Lisähymiöitä?

Tietokoneongelmat ja ohjeet foorumin käyttöön

ViestiKirjoittaja Nepheg » 15 Helmi 2008, 21:42

Sinisielu kirjoitti:Yks hymiö on sellainen missä pallerot nostavat pulloja, juhlivat ja juovat...sitten toinen taitaa keikahtaa päihtyneenä alas. Sitä vähän olen ihmetellyt. Tällainen: :-|


Aika hauska, kun kaaduttuaan maahan jatkaa juomista edelleen. :grin:

Itse ihmettelen että mitähän tuossa sanotaan: :moja:
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Taavetti » 15 Helmi 2008, 21:43

Nyt se on vaihdettu, eikä mennyt paljoa aikaa. :-| :P
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Nepheg » 18 Helmi 2008, 20:06

Hei hulinaa. :mokan:

:mosad: :mona:
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 18 Helmi 2008, 22:47

Söpöä. :mokan: Aijaa, se onkin tuollainen jono. :lol:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Taavetti » 22 Helmi 2008, 22:03

Sinisielu kirjoitti:Omituisia hymiöitä: :moxi: :moch:


Vaihdetaanko erilaisiin?
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja kesis » 22 Helmi 2008, 22:25

vois testata mit kivoja täältä löytyy :movit: :movit: :movit: :movit: :movit:
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 22 Helmi 2008, 23:30

Mulla tulee mieleen joku gootti tuosta eka hahmosta ja en ymmärrä tuota tekstiä jota hymiöpallero huutaa risti kädessä. Mitä mieltä muut on vaihtamisesta?
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Maalis 2008, 16:10

Itse olisin kiitollinen siitä, että perinteinen hymynaama palautettaisiin, eli kun kirjoittaa käsikäyttöisesti viestiin :), tällähetkellä siitä tulee semmonen tollon näköinen ukko, joka laittaa oikeaa kättää otsallensa koko ajan. Olisi helpottavaa, jos :) tuottaisi normaalin hymy-ukon eikä mitään morjestajia!

Samoin :D voisi mielestäni tuottaa semmosen isomman mittaluokan hymyn kuten aiemmin. Tällä hetkellä :D tuo esiin semmosen vähän epäröivän näköisen hemmon, joka tekee käsillään jotain omituista liikettä (en ole vielä selvittänyt, mitä hän yrittää viestiä). Olen perinteisesti tottunut siihen, että kirjoittamalla :D voisi hymyillä oikein olan takaa.

Samaa koskee surun ilmaisua: Kirjoittamalla perinteisen :( -kommentin, ilmestyy lumiukon näköinen kirjettä kirjoittava mies, jolla on antennit päässä. Hän ei näytä surulliselta, vaan kirjoittaa jotain tekstiä. Kannatan sitä, että myös surun ilmaisua kehitettäisiin niin, että :( tuottaisi entiseen malliin surullisen miehen ruuduillemme.

Olen siis itse tottunut kirjoittamaan perushymiöt manuaalisesti, ja valitsen vain erikoishymiöitä tuolta luettelosta, eli näin esim. :), :( ja :D tulevat lähes vaistomaisesti kirjoitettua käsin, eikä ainakaan itselläni ole niitä ilmaistessa käyttää sivulla näkyvää hymiövalikoimaa. Vaativien tunteiden ilmaisuun on hymiövalikoima suuresti tarpeellinen, ja olen kiitollinen sen viimeaikaisesta kehityksestä.


Kun ensi kerran pääsin muokkaamaan hymiöitä, ei ollut tietoinen mahdollisuuksista ja valikoiman runsaudesta, saati että olisin aloittanut loppupäästä. Kun aloitin näistä alkupään hymiöistä, ne osoittautuivat yllätyksekseni näiksi editorin vieressä näkyviksi perushymiöiksi. Nyt palauttelin niitä takaisin päin, mutta entiselleen saattaminen edellyttää paljon tutkimista, ja tuskin se aivan onnnistuukaan. Kun jokaiselle hymiölle on noin30 vaihtoehtoa, ehkä ylikin, ei niitä mitenkään muista, että mikä mistäkin on tullut. Voin myöhemmin jatkaa palauttamisia jonkin verran, mutta koodien muistaminen jokaisen hymiön osalta voi olla vaikeaa, kun samalla nimellä löytyy erilaisia runsaasti.
Minkään hymiön katoamista ei tarvitse surra, niitä löytyy monesta kohtaa lisää enemmän, kuin koskaan tulemme tarvitsemaan. Jos joku kaipaa jotakin tiettyä hymiötä, sitä kannattaa kysyä, ja se voidaan etsiä ja palauttaa lisähymiöiden joukkoon.

Tuo morjestaja on Potun allekirjoituksena, jos se vaihdetaan toiseksi, se taitaa vaihtua siinäkin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 11 Maalis 2008, 17:47

Pottu kirjoitti:
hymyiöistä ihmiéttelen miksi silmänisku-hymy-hymiöstä tulee päätä seinään hakkaava ukkeli. siis näin Wink


Siksi kun koodi on ohjattu siihen pään hakkaamiseen. Sitä hymiötä toivottiin silloin ja siitä sen ensimmäisenä löysin. Voin tuonkin muokata takaisin, eli siis vaihtaa koodille kohteen. Pään isku löytyy muualtakin. Näistä hymiöistä on aivan omakin keskustelunsa .

Hymiötoiveita ja -vihjeitä on toivottu tänne kaiken aikaa.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja nuusku » 13 Maalis 2008, 23:19

Surunaama vaatisi hienosäätöä, koska nyt : ( antaa tulokseksi :(.
Tosin jos koodeja on vaikea vaihtaa niin ei kai siinä mitään, mutta surunaama voi aiheuttaa väärinkäsityksiä, jos vaikkapa osoittaa surumerkillä empatiaa jollekulle ja ohjelmisto palauttaa edellä näkyvän tuloksen.

Mielestäni ilmeelle :/ voisi myös ohjelmoida jonkun sitä vastaavan hymiön, koska se on varsin yleisesti ihmisten peruskäytössä.

Itse siis kannatan myös tuon : ) :) morjestelijan poistamista, mutta toisaalta mietin jo vanhojen hymiöiden aikaan, että perushymiö :smile: näyttää jotenkin ovelalta, eli hänen hymynsä ei näytä täysin vilpittömältä, vaan jokin tekee hymystä semmoisen, että miettii, että onkohan hän varmasti aidosti iloinen.Näin itse ehdotan, että hymiölle : ) etsitään vilpitön hymyilijä (joka ei myöskään heiluttele käsiään), jotta ei tule väärinkäsityksiä hymyn laadusta.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Taavetti » 14 Maalis 2008, 00:05

Varsinaisesti hymiöitä ei tarvitse, eikä juuri voikaan muokata, vaan valmiista osoitteesta valitaan sopivaksi katsottu. Kun yhtä osoitetta kohti valikoimaa on noin sadan hymiön verran, pitäisi olla hyvin tietoinen mikä hymiö kuuluu millekin peruskoodille. Suunnilleen sama valikoima löytyy useasta kymmenestä osoitteesta, niiden koodi vain vaihtelee.
Alkuun minulle tuli oppimattoman virhe, kun aloin muokkaamaan noita perushymiöitä editorin vieressä. En kyllä aavistanut, että ne ovat niitä, kun luulin käsitteleväni lisähymiöitä. Perus- ja lisähymiöt sijaitsevat samassa muokkausikkunassa. Niiden lisäksi siihen voidaan lukea (oikeastaan päästää sisään) iso joukko valmiita hymiöitä koodeineen ja emotioineen. Senkin tempun tein kahdesti, suoritin niiden suhteen valintaa ja vaihtoja. Lopulta opin ottamaan ikkunaan hymiöryhmän (noin 100 kpl) kerrallaan, valitsemaan siitä mielestäni sopivan ja antamaan koodin ja nimen. Valmiissa paketeissa voi sama hymiö olla eiovan erilaisten koodien takana.

Voin yrittää hienosäätöä perushymiöissä, varmaan se jotenkin onnistuu, mutta kohta voi kuulua murinaa, kun se ja se hymiö on kadonnut tai vaihtunut, vaikka sekin voidaan löytää toiseen paikkaan. Kaikkiaan hymiöitä löytyisi niin paljon, että jos ne kaikki ladattaisiin, pienimmät tietokoneet kaatuisivat niiden paljouteen.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 15 Maalis 2008, 10:44

Kuva Nuusku, mäkään en ole oikein tykänny siitä mainitsemastasi hymiöstä, siis tästä :smile: mut olkoon kun sitä ei voi vaihtaa. Ei noihin palleroihin maailma kaadu. Mä nyt kokeilen omasta Photobucketista linkitystä. Se on vaivalloisempaa mut linkitän joskus kun siltä tuntuu. Onhan tuo valikoima hyvä joka tääl on, mut viiielä isomman valikoiman saa itse poimimistaan hymiöistä.
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Taavetti » 15 Maalis 2008, 14:04

siis tästä Smile mut olkoon kun sitä ei voi vaihtaa.


Kyllä sen vaihtaa voi, sama hymiö oli oikeastaan kolmesta eri osoitteesta, kaksi niistä vaihdoin, mutta en tajunnut mitkä kaksi olisivat oikeat, eli mikä on sen peruskoodi. Koodinhan voi valita itse haluamakseen, sen voi itse tehdäkin. On varottava, ettei tule kovin usein esiintyvää merkkiyhdistelmää, jolloin hymiö saattaa ilmestyä tahattomasti arvaamattomaan paikkaan.

Hymiöitä olisi käytettävissä paljon enemmän, likikään kaikkia en ole lisännyt valikoimaamme. Teoriassa Tomppa voisi asentaa valikoimaan lisääkin hymiökokoelmia, mutta käytännössä niitä ei enää juuri asennella. Nyt käytettävissä olevasta valikoimasta voisi lisätä foorumien käyttöön niin paljon hymiöitä lisää, että ainakin pienimmät tietokoneet eivät jaksaisi niitä käsitellä. Siksi on parempi tyytyä kohtuuteen hymiöiden määrässä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja nuusku » 15 Maalis 2008, 15:03

:) Tämä uusin perushymy on omasta mielestäni melko verraton, olen tosi tykästynyt siihen. Alkaa melkein oikeasti hymyilyttää häntä katsellessa! Samoin uusi suruhymiö katkoo epäilykset siltä, etteikö murhe olisi aitoa ja todellista. :(
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Taavetti » 27 Maalis 2008, 09:10

Tahattomista hymiöistä kertovan viestin löysin alempaa, lisään sen kopiona tähän jatkoksi, koska ilmiö ja sen torjunta ovat aiheellisia vieläkin.

Havaitsin hetki sitten, että vanhoja Biblian tekstejä kopioidessa, tekstissä olevista vanhan aikaisista viitemerkeistä saattaa syntyä ohjeistus foorumin palvelimelle tehdä hymiö sille kohdalle. Jos haluat varmistaa, ettei viestissäsi ole hymiöitä, laita ennen viestin lähetystä kruksi kohtaan: Älä salli hymiöitä tässä viestissä. Sillä vältetään tahattomat hymiöt sinne, missä niitä ei katsota aiheellisiksi.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Edellinen

Paluu Foorumin käyttö



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron