Kavereista...

Nuorten juttuja

Kavereista...

ViestiKirjoittaja marissa » 11 Loka 2006, 13:55

Kysyisin teiltä, että mitä mieltä olette epäuskoisista kavereista? Ja onko sopivaa viettää esim. koulukavereiden kanssa, jotka ei siis ole uskovaisia, aikaa myös koulun ulkopuolella? En tarkoita jatkuvasti, mutta esim. synttäreille meno? Poikaystäväni mielestä minun ei pitäisi viettää aikaa heidän kanssaa koulun ulkopuolella, mutta itse en kyllä täysin voi yhtyä siihen.
marissa
 

ViestiKirjoittaja christian » 11 Loka 2006, 14:51

Kyllähän toki synttärit, häät jne.. kunhan vain pitää uskovaiselle sopivat rajat, ettei ala esimerkiksi humalanhakuisesti juomaan. jne...

Ja sit jos ei halua tai uskalla olla kavereiden kanssa koulun ulkopuolella tekemisissä, niin eipä kantsi koulussakaan, kunhan ei tappelemaan ala. Näitä koulu ja jopa seurakuntakavereita olen nähnyt, eikä sellaiset ystäviä ole. Olen vain pitänyt joitakin kaksinaamaisina ja se on alkanut vain suututtamaan..

Mut hei, on meitä kuitenkin moneen junaan.
Kun menee hyvin, ei Jeesus hylkää, kun menee huonosti, Jeesus ei hylkää. Kun olen elämäni huipulla Jeesus pitää minusta kiinni ja mullan allakin Hän elää kanssani.
Avatar
christian
tutustunut
 
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Syys 2004, 14:49

ViestiKirjoittaja Weha » 11 Loka 2006, 15:56

Tottakai voi olla epäuskoisia kavereita ja tuttuja. Raja on siinä, ettei mene mihinkään synttäreihin ja häihin, jossa juhlitaan. Tietynlaista rajanvetoa on kyllä...
Weha
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 01 Touko 2008, 19:40

Weha kirjoitti:Tottakai voi olla epäuskoisia kavereita ja tuttuja. Raja on siinä, ettei mene mihinkään synttäreihin ja häihin, jossa juhlitaan. Tietynlaista rajanvetoa on kyllä...

Tarkoitti varmaan viinan kanssa juhlimista tai monen kaltaisa sädytöntä menoa
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja teejn » 11 Touko 2008, 14:01

Uskovaisena ihmisenä maailman keskellä eläessä korostuu rehellisyys itseään kohtaan. Jos omatunto tulee kipeäksi ja mieli myrtyneeksi asioista, joita et itse tekisi, mutta joita teet porukassa, kannattaa seuraa hyödyntää vähemmän. Uskovaiset kaverit ovat siitä hyviä, että vaikka niiden kanssa voi joskus olla tylsää, niin siinä ei riskin joutua huonoille poluille pitäisi olla niin iso...

T
Hajamielisyys on elämän suola!
teejn
perehtynyt
 
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 21:20
Paikkakunta: Jojensuu

ViestiKirjoittaja Shiftt » 21 Touko 2008, 00:18

Jaa-a, kaikillahan ei uskovaisia kavereita oo ollenkaan.
Tuttuja toki, semmosia, et voi muutaman sanasen sillon tällön vaihtaa ja ohikulkiissa tervehtiä. Mut ei kunnon "kalakavereita".

Mun parhaat kaverit kielsi uskon jo vuosikausia sitte...
Mut niien kans sitä tulee enimmäkseen oltua nykyäänki, nimittäi monilta hyviltä hankkeilta pohoja pois jos yrittää yksin rääpiä.
Shiftt
 

ViestiKirjoittaja Vl-Misu » 30 Touko 2008, 15:24

Shiftt kirjoitti:Jaa-a, kaikillahan ei uskovaisia kavereita oo ollenkaan.
Tuttuja toki, semmosia, et voi muutaman sanasen sillon tällön vaihtaa ja ohikulkiissa tervehtiä. Mut ei kunnon "kalakavereita".

Ei oo mullakaan,kuin muutama ,mut ei paljon hyviä kalalavereita oo!
Onneksi on muutama puhuja ja heidän perheensä!
Mut ei nekään paljon oo ollut muhun yhteydessä...
Mä olen silloin tällöin ilmoitellut itsestäni,Jos mua ei oo näkynyt pitkään aikaan seuroissa,kuten EI mua olekkaan!On ollut vastuullisia tehtäviä,mitä en ole voinut jättää toisten vastuulle.
Silloin kun olis ollut aikaa,niin kaveri ei oo sit lähtenyt,enkä mä yksinkään kehdannut lähteä...Jos olis enemmän kavereita niin joku olis voinutkin lähteä!
Totta,ei niitä kunnon kalakavereita paljon oo!
Pitää nyt kattoa,pääsiskö pyhänä! 8)
Vl-Misu
 

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 30 Touko 2008, 16:12

Mulla on yksi uskovainen ystävä jota tapaan lähinnä seuroissa. No, edes se.
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Vl-Misu » 31 Touko 2008, 14:55

Sinisielu kirjoitti:Mulla on yksi uskovainen ystävä jota tapaan lähinnä seuroissa. No, edes se.

Jt Sinisielu!Unohdin mainita että mullaki asuu yks uskon-ystävä Rovanniemellä!
KIVAA VIIKONLOPPUA!

:)
Vl-Misu
 

ViestiKirjoittaja Leeja » 13 Helmi 2011, 19:21

Minulla on pari uskovaista luokkakaveria ja he ovat ystäviä koulun ulkopuolellakin. Raamattuluokassa, seuroissa jne. Mutta minulla on myös epäuskoisia ystäviä, joiden kanssa olen joskus vapaa-ajallakin. He tietävät etten kuuntele sellaista musiikkia kuin he, meikkaa tai käy elokuvissa ja he kunnioittavat minua näissä asioissa, eivätkä tyrkytä minulle elokuvia.

Niin sen minusta pitää ollakin. Mielestäni epäuskoisten ystävä saa olla, kunhan ei lähde mukaan juuri näihin viinajuhlintoihin tai syntisiin paikkoihin Ystävän kuuluu kunnioittaa sinua ja ajatuksiasi, eikä houkutella sinua näihin. Voit myös auttaa epäuskoisia ystäviäsi uskon asioissa, jos he näin haluavat.
Leeja
tutustunut
 
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Helmi 2011, 17:45

ViestiKirjoittaja kesis » 03 Elo 2013, 11:10

mulla on yks koulukaveri laitohuoltaja opinnoista tietää et oon lestadiolainen hänellä on itlelä lestaiolaisia sukulaisia joten silleen tietää tapamme. kyllä mun mielestä voi ja saakin olla myös epäuskosia kavereita. myös koulun ulkopuolella.
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kavereista...

ViestiKirjoittaja kesis » 18 Tammi 2014, 11:02

kannattaa huomioida myös se ettei kaikki epäuskoiset juo käy diskoissa vaan viettää melko normiarkea jollaki voi olla pitkälle jopa samat arvotkusukovaisella mut puuttuu vaan se elävä usko
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kavereista...

ViestiKirjoittaja Humilton » 19 Tammi 2014, 19:31

Omassa elämässäni olen aikoinaan kokenut niin, että jos tuollainen kysymys alkaa pohdituttaa, silloin mielessä on jotain, joka uhkaa uskoa.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13


Paluu Nuorten palsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron