti näin: Löytyi yks arvokas Herra Ankka, joka tarvitsi hyvin järjestäytyneeseen elämäänsä vähän sekamelskaa...ja sai mitä tarvitsi...ja Ankan ei tarvi muuta kuin olla oma ittensä...tsihh!

Mutta Herra ja Rouva Ankka välillä tappelee: "OISIT JÄÄNY VEEPPARIKSI, JOS KERTA MIKÄÄN EI PASSAA"...."JOS OISIN TIENNY MINKÄLAISTA TÄÄ ON, EN OIS EES MENNY NÄIMISIIN"...."OISIT MENNY SEN HANHEN KAA NAIMISIIN, JOS AINA VAAN VALITAT JOKA ASIASTA, EIKÄ MIKÄÄN KELPAA"...."JOS OISIT VALINNU PAREMMIN, HUUSHOLLIKI OIS PAREMMAS JÄRJESTYKSES......YMS YMS JNE JNE......

Vaikka Herra Ankka onkin välillä ihana ja toisinaan mukava, mutta yleensä joko pöllö tai aasi...ja lapset suloisia ja herttaisia, mutta yleensä kauhukakaroita....ja Ankka ei vaihtais elämäänsä mihinkään....niin Ankka IHAILEE sinkkuja ja sinkkujen elämää...Ankka haaveilee et kukaan ei herättelis kesken makeimpien unien, sais joskus ees juoda kahvit keskeytyksettä, sais mennä mihin tahansa millon tahansa, Herra Ankka ei määräilis kaikenmaailman tyhjänpäiväsyyksissä jne...........

*HUOKAUS*, oisko Ankan ollu parempi olla sinkku ja oisko Herra Ankka ansainnu paremman vaimon...vaik just sen yhen ihanan sinkun...se ois ollu paljon parempi äitiki, eikä semmonen sekopää kuin Ankka...Ankka on ihan varma et ois se ollu parempi...ihan harmittaa Herra Ankan ja pikkuankkojen puolesta...miten se Herra Ankka sillon niin pahasti harhautui?????????????????????????????????????????????????
Ankka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Sinkkupalsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron