Suviseurat Valkealassa

kuulumisia ja muistoja

ViestiKirjoittaja Helmililja » 13 Kesä 2007, 15:21

Voi ei, siis onko keskuskenttä kovin pölyävä? :shock: No, eihän sitä tiedä jos koko ajan sataa, niin miksihän se sitten muuttuu... :roll: Ilmoista huolimatta suvareihin pitää kyllä lähteä.
Helmililja
 

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 13 Kesä 2007, 16:51

Saviseurat olisi kyllä kova koetus, mutta voiskohan siitä kentästä savivelliä tullakaan? :roll: Muistan kerran, kun perjantaina oli lämmin ja lauantaina olikin kylmä tuuli ja koleaa muutenkin. Säiden rajuihinkin vaihteluinkin pitää siis varautua. :o
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Taavetti » 13 Kesä 2007, 17:07

Olen kuullut, että kenttä on hiekka ja moreenikenttää, joten savivellistä ei ole pelkoa, vaikka sataisikin. Pölyö kyllä nousee, jos on kovin kuivaa. Eiköhän he kastele ainakin keskusaluetta.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 14 Kesä 2007, 09:11

Joo pölyistä on. Päinvastoin kuin peltokentillä, pikku sade vain tekisi hyvää, koska se sitoo pölyä. Saviseuroista ei ole pelkoa. Maapohja on samantyyppinen kuin Jämijärvellä -91.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja pikkupoika » 15 Kesä 2007, 18:27

En taida mennä ku naikkoseni ei oo vl enkä muiden kans jaksa lähteä.
pikkupoika
puuhakas
 
Viestit: 209
Liittynyt: 04 Elo 2006, 14:10

ViestiKirjoittaja Taavetti » 18 Kesä 2007, 03:45

Ehdotetut ajat ovat varmuudella ainoat, jolloin en tapaamiseen pääse, on muuta menoa. Perjantain iltana voisin muun menon laistaakin, mutta en lauantain aamuna. Perjantaina kuitenkin on moni vielä saapumatta, niin varmaan lauantain aamullakin. Iltapäivällä on ehtoollisen vietto melko myöhään iltaan se kestää, lopuksi on perinteisesti alustus, joka sekin vie oman aikansa.

Kahtena vuonna on tapaaminen ollut sunnuntaina 12.00 aikaan, mutta silloin on muitakin tapaamisia siellä ja täällä. Ilmoitustaulu tai sen lähistö voi olla hyväkin tapaamispaikka, vaikka usein siellä on tungosta, kun monet tutkivat ilmoituksia taululta. Jos mentäisiin hiukan kauemmaksi, vaikka 20 metrin päähän, olisi tilaa ehkä enemmänkin. Joitakin palstalaisia on ollut ja menee vieläkin valmistelutyöhön, ehkä kertoisivat lähemmin sopivasta paikasta. Kopsasin sunnuntain ohjelmaa hiukan, niin voimme katsoa siitä sopivaa aikaa. Sunnuntaita pidän kuitenkin parhaana ajankohtana, silloin on eniten väkeä paikalla, vaikka koskaan aika ei sovi kaikille. Katsokaa onko mikä väliaika hyvä. Yksityisellä viestillä voivat halukkaat tavata milloin vain heille parhaiten sopii, mutta ryhmätapaamisen pitäisi sopia useimmille. *Tehkää vastaehdotuksia!

10:00 Jumalanpalvelus seurateltassa
532:1-3,6
126 saarna Viljo Juntunen, kirkkoherra, Ranua
536:1-3
438
269:1-5
275 liturgia Sulo Kautto, kappalainen, Pyhäntä
Joko tässä välissä

12:00 Seurat
528 Heikki Kumpulainen, rehtori, Laukaa
169
370 Pertti Juvonen, rovasti, Viinijärvi

Tai tässä välissä

T14:30 Seurat
328 Juho Kopperoinen, kirkkoherra, Parainen
621
374 Tauno Kujala, koulunjohtaja, Pudasjärvi

Miksei tässäkin?

17:00 Seurat
208
399 Antero Hämäläinen, terveydenhoitaja, Haapavesi
18:00 Suviseurojen valtakunnallinen radiointi
301 Valde Palola, kenttärovasti, Helsinki
520:1-5
479 Pekka Tervo, luokanopettaja, Yli-Ii
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Elena » 18 Kesä 2007, 11:57

Lauantai sopii minullekin tapaamisajaksi. Ehkä mieluummin kahdentoista jälkeen - omalla vaunulla menee aamulla runsaasti aikaa syömiseen ym. sisarusten kanssa, kaikki ei edes mahdu yhtä aikaa sisään vaunuun syömään. Ja nukuttaakin voi ainakin yhdeksään asti. ;) Suihkussa käymisellekin on naisten varattava jopa puolitoista tuntia.. :?

Sinänsä olen kyllä Nuuskun kanssa samaa mieltä siitä, että melko aikainen tapaaminen olisi hyvä. Ihan sen takia, että sitten voi tarvittaessa olla enemmänkin miittiläisten kanssa. Sunnuntai tuntuu siksi ainakin poissuljetulta vaihtoehdolta.

Perjantaina itse tuskin ehtisin paikalle, koska suviseuroihinkin pääsen vasta perjantaina (en viitsi ottaa lomaa töistä, kun olen ollut niin vähän aikaa vasta töissä).
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja nuusku » 18 Kesä 2007, 14:21

Mitenkäs sitten olisi ennen ehtoollista, esim kello 14 lauantaina, tai sitten ehtoollisen loppuaikoina, ennen alustusta, esimerkiksi kello 20:45. Tai sitten ihan kylmästi sunnuntain jumalanpalveluksen jälkeen, kello 11:30.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Taavetti » 18 Kesä 2007, 16:16

nuusku kirjoitti:Mitenkäs sitten olisi ennen ehtoollista, esim kello 14 lauantaina, tai sitten ehtoollisen loppuaikoina, ennen alustusta, esimerkiksi kello 20:45. Tai sitten ihan kylmästi sunnuntain jumalanpalveluksen jälkeen, kello 11:30.


Nämä sopivat minulle, vaikka lauantaina. Aamupäivän olen Valkealasalissa, puolen päivän tietämissä olen toivottavasti jo kentällä. Missä tavattaisiin?
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 18 Kesä 2007, 16:22

Taavetti kirjoitti:
nuusku kirjoitti:Mitenkäs sitten olisi ennen ehtoollista, esim kello 14 lauantaina, tai sitten ehtoollisen loppuaikoina, ennen alustusta, esimerkiksi kello 20:45. Tai sitten ihan kylmästi sunnuntain jumalanpalveluksen jälkeen, kello 11:30.


Nämä sopivat minulle, vaikka lauantaina. Aamupäivän olen Valkealasalissa, puolen päivän tietämissä olen toivottavasti jo kentällä. Missä tavattaisiin?


Ehdotan Nuuskun vaihtoehdoista sunnuntaiaamupäivää 11:30 ja olisiko vaikka Sveitsin lipun juuri vähän vähemmän vilkas paikka kuin muut?
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Emka » 18 Kesä 2007, 16:52

Minä pääsisin kanssa Sunnuntaina tapaamisiin,kun en varmaan muina päivinä pääse Valkealaan. Matka on vähän pitkä täältä käydä päivittäin,ja kun ei parkkipaikkaa ole kaiuttimien kuuloetäisyydellä. Mulla on istumisen kanssa ongelmia, pitäisi rahdata mukaan pehmoinen nojatuoli :)
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja hannu » 18 Kesä 2007, 19:41

Voisin myös yrittää su tulla tapaamiseen, jos vain perheen ehdot sen sallivat. La olen menossa. Muut päivät taitavat olla huonoja vaihtoehtoja joillekin tulijoille.
hannu
vakiintunut
 
Viestit: 129
Liittynyt: 12 Heinä 2006, 09:53
Paikkakunta: Länsi-Suomi

ViestiKirjoittaja Elena » 18 Kesä 2007, 20:16

Voidaanhan me pitää kaksikin miittiä :wink:

No hmm.. vakavasti puhuen. Nuuskun syyt ymmärtäen ja itse samaa mieltä ollen toivon miitin sijoittuvan lauantaille. Kuitenkin lauantai on jotenkin kauhean lyhyt päivä - ehtoollisella menee aikaa ja sinne tahtoisin mennä läheisten ystävieni kanssa, ja sitten illalla kuuntelemaan alustusta heidän kanssaan myös, ja tavata ehkä muitakin kavereita - että ehkä se aamupäivä käy sittenkin paremmin kuin kovin iltapäivä. Siis minulle, joustan kyllä sen mukaan mitä muut haluavat ja mikä sopii.


Jännä, miten ne kolme päivää menevät melkein paikasta toiseen juosten nykyään, kun pitää tavata kaikki kaverit ja yritän vielä miittiinkin ehtiä. :) Tällä kertaa en tosin muihin miitteihin osallistukaan. Viime suvareissa oli melkein liian kiire koko ajan, vaikka olin to-ma.
:lol:
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Elena » 19 Kesä 2007, 13:36

Yritetään päättää sopiva tapaamisaika tällä viikolla, joohan?
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja O.M » 19 Kesä 2007, 13:41

Elena kirjoitti:Yritetään päättää sopiva tapaamisaika tällä viikolla, joohan?


Kannatan!
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Saunanaama » 19 Kesä 2007, 13:47

Mahtaakohan kukaan olla tulossa aattoseuroihin? Minä nimittäin olen, kun en muuten ehdi. Ajattelin, että pitää tulla vähän haistelemaan Suviseura-meininkiä, vaikka itse seurat sitten tältä vuodelta jäävätkin, kun on muita, erittäin pakollisia menoja.

Mutta siis mikäli joku palstalainen päivystää alueella jo torstaina, voisin sopia treffit, niin ei yksin tarvitse palloilla. Eli jos joku haluaa tutustua ihmiseen saunanaama-nimimerkin takana, niin laittakaapa viestiä!
Jrt.
"Bastuansikte"
Saunanaama
puuhakas
 
Viestit: 225
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 14:29
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 19 Kesä 2007, 13:53

Mä voin antaa yksärillä jollekin kännynumeroni jos haluaa kertoa sen lopullisen ajankohdan suvarimiitistä. Oishan se ihan paikallaan tulla sinne kun oon niin kauan kirjottanu täällä. Lihava olen ja mun ääni on matalahko naisen ääneksi joten tiiätte ainaki tän ni ei tartte säikähtää sitten. :oops: :roll: :oops: :roll:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Maarimi » 19 Kesä 2007, 19:51

En tiiä, mut oisko mahdollista sopia esim. sekä la että su päivälle aika, että yhen päivän kävijäkin pääsis mukaan? Kun en nyt oikein tiedä edes minkälaisesta tapaamisesta on kyse :shock: ... lauantaina tulen katsomaan ensimmäistä kertaa elämässäni suviseurojen ihmettä. Jännittää jo nyt hirveesti, miten hukun sinne ihmisten joukkoon, enkä tunne juuri ketään :oops:
Avatar
Maarimi
sisupiristäjä
 
Viestit: 419
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 00:06
Paikkakunta: Länsi Suomi

ViestiKirjoittaja Taavetti » 19 Kesä 2007, 19:59

Taisi olla Sveitsin lippu viime kesänäkin, toissa kesänä Kanadan. Ne ainakin tuntee varmuudella, ovat niin poikkeavia. Miettikää kellon aikoja, tulen lauantainakin, jos ehdin. Tiet voivat olla tukkoisia, matkalla siis voi viipyä. Kymmentä kilometriä ei ajeta puolessa tunnissa. Tietysti voisin lähteä bussiin, mutta tungoksessa ajavat nekin. Molemmissa tapauksissa lisää noin kilometrin kävelymatka.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 19 Kesä 2007, 22:53

Pitäs olla eksyneitten aikuisten hoivapaikka. Mulla kun on huono suuntavaisto niin voisin tarvita sitä. :roll:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

EdellinenSeuraava

Paluu Terveisiä seuroista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa