Internetin pimeä puoli

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

ViestiKirjoittaja pomeranssi » 31 Loka 2007, 00:05

Saanko kysyä tyhmänä muutaman kysymyksen ?

Mitä ovat tämän ajan farisealaiset ?

Onko meidän, eli vl:n joukossa farisealaisuutta ?

Jos on , miten se ilmenee eli tunnistaa?
pomeranssi
perehtynyt
 
Viestit: 50
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 00:58

ViestiKirjoittaja Taavetti » 31 Loka 2007, 02:41

Lyhyesti vain: Farisealaisuutta on ajassamme eri paikoissa, missä enemmän, missä vähemmän.
On sitä toki myös VL joukoissakin. Mitään suurta syytä sen etsimiseen ja tunnistamiseen ei taida olla. Kun se on rauhassa aikansa kypsynyt ja vahvistanut, se paljastaa itse itsensä, alkaessaan taistella vapaita Jumalan lapsia vastaan ja asettaessaan heille tarpeettomia kuormia. Kun se on paljastunut ja alkanut väärän taistelunsa, on koittanut aika, joka ilmenee esimerkiksi sanoissa Aabrahamille: Aja pois palkkavaimo poikinensa.

Mutta kuten sanottu, ei ole yksittäisen uskovaisen asia alkaa miettiä tai valvoa, missä sellaista opetusta joukoissamme ilmenee. Korkeintaan meidän tulee, jos väärää opetusta etsimättä havaitsemme, siitä varoittaa väärin opettavaa. Aikanaan se ehkä paljastuu julkisesti, kun se on paljastuakseen, niin sitten se paljastuu. Mitään suuria taisteluiden aavistuksia en ole elävässä elämässä havainnut, paitsi tietysti joissakin kohdin näissä internet ympyröissä, mutta nämähän ovat enimmäkseen virtuaali maailman tapahtumia.

Eri tasoista farisealaisuutta on sitten monissakin hengellisyyksissä. Vaikka puhuvat Jumalan armosta, yrittävät monin omin tekemisin edes osan siitä armosta itse ansaita. Jossakin se ilmenee ylimittaisena lähetysintona, jossakin kiivailuna minkä asian vuoksi milloinkin. Profeetta Elian esimerkki ja hänelle annettu näkytapahtuma kuitenkin osoittaa, ettei Jumala vaikuta armahtavana Jumalana myrskytuulessa, ei ukkosen jyrinässä, vaan hiljaisessa tuulen hyminässä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja pikkupoika » 02 Huhti 2008, 23:02

radiodeiltä tulee ihan kummaa ohjelmaa.. en oo ikinä kuullu että sieltä tulis vl-saarnaa
pikkupoika
puuhakas
 
Viestit: 209
Liittynyt: 04 Elo 2006, 14:10

ViestiKirjoittaja Nepheg » 03 Huhti 2008, 17:23

pikkupoika kirjoitti:radiodeiltä tulee ihan kummaa ohjelmaa.. en oo ikinä kuullu että sieltä tulis vl-saarnaa


Siellä on hihhuleita.
En ainakaan itse sitä kuuntele kun tiedän millaista roskaa siellä tarjotaan Kristuksen/uskon nimissä.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Emka » 03 Huhti 2008, 19:03

Radio Deiltä tulee enimmäkseen yleishengellisten ohjelmaa. Kerran etsin kyseisen radioaseman ja siellä oli Leo Meller vastaamassa ihmisten kysymyksiin, hetken sitä kuuntelin ja sulkiessani radion huokasin syvään ja kiitin Jumalaa siitä että , olen loytänyt Hänen lammashuoneensa eikä tarvitse elää "empätiiä" varassa.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 03 Huhti 2008, 19:12

Asun radio Dein suhteen pimennossa, eli tänne ei kulu mikään sen asemista. Muualla Suomessa liikkuessani olen satunnaisesti osunut sitäkin kuuntelemaan, yleensä vain hetkeksi.

Sen sijaan tänne kuuluu kaksi sellaista radiota, joissa on paljon VL uskovaisten tekemää tai toimittamaa ohjelmaa. Radio Pookista kuuluu talven aikaisina sunnuntaina kelle 17.00 (5.00 i.p. korjasin väärin tullen kelloajan jälkimuokkauksena) alkaen seuralähetys eri puolilta pohjoisen Suomen alueita.
Järviradiosta seuralähetykset kuuluvat silloin tällöin sunnuntaina päivällä 13.30, maanantai iltaisia Hengellinen ilta lähetyksiä toimittavat silloin tällöin eri Rauhanyhdistykset. Usein kuuntelen Järviradion sunnuntaisia hengellisen musiikin toivekonserttejakin.
Viimeksi muokannut Taavetti päivämäärä 22 Huhti 2008, 03:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja teejn » 21 Huhti 2008, 23:34

Järviradion uudistunut nettiformaatti on silloin tällöin tarjonnut kiitollisen hetken kiireiselle ihmiselle pysähtyä radioseuroihin, jolloin on ollut helpompaa jatkaa vielä illalla jotakin yhtä "hyödyllistä" tekemistä, kun kokee, että on saanut viivähtää oman tarpeensa mukaan Jumalan sanan kuulossa. Toki jos ihminen rakentaa oman uskonelämänsä huollon pelkille nettiseuroille ja harventaa käyntejään kotisiionin seuroissa, niin se ei voi näkyä muuten kuin negatiivisesti ja lisää riskiä väsymiseen, koska kotisiioni on kuitenkin se "oikea" seurojen järjestäjä, vaikka netistäkin nykyään usein seuroja tuleekin.
Hajamielisyys on elämän suola!
teejn
perehtynyt
 
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 21:20
Paikkakunta: Jojensuu

ViestiKirjoittaja Emka » 22 Huhti 2008, 19:43

Meillä on omat seurat pääsääntöisesti perjantaisin,ja viikonlopun kuuntelenkin sitten nettiseuroja.

Viime Sunnuntai olikin oikein runsautta, kun oli Vaasan kevät-seurat ja Helsingin seuroja, Lahdessakin kerkisin "poikkeamaan" pienen hetken. Päivä oli aurinkoinen täällä meillä,ja laitoin kovaääniseen pitkän piuhan että sain ulos vietyä. Siellä auringon lämmössä kuuntelin seurapuheita, tuli ihan Suviseurat mieleen :)
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 22 Huhti 2008, 19:49

Vaasan seuroja minäkin kuuntelin, yhden puheen muistaakseni Helsingistä. Iltapäivällä kävin omissa seuroissa ja sieltä kotiin ajaessa ensimmäistä puhetta radio Pookin kautta, taisi lähetys tulla Haukiputaalta, vaikka se paikka on toisarvoinen asia, koska samaa Jumalan sanaa tulee niistä kaikista paikoista.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Munkki » 22 Huhti 2008, 20:06

Meille ei radioista kuulu muuta kuin suviseurojen valtakunnalliset lähetykset. Nämä "nettiseurat" ovat olleet meikäläiselle siunaukseksi, kun seuroissa kulkeminen on sen varassa miten emännän auto joutaa lainaan.
toivoisinkin, että kaikki ne Ry:t, joilla on varaa ja teknistä tietämystä lähettäisivät seurat netin kautta kaikkien kuultavaksi. Ajattelen niin, että jos yksikin sielu näitten lähetysten kautta pelastuu, niin penniäkään ei ole silloin mennyt hukkaan.
Munkki
 

ViestiKirjoittaja pikkupoika » 03 Elo 2008, 00:32

Radio Dei on kyllä kuivimpia kanavia mitä oon koskaan kuullut. Ihan kuin se olisi sekahengellisyyttä, jossa soitetaan rokkia, johon vaan pistetään kristilliset sanat ja se saa muka heti hengellisen laulun kasvot. Jotain kaikkea turhaa kristillisyyttä jne.

Kuivin ohjelma mitä olen kuullut on Raamattu kannesta kanteen. Ja sitten ne mainokset.



Onko Radio Dei:stä tullut koskaan ees vanhoillislestadiolaisten seuroista?
pikkupoika
puuhakas
 
Viestit: 209
Liittynyt: 04 Elo 2006, 14:10

ViestiKirjoittaja Taavetti » 03 Elo 2008, 02:31

pikkupoika kirjoitti:Radio Dei on kyllä kuivimpia kanavia mitä oon koskaan kuullut. Ihan kuin se olisi sekahengellisyyttä, jossa soitetaan rokkia, johon vaan pistetään kristilliset sanat ja se saa muka heti hengellisen laulun kasvot. Jotain kaikkea turhaa kristillisyyttä jne.

Kuivin ohjelma mitä olen kuullut on Raamattu kannesta kanteen. Ja sitten ne mainokset.



Onko Radio Dei:stä tullut koskaan ees vanhoillislestadiolaisten seuroista?


Tänne ei kuulu radio Dei, joten en tiedä paljoa sen ohjelmatarjonnasta. Joskus muilla seuduilla kulkiessani olen sen ohjelmaa kokeillut, mutta varsinaista tuntumaa niistä ei ehdi saamaan.

Raamattu kannesta kanteen kuuluu tänne Järviradion kautta, joskus olen muuta ohjelmaa odotellessa siitä katkelmia kuulut, mieluuummin kuitenkin luen itse Raamattua, kuin kuuntelen luentoja, joista en ole varma.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Nepheg » 16 Syys 2016, 20:07

pikkupoika kirjoitti:Radio Dei on kyllä kuivimpia kanavia mitä oon koskaan kuullut. Ihan kuin se olisi sekahengellisyyttä, jossa soitetaan rokkia, johon vaan pistetään kristilliset sanat ja se saa muka heti hengellisen laulun kasvot. Jotain kaikkea turhaa kristillisyyttä jne.


Samat tuntemukset olen minäkin kokenut, kun joskus kokeilin kuunnella sitä.
Ei ole uskoville sopiva kanava, enkä myöskään ole kuullut niinä harvoina kertoina uskovien seuroja tai virsiäkään sieltä.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

Re: Internetin pimeä puoli

ViestiKirjoittaja sinitiainen » 08 Loka 2017, 12:08

Mielestäni Radio Dei mädättää uskovia monin tavoin, mm. monilla väärillä opetuksilla, ja yrittää houkutella uskovia ekumeenisen, maailman ystävyyttä harjoittavan porttokirkon helmaan.
sinitiainen
tutustunut
 
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Helmi 2014, 10:38

Edellinen

Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron