Opiskelu on elämää ja elämä on opiskelua

Työssä, opiskelussa ja muussa arkisessa toiminnassa koettua, opittua ja muistettua.

Opiskelijoita täällä?

Opiskelen peruskoulussa
1
3%
Opiskelen ammatillisessa koulutuksessa
3
10%
Opiskelen lukiossa
2
6%
Opiskelen amattikorkeakoulussa
4
13%
Opiskelen yliopistossa
7
23%
Opiskelen kristillisyyden opistossa
0
Ei ääniä
Opiskelen jossain muussa opistossa tai koulussa
0
Ei ääniä
Harrastan itseopiskelua
5
16%
En opiskele tällä hetkellä
9
29%
 
Ääniä yhteensä : 31

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 16 Heinä 2008, 23:41

Paulus, opinnäytetyö on vielä edessä kyllä.
On tällä palstalla paljon aiheita jotka eivät liity vanhoillislestadiolaisuuteen, kuten esim. vapaan keskustelun aiheet. Ei tämän palstan tarvitse mikään henkipallo-palsta sentään olla. :shock:
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja Paulus » 18 Heinä 2008, 23:40

Tähän mennessä on 19 palstalaista osallistunut meidän kyselyyn. Palstalla on väkeä 190, joten tuo määrä voisi olla suurempikin. 10 % on vastannut. Onhan tässä maassa aikamoinen liuta erilaisia oppilaitoksia... AMKeja ja yliopistoja on nyt yhteensä kai yli neljäkymmentä.

Eräällä kurssilla muuten kerrottiin, että Intiassa on 300 yliopistoa ja pelkästään uusia insinöörejä valmistuu peräti 350 000 joka vuosi. Mutta Intiassa sitä väkeä riittää, sillä tässä maailman toiseksi väkirikkaimmassa maassa asuu miljardi ihmistä (= tuhat miljoonaa!). Kun tässä armaassa isänmaassa meitä on vain viisi miljoonaa. Suomessa on kuulemma pantu tavoite, että runsas puolet jokaisesta ikäluokasta suorittaa jonkin korkeakoulututkinnon. Tähän on Intiassa vielä matkaa, kun lukutaito puuttuu vielä 40 prosentilta porukkaa.

Pienen maan on oltava hyvä pärjätäkseen.
Paulus
 

ViestiKirjoittaja Shiftt » 19 Heinä 2008, 23:41

Perus- ja ammattikoulu tullu käytyä ja niissäkin oli jo tekemistä :) kunnei kiinnostanu vähääkään.

Ny oon ollu töis jotai 5v enkä haikaile takas koulun penkille.
Shiftt
 

ViestiKirjoittaja Paulus » 20 Heinä 2008, 19:10

Shiftt kirjoitti: Ny oon ollu töis jotai 5v enkä haikaile takas koulun penkille.
Ei huono... Ajattele, jos olisi pitänyt kuluttaa nuo viisi vuotta itselles vastanmielistä koulua käyden. Ilman tuloja. Nyt olet saanut jo viisi vuotta tienata. Siinä saa pitkään kouluja käynyt monta vuotta painaa duunia että saa sut kokonaisansioissa kiinni!
Paulus
 

ViestiKirjoittaja Shiftt » 08 Elo 2008, 21:30

Oom mää koittanu nuorempia opastaa, et koulunkäynti o turhaa touhua ja et töitä kyllä tekevälle riittää :-(

En kyllä väitä etteikö nuoruuttaan voi turheempaanki haaskata ku opiskeluun..
Shiftt
 

ViestiKirjoittaja metsätähti » 04 Joulu 2009, 20:59

Paulus kirjoitti:
Shiftt kirjoitti: Perus- ja ammattikoulu tullu käytyä ja niissäkin oli jo tekemistä :) kunnei kiinnostanu vähääkään. Ny oon ollu töis jotai 5v enkä haikaile takas koulun penkille.
Ei huono... Ajattele, jos olisi pitänyt kuluttaa nuo viisi vuotta itselles vastanmielistä koulua käyden. Ilman tuloja. Nyt olet saanut jo viisi vuotta tienata. Siinä saa pitkään kouluja käynyt monta vuotta painaa duunia että saa sut kokonaisansioissa kiinni!


Tuokin on kyllä totta. Sitä miettii ite, kun on aina käynyt huolella ja hartaudella koulua, nyt on tuo luokanopettaja/kasvatustieteen maisteri -tutkinto työn alla. Velipoika roikkui joten kuten läpi peruskoulun ja lukion, ja on sen jälkeen tehnyt töitä jo monen monta vuotta. Ja kun vertaa sen nykyistä palkkaa luokanopettajan alkupalkkaan, niin se ero ei muuten ole iso. Joskus sitä miettii, että miksi korkeakoulutusta niin arvostetaan, kun käytännön työn tekijöistä on pulaa ja tulee olemaan aina vain enemmän.

Mie en hirveästi lukiossa viihtynyt (no, asiallisesti ottaen olisi pitänyt varmaan jonkun tajuta hoitaa se masennus alta pois...), se tuntui turhalta pakkokoululta, kun tiesin jo 5-vuotiaana haluavani opettajaksi. Ei vain ollut muuta reittiä yliopistoon. Yliopisto-opinnoissa minua on turhauttanut moni sellainen teoriakurssi, joka ei liity työhön millään lailla. Olen mie ne pakolliset 5 ov kuvailevaa tilastotiedettä rämpinyt läpi, vaikken koko aikana edes oppinut käyttämään sitä statistiikkaohjelmaa. Päätin ainakin, että teen sellaisen gradun, etten tarvi sitä. :)

Nykyiset opinnot ovat olleet työn alla kymmenen vuotta, siihen on mahtunut omaa sairauslomaa, työssäkäyntiä, puolison sairastamisen vuodet ja kuolema... Tutkintouudistus tuli sekoittamaan pakkaa. Meillä opintosuunnitelma muuttui aivan täysin. Kanslia yrittää arpoa, mitä kursseja pitäisi tehdä. Mutta periaatteessa siis opintopisteitä on kanditutkinnon verran, ne vain on koottu aivan tilkkutäkkinä. Jotain puuttuu perusopinnoista, jotain siitä välistä, mutta syventävistä on tehty gradu ja jokunen opintoviikko muuta lystiä. Mie kyllä tykkäsin gradusta niin, että tekisin vaikka toisenkin... Lisensiaattityöstä haaveilen, mutta pitäisi varmaan tehdä nämä yhdet valmiiksi. Maailma vain on täynnä mielenkiintoisia kursseja, joita olisi kiva käydä, mutta kun ei voimat riitä. Nyt siis sairauslomalla jälleen vuoden, mutta läsnäolevana ja opinto-oikeudella kuitenkin - siltä varalta, että innostuisin jotain pientä tekemään.
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
Avatar
metsätähti
ahertaja
 
Viestit: 571
Liittynyt: 02 Syys 2009, 17:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

ViestiKirjoittaja Leeja » 14 Helmi 2011, 17:47

Ihastuttava aihe ;)
Tosiaan ainut tähän kyselyyn vastannut peruskoululainen näköjään olen. Viimeisiä luokkia viedään ja sitten on aikeissa tähdätä lukioon ja saada mustavalkolakki. Sieltä sitten kiinnostuksen myötä koittamaan, pääsisikö mihinkään kouluun. Toivottavasti.
Jos tulevaisuus menee sinne päin, kuin olen haaveillut, on tulossa seuraavien vuosien aikana opiskelua, opiskelua ja opiskelua!

Moni luokkakaverini haluaa äkkiä peruskoulun jälkeen ammatin ja työelämään. Minä haluan toista. Haluan kokeilla ja löytää todella sellaisen ammatin, mistä pidän - opiskella siihen. Työelämässä kerkeää olla kyllä sen jälkeen vaikka kuinka.
Jos Jumala suo, saatan saada miehen, josta oikeasti välitän ja jonka kanssa haluan viettää elämäni. Sitten elämä ja opiskelu rakentuukin sen mukaan.
Leeja
tutustunut
 
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Helmi 2011, 17:45

ViestiKirjoittaja Alva » 16 Helmi 2011, 13:54

Leeja kirjoitti:Ihastuttava aihe ;)
Jos tulevaisuus menee sinne päin, kuin olen haaveillut, on tulossa seuraavien vuosien aikana opiskelua, opiskelua ja opiskelua!

Moni luokkakaverini haluaa äkkiä peruskoulun jälkeen ammatin ja työelämään. Minä haluan toista. Haluan kokeilla ja löytää todella sellaisen ammatin, mistä pidän - opiskella siihen. Työelämässä kerkeää olla kyllä sen jälkeen vaikka kuinka.
Jos Jumala suo, saatan saada miehen, josta oikeasti välitän ja jonka kanssa haluan viettää elämäni. Sitten elämä ja opiskelu rakentuukin sen mukaan.


Näinhän se menee. Opiskella kannattaa aina. Töissä ehtii kyllä olemaan. :) Elämäntilanteet sitten muotoilee elämää ja opiskelua.
Elämä on elämisen arvoista vasta sitten, kun sillä on päämäärä. F.W
Avatar
Alva
tutustunut
 
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 22:00
Paikkakunta: Satakunta

ViestiKirjoittaja laivue » 15 Huhti 2011, 11:05

Minä olen opiskelija vielä hetkisen verran. Aika kauan on tullutkin jo vietettyä aikaa kirjojen parissa. Seuraava askel on siirtyä työelämään. Hyvä työpaikka on jo tiedossa.
laivue
 

Edellinen

Paluu Arjen askareissa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron