Sivupalkin linkit

Tietokoneongelmat ja ohjeet foorumin käyttöön

Sivupalkin linkit

ViestiKirjoittaja nuusku » 04 Marras 2007, 02:50

Muistelen että noista sivupalkin linkeistä oli jo viestiketju jossain, mutten löytänyt sitä enää vaikka yritin etsiä.. No, kirjoitanpa sitten uuteen ketjuun.

Henkilökohtaisesti en kannata sitä, että linkeissä on "Lestadiolaisuus linkkisivut" -linkki, koska se on lisännyt käymistäni mm. Suomi24:llä, kun siellä on sinne suora linkki.

No, kyllä kai omakohtainen valvominen tässä olisi parasta, mutta kun kahdella hiiren painalluksella sinne nyt pääsee, niin tuo vaivattomuus aiheuttaa sen että on vaikeampaa olla käymättä. Ennen vanhaan piti kirjoittaa googleen "suomi24 vanhoillislestadiolaisuus", joka on niin pitkä ja vaikeasti kirjoitettava nimi että ihan sen vuoksi oli helppo olla käymättä siellä. :D

Ja tuolla linkkisivulla on linkkejä muuallekin Jumalan lasten uskoa vaarantaviin paikkoihin, kuten Admatan sivustolle, sekä muille vaarallisille sivustoille, sekä eriseurojen sivustoille, jne. Ja itselleni myös Mopin palsta on omaa uskoani vaarantava ja eksyttävä paikka, ja haluan varoittaa siitä kaikkia muitakin. Eli minä en tykkää siitä, että tuossa on tuo linkki siihen linkkisivustoon, jonka kautta pääsee ties minne, ja ehdotan että se poistettaisiin, jotta siirtyminen muualle ei olisi niin helppoa.

Lestadiolaisuus.info sinänsä on mielenkiintoinen sivusto (kukahan sitä mahtaa ylläpitää), mutta jos sivusto on erittäin oleellinen ja tarpeellinen palstan käyttäjien tiedoksi, niin voisiko linkin ohjata esim ko. sivuston pääsivulle, eikä suoraan tuohon linkkisivulle jossa on suomi24, admata, Mopin palsta, eriseurat, jne.. :( Mutta tyydyn tässä linkkivalinnoissa toisten kantaan jos muilla ei ole ollut vastaavaa probleemaa, niin eihän sitä tietenkään nyt pelkästään mun takia tartte poistaa sieltä. :?

Ja tietenkin pitää samassa yhteydessä olla jokin korvaava ehdotus, joten ehdotankin että siihen laitetaan www.suviseurat.fi. 8)
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Ankka » 04 Marras 2007, 10:15

Nuusku sanoo:

>>>Ja itselleni myös Mopin palsta on omaa uskoani vaarantava ja eksyttävä paikka, ja haluan varoittaa siitä kaikkia muitakin.>>>

Ohhoh! No ei se mitään; jotku Mopparilaiset on samaa mieltä tästä palstasta :lol: !!!

Mut tuo oli just se, mitä mä oon viime aikoina miettiny. Must on ollu ja ois kiva teidän kaa täällä jutella tiestä ja matkasta, mutta ain mulla on semmonen olo, et toivositte olevan mun mielummin jossain jorpakossa (ainut Saunanaama, kiitos lämmittävistä sanoista, niisk!), kuin täällä teidän lintukodossa. Jopa silloin kun olen tuonut tänne Lutherin tekstejä, olen saanut osakseni epäluuloisuutta. Ihme homma. Kun juttelin sen erään vl-papin kaa noist Lutherin teksteistä, hän sanoi et kyllä ne ovat hyvää luettavaa ja et niitä jopa tulisi lukea. Ja hän sanoi *laiskoiksi sellaisia ihmisiä, jotka ei niit lue! (*hän ei sanonut sitä vaatimuksen äänellä, vaan hieman leikkisällä mielellä.)

Nomut Nuusku ja muut: oisko teidän palstanne puhtaampi, parempi ja onnellisempi, ilman räpylänjälkii? O.M nyökyttelee tiuhaan tahtiin. Ok, Taavetti voi poistaa nikkini tältä istumalta, en haluu aiheuttaa teille pahaa mieltä.
Ankka
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 04 Marras 2007, 10:27

Ei me Lutherista täällä säikähdetä, saa niitä enemmänkin tuoda esille. Useimmiten keskustellen asiat selviävät, jos jossakin huomaa jotakin laitaa oudosti korostettavan, niin sopii kysyä, että mitäs tuolla tarkoitit.
Luin hetki sitten niin hyvää tekstiä Ankan kirjoittamana, etten mitenkään hennoisi pois lempata sellaisen kirjoittajaa. Tiedän että nuuskua häiritsee ne usein turhilta tuntuvat vänkäämiset ja uskovaisten kritisoinnit, joissa on melkein oikeat perustelut, mutta joista kuitenkin välittyy tunne, että kristillisyys on mennyt vikaan, ehkä sen kirjoittajaa ja muutamaa hänen kaveriaan lukuun ottamatta.

No täytin nuuskun toiveen ja muokkasin info sivujen tilalle linkityksen kansanopistoille. Jos joku haluaa katsoa muita sivuja, ne löytyvät kyllä. Minulla niitä on kirjanmerkeissä, vaikka perin harvoin niitä käyn lukemassa. Tuntuu olevan muutakin tekemistä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Maarimi » 04 Marras 2007, 12:06

Ja fundamentalismi kukoistaa :D
Avatar
Maarimi
sisupiristäjä
 
Viestit: 419
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 00:06
Paikkakunta: Länsi Suomi

ViestiKirjoittaja Taavetti » 04 Marras 2007, 12:08

Maarimi kirjoitti:Ja fundamentalismi kukoistaa :D


Onko se jotenkin pahaa?
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Maarimi » 04 Marras 2007, 12:27

Kun Taavetti nyt noin innostuit, tein opilliselle ihan aloituksen aiheesta.

Kysyit onko se paha asia. On se silloin, jos se estää ihmistä olemasta vapaa, ajattelemaan vapaasti ja itsenäisesti!
Avatar
Maarimi
sisupiristäjä
 
Viestit: 419
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 00:06
Paikkakunta: Länsi Suomi

ViestiKirjoittaja Taavetti » 04 Marras 2007, 12:33

Kun tässä maailmassa on vapautta ja 'vapautta.'

On vapautta tehdä mitä tahansa mieleen juolahtaa, mutta on myös vapautta synnistä. Kumpaa vapautta kukin haluaa? Ihminen omalta puoleltaan haluaa toki pitää väärän vapauden mutta saada oikean vapauden palkinnon. Onko se mahdollista?

En minä muuten mitenkään siitä aiheesta innostunut ole, pikemminkin päinvastoin.
Viimeksi muokannut Taavetti päivämäärä 04 Marras 2007, 13:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja nuusku » 04 Marras 2007, 12:49

Ankka kirjoitti:Nomut Nuusku ja muut: oisko teidän palstanne puhtaampi, parempi ja onnellisempi, ilman räpylänjälkii? O.M nyökyttelee tiuhaan tahtiin. Ok, Taavetti voi poistaa nikkini tältä istumalta, en haluu aiheuttaa teille pahaa mieltä.


Rakas Ankka, enhän minä sellaista sanonut, vaan varoitin Mopin palstasta, enkä tullut edes ajatelleeksi sinua tuota viestiä kirjoittaessani. Vaakkumisesi ja huomattava taiteellisuutesi on usein jopa piristänyt oloani. Niistä asioista, jotka hiertävät sinua ja meitä, ja sinun suhdettasi seurakuntaan, ja joista on tullut probleemoita, sinun pitäisi päästä puhumaan kahdenkesken, vaikka niiden vanhojen pappien kanssa joille usein soittelet, mutta niihin et voi saada apua tämän palstan, etkä mopin palstan, etkä muutenkaan internetin kautta. Mutta et kuulu niihin henkilöihin, joiden ensisijaisesti en toivoisi tänne kirjoittelevan. Varsinkin tarinoistasi muistan pitäneeni, ehkäpä saamme sinulta joskus jonkin kauniin palstaamme kuvaavan joulutarinan, tai muita yllätyksiä. :)
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Ankka » 04 Marras 2007, 13:28

Voi Nuusku, miten iloitsen sanoistasi...juu, voin kirjottaa jossain vaiheessa yhen joulutarinan tänne...

Maarimi; jos noi Taavetin sanat oli funtamentalismia, ni musta tuleepi sen aatteen kannattaja ehdottomasti... :D !
Ankka
 

ViestiKirjoittaja O.M » 05 Marras 2007, 18:11

Ankka kirjoitti:Nomut Nuusku ja muut: oisko teidän palstanne puhtaampi, parempi ja onnellisempi, ilman räpylänjälkii? O.M nyökyttelee tiuhaan tahtiin. Ok, Taavetti voi poistaa nikkini tältä istumalta, en haluu aiheuttaa teille pahaa mieltä.


Jos kyse ei ole keskustelijasta, joka toistuvasti rikkoo palstan sääntöjä, tai keskustelijasta, jonka nimenomainen tarkoitus on provosoida ja herättää hämmennystä palstalaisissa, en ole kenellekään ehdottamassa bannausta. Monet viestisi ovat kieltämättä sävyltään ja sisällöltään herättäneet minussa hämmennystä, mutta vastaavasti olet kirjoittanut paljon myös asiaa.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Ankka » 05 Marras 2007, 21:36

Missään tapauksessa en haluu herättää hämmennystä tällä palstalla, mut en pysty kyllä täällä ihan niin vappaasti 'talosteleen', kuin Mopin palstalla. Yritän keskustella 'kieli keskellä suuta', jotten aiheuttaisi pahaa mieltä. Huomaan monesti kuitenkin epäonnistuneeni. Kuitenkin koen et jos juttelen täällä teidän kanssanne, mun pitää yrittää olla rehellinen.

Yritän aina muistaa kaikkien kanssa jutellessani oman paikkani Porvoonjoen, jossa räpistelen pikku-ympyrää, karusellin pyöriessä vinhaa vauhtia pääkopassani :( !
Ankka
 

ViestiKirjoittaja Ankka » 06 Marras 2007, 12:49

Mopin palstan yks kirjottaja sanoi mulle et mä kirjotan 'pehmeemmin' tällä palstalla, kuin Mopin palstalla. Asiassa on varmasti perää.

Jos mä löydän esim kaksneloselta jonku jutun, mikä mua kiinnostaa ja saattaa mietityttääkki, ni jos vien sen Mopin palstalle, he joko A) pistävät sen Ö-mappiin tai B) eivät mitenkään noteeraa sitä tai C) rupeevat keskustelemaan siitä. Mun ei tartte koskaa miettiä, voinko viedä sinne jottain kirjotuksii.

Mut jos haluaisin jutella teidän kaa jostain asiasta tai tuoda esim kaksneloselta tänne jottain, joudun miettimään ainakin kaks kertaa, ennenkuin teen semmottii. Ja syy on se, et täällä otetaan monesti poikkeevat jutut joko henkilökohtaisena loukkauksena tai epäillään aloittajan motiiveja. Ja miä ainakin; haluun vain keskustelua aiheesta, tarkoitus ei ole kenenkään päätä kääntää asian tiimoilta. Koenkin, etten ole mikkään kenenkään päätä kääntämään, mähän voin olla just väärässäki tai joku muu (vaikka sen jutun kirjottaja, jonka kommenttia tänne tuon) ja siks haluunki keskustelua. Mun on hirveen vaikeeta olla yleensäkki mistään asiasta satavarma, siks monta kertaa oon nähny immeisten ja itteni erehtyvän :0(

On yks asia, mistä haluun vielä sanoo: mulle on tän palstan kommenteista syntynyt semmonen kuva et työ piätte ihteenne ainoina oikeina uskovaisina näillä meikäläisten keskustelupalstoilla. Onko mielikuvani väärä?
Ankka
 

ViestiKirjoittaja O.M » 07 Marras 2007, 13:02

Ankka kirjoitti:Mopin palstan yks kirjottaja sanoi mulle et mä kirjotan 'pehmeemmin' tällä palstalla, kuin Mopin palstalla.


Noin varmaan on ja arvostan sitä. Palstalla palstan tavalla.

Ankka kirjoitti:On yks asia, mistä haluun vielä sanoo: mulle on tän palstan kommenteista syntynyt semmonen kuva et työ piätte ihteenne ainoina oikeina uskovaisina näillä meikäläisten keskustelupalstoilla. Onko mielikuvani väärä?


Muiden puolesta en osaa varmaksi vastata, mutta ehkä osa palstalaisista jakaa tuntemukseni.

1. Muillakin palstoilla kirjoittaa terveessä ymmärryksessä olevia uskovaisia, mutta vähemmän.
2. Muiden palstojen keskustelua vaikuttavat hallitsevan feikit, ulkopuoliset, vikoilijat ja uskossaan horjuvat. (Sentyyppiselle keskustelulle on ihan riittävästi tarjontaa Suomi24:ssa ja Mopin palstalla enkä näe mitään syytä tehdä tästä palstasta niiden klooneja.)
3. Kuten jossain toisessa keskustelussa toin aiemmin esille, en kovin helpolla pidä nettikeskusteluissa uskovaisina sellaisia nimimerkkejä, jotka väittävät olevansa vl:ia, mutta jotka kirjoittavat vastoin vl-kristillisyyden opetuksia. Pidän heitä aina joko
a) feikkeinä,
b) mätinä kaloina tai
c) uskossaan horjuvina.
Eli en automaattisesti arvioi (väärähengellisten kielellä: "tuomitse") vl-kristillisyyden opetuksesta irtaantuneita "vl:iakaan" epäuskoisiksi, mutta suhtaudun erittäin kriittisesti heidän näkemyksiinsä. Missään tapauksessa en pidä heitä raittiissa uskonymmärryksessä olevina.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja pomeranssi » 07 Marras 2007, 22:11

Jotenkin sykähdytti tuo viestisi OM

Kuulunkohan siihen vähemmistö vl:n vai mihin .
Vikoileviin en kuulu.
Feikki en ole.
Mutta voi että tuntui omalta tuo horjuvainen sana mutta samassa tuli myös lohduttava siionin laulu mieleen.

"Kynttilä suitsevainen , on ollut uskoni
ja usein horjuvainen, myös tiellä jalkani.
van Herran siionista,
lähteistä avoimista,
mä uutta voimaa saan"

Eli myönnän siihen joukkoon kuuluvani .

Olen monasti ymmälläni, horjahdellut, kapinoinut, epäillyt ja langennut.
En koskaan voi kehua lujalla uskollani , saati sitten suurella ymmärrykselläni ja niinpä ainoa turvani ja lohtuni,
ainut mahdollisuuteni, on Jumalan suuri armo ja Jeesuksen sovintoveri.
pomeranssi
perehtynyt
 
Viestit: 50
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 00:58

ViestiKirjoittaja Taavetti » 07 Marras 2007, 23:28

Lisäisin O.M.n laatimaan luetteloon neljänneksi hiljattain parannuksen armon saaneet, siitäkin huolimatta, että olemme ainakin tällä palstalla ja normaalissa elämässä usein saaneet hämmästellä, miten nimenomaan juuri sellaisilla vain vähän aikaa uskovaisena kulkeneella, ovat uskomisen asiat erittäin kirkkaina ja selkeinä. Ovat monesti opettaneet tällaista vanhaa körmyäkin.
Kaikilla ei ole silti aivan niin, vaan heidän kohdallaan on tarpeen toteuttaa Jeesuksen lähetyskäskyyn sisältyvää opetuskäskyäkin. Kuitenkin me saamme tässä valtakunnassa oppia toinen toisiltamme ja myös itse kukin vuorollaan saa olla Suuren Oppimestarin sanansaattajana.
Viimeksi muokannut Taavetti päivämäärä 23 Marras 2007, 14:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 08 Marras 2007, 12:01

pomeranssi kirjoitti:Olen monasti ymmälläni, horjahdellut, kapinoinut, epäillyt ja langennut.
En koskaan voi kehua lujalla uskollani , saati sitten suurella ymmärrykselläni ja niinpä ainoa turvani ja lohtuni,
ainut mahdollisuuteni, on Jumalan suuri armo ja Jeesuksen sovintoveri.


Jos olet syntisi saanut uskoa anteeksi Jumalan valtakunnasta saarnatusta evankeliumista, olet sen jälkeen horjahdellut, mutta omatuntosi kaikesta huolimatta soimaa synnistä, niin vaikka miten monta kertaa lankeaisit, Kristuksen sovintoveri puhdistaa kaikesta synnistä, jos et elä synnissä. On vinha ero joutua syntiin lukemattomia kertoja kuin elää synnin luvallisuudessa.

"Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hänkin valkeudessa on, niin meillä on osallisuus keskenämme, ja Jesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meitä kaikesta synnistä" (1. Joh.1:7).

Hepr. 10:
"26 Sillä jos me ehdollamme sitte syntiä teemme, kuin me olemme totuuden tuntoon tulleet, niin ei meillä ole enään yhtään uhria syntein edestä,
27 Vaan hirmuinen tuomion odotus
ja tulen kiivaus, joka vastahakoiset syövä on."
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Taavetti » 30 Joulu 2007, 23:31

Ankka kirjoitti:Voi Nuusku, miten iloitsen sanoistasi...juu, voin kirjottaa jossain vaiheessa yhen joulutarinan tänne...

Maarimi; jos noi Taavetin sanat oli funtamentalismia, ni musta tuleepi sen aatteen kannattaja ehdottomasti... :D !


Onkohan Ankalta unohtunut joulutarina, jonka lupasi tänne kirjoittaa?
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä


Paluu Foorumin käyttö



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron