Kuvanmuokkausta avatareksi

Tietokoneongelmat ja ohjeet foorumin käyttöön

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Marras 2007, 05:06

Ihmettelin tässä, että minne on Ankan avatar kadonnut, kun minulle näkyy vain punainen kruksi, muiden avat näkyvät aivan hyvin.

Eipä näy Hyndenkään avatar, onkohan syy Explorer selaimessani, jota nyt poikkeuksena käytän, tai sen asetuksissa.

Kirjauduin Tuliketulla, nyt ei näy edes krukseja kummallakaan, ovat varmaan poistaneet ne. Tykkäsiköhän Ankka jotenkin kyttyrää, kun ei syntynyt keskustelua Mariasta.

Voin toki hänestä joitakin arvioita heittää, jos niitä kipeästi kaivataan. Ei nyt kuitenkaan, vaan joskus myöhemmin, kenties.
Viimeksi muokannut Taavetti päivämäärä 11 Marras 2007, 05:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja nuusku » 11 Marras 2007, 05:14

Taavetti kirjoitti:Ihmettelin tässä, että minne on Ankan avatar kadonnut, kun minulle näkyy vain punainen kruksi, muiden avat näkyvät aivan hyvin.

Eipä näy Hyndenkään avatar, onkohan syy Explorer selaimessani, jota nyt poikkeuksena käytän, tai sen asetuksissa.


Ei niitä mullakaan näy. Tässä ei tosin näy edes ruksia. Mutta en muista että ovatko ne sitten aiemmin näkyneet? Nehän täytyi asentaa uudelleen alustan vaihdon jälkeen, kun vanhat avatarit kaikkosivat. En omista elävää muistikuvaa Hynden ja Ankan avatareista uudella foorumilla. :?
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Marras 2007, 05:27

Muokkasin jo edelliseen viestiini tiedon, ettei Tuliketulla näy avatarta kummallakaan. Ihmettelyni alkoikin siitä punaisesta kruksista, joka näkyi Explorer selaimen näyttämässä viestissä. Saattaa tosiaan olla niin, etteivät kumpikaan ole laittaneet tänne avatarta, Hynde on kiireinen töissään ja Ankalla jotkin muut syyt.

Tänne on avan koko määritelty pienemmäksi, kuin edellisessä foorumissa. En ole vaivautunut suurentamaankaan sallittua kokoa, toivottavasti pärjäämme näillä. Jos joku ei saa haluamaansa avatarta mahtumaan, voi pienentää sitä. Jos ei osaa itse, voi pyytää joltakin toiselta. Minäkin sen homman osaan ja ainakin nuusku on mestari siinä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja nuusku » 11 Marras 2007, 05:38

Taavetti kirjoitti:Minäkin sen homman osaan ja ainakin nuusku on mestari siinä.


Asiassa ei tarvitse edes nähdä henkilökohtaista vaivaa, sillä apu ei ole salattu, eikä myöskään kaukana, vaan sangen läsnä sinun tykönäs. Jos nimittäin käyttää Windows XP:tä, niin Microsoftin sivuilta voi ladata kuvanpienennös-ohjelman, joka lisää Windowsin perustoimintoihin (hiiren oikean napin taakse) "Resize image" -toiminnon (eli kuvan koon vaihto.)

Suora linkki tuohon ohjelmaan on tässä:

http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Ankka » 11 Marras 2007, 08:40

Mut hei, mä en oo viel ees yrittäny laittaa sitä mun vanhaa avatarta tänne uuteen paikkaan. Mikä on toi Windows-xp? Mistä mä tiedän, onko meillä semmonen? Ainaki Firefox on, liittyykö se jotenki siihen? Ja jos liittyy, ni miks? Eikö sen kannattais liittyä johonki muuhun? No, hehe, puujalka-vitsit nitisee liitoksissaan isänpäivän kunniaksi!

Mut haluaisin semmosen pienennysohjelman, meil on joku powerpaint (?) ja pienentäminen on sen avulla hankalaa. Kaikki neuvot otetaan vastaan!
Viimeksi muokannut Ankka päivämäärä 11 Marras 2007, 22:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Ankka
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Marras 2007, 09:18

Niin se Vindows xp yleisin niistä käyttöjärjestelmistä, jotka on tietokoneeseen asennettu pyörittämään muita ohjelmia. Niitä käyttöjärjestelmiä on muitakin, Vindowsista ovat xp käyttöjärjestelmää vanhempia ainakin Vindows 2000, 98 ja 95, joista viimeksi mainittu on enää hyvin vanhoissa koneissa. Nykyisin Vindows Vista on siltä puolelta uusin käyttöjärjestelmä.
On muitakin käyttöjärjestelmiä, joista ehkä tunnetuin on Linux järjestelmä monine muunnoksineen. Meitä suomalaisia pitäisi ilahduttaa ja puhutella se, että Linux on suomalaisen Linus Thorvaldsin nuoruuden kokeilun tulos, joka valloittaa maailmaa jatkuvasti.

Meniköhän nuo kaikki nimet oikein, ei varmaan menneet. Mutta mitähän Maria nyt tykkää, kun keskustelu hänestä siirtyi tietokoneisiin? Pitäisiköhän nämä tietokonejutut irrottaa eri keskusteluksi aivan muualle?
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Marras 2007, 10:18

En tiedä, saako siihen, mutta ilmaisten ohjelmien yrittäminen ei paljoa maksa, joten kannattaa yrittää ladata. Jos se ei toimi, niin kyllä kone siitä ilmoittaa ja mahdollisesti asennetun ohjelman voi poistaa.

Minulle se kuvan muokkausohjelma tuli viime syksynä Vord kirjoitusohjelma paketin mukana, olin jo oppinut sitä jonkun verran käyttämäänkin. Viime viikolla asensin uuden kameran mukana tulleet kuva- ja albumiohjelmat, mutta niiden toiminta on vielä kokeilematta.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja hannu » 12 Marras 2007, 08:18

GIMP on ilmainen kuvankäsittelyohjelma, ja sen saa ainakin XP:hen. 98 en tiedä. Linuxissa toimii.
hannu
vakiintunut
 
Viestit: 129
Liittynyt: 12 Heinä 2006, 09:53
Paikkakunta: Länsi-Suomi

ViestiKirjoittaja nuusku » 12 Marras 2007, 12:25

Irfanview taitaa myös olla yksi varsin hyvä ilmainen vaihtoehto. http://www.tucows.com/preview/194967
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33


Paluu Foorumin käyttö



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron