Miten on viettelyn laita, jos vain toinen puoliso tekee parannuksen? Eikö tilanne tai vaara ole aivan sama kuin niillä, jotka valitsevat epäuskoisen puolison?
Totta kai voi tulla ongelmia, joskus tuleekin. Eroamisen Raamattu kuitenkin yksiselitteisesti kieltää, eikä uskovaisen tarvitse erota. Siitä kirjoitti Paavali aikanaan ja siitä eroamisen harhasta varoitti Luther aikansa hurmahenkisiä.Kun on menty avioliittoon, silloin ollaan avioliitossa. Jos molemmat ovat avioituneet epäuskoisina ja toinen saa parannuksen armon, ei uskovaisen tarvitse, eikä saa erota, jos maailmaan jäänyt suostuu jatkamaan avioliittoa. Siitä se Paavali kirjoitti.
Samahan on tilanne, kun on menty avioliittoon uskovaisina, ja toinen lankeaa. Totta kai kiusauksia tulee molemmillekin, enemmän ehkä sille uskon säilyttäneelle.
Sen sijaan ei ole oikein hankkia kiusauksia elämäänsä ehdoin tahdoin, niitä tulee ilman aktiivista hankkimistakin.
Sehän voisi olla jopa siunauksellista, jos ottaisi epäuskoisen puolison, jolle voisi viedä sanomaa avioliiton ohessa!
ei ole oikein hankkia kiusauksia elämäänsä ehdoin tahdoin, niitä tulee ilman aktiivista hankkimistakin.
Tuntuu jotenkin aika epätodelliselta tai epätoivoiselta hakea perusteluja vt:sta
Vanhakin Testamentti on hukkumatonta Jumalan sanaa, oikeastaan se oli Jeesuksen ja apostolien ainoa Raamattu.