Pieniä iloja

Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo

Pieniä iloja

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 07 Touko 2008, 07:50

Onko tavallisessa arjessa tai juhlassakin joitakin iloisia, hyviä tms. asioita?

Mulla sellainen maallinen asia, että tietokone on toiminut nyt ihan hyvin, ei tarvitse kolmatta kertaa huoltoon viedä.
Ihmissuhteista sen verran, että on muutamia ihmisiä pysynyt matkan varrella jotka hyväksyvät ehdoitta ja se on mielestäni todellista ystävyyttä.

Pidän kirpputoreista ja arvostan kierrätystä...kesällä aion taas pitää kirpputoria äidin kanssa.

Olen kuntoutunut masennuksesta olosuhteisiin nähden kohtalaisen hyvin.

Ilmeisesti onnistun laihtumaan.

Minulla on kaksi kummilasta, toinen heistä pääsee ripille kesällä.

Pikkuveljeni pääsee varmaankin ylioppilaaksi.

Siinä kai niitä, joitakin ilon aiheita.
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja kuikuilija » 07 Touko 2008, 09:17

Eilen koin ilonhetkiä.

Löysin kirpparilta kolme polkupyörää lapsille. Muistatte varmaan "paksukumisen" lastenpyörän. Viisivuotias tyttöni ajoi "uudella" pyörällä pihassa ja huuteli että mulla on uusi pyörä. Tänä aamuna ihmetteli että miksi jalat on jäykät. Lasten iloiset ilmeet kertoivat ilosta joka lämmitti omaa mieltä.
kuikuilija
touhukas
 
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Loka 2005, 19:21
Paikkakunta: koti jossain suunnassa

ViestiKirjoittaja kesis » 07 Touko 2008, 10:42

pääsen perjantaina kotiin perheen luo pitkästä aikaa. ja koko perhe koolla äitienpäivänä
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Munkki » 07 Touko 2008, 23:45

Pääsen ensiviikolla töihin, ja jos osaan ihmisiksi olla, niin saan olla koko kesän.
Munkki
 

Jumala kuulee rukokset

ViestiKirjoittaja pumpulikukka » 08 Touko 2008, 19:17

Olen niin helpottunut tänään. Vaikea asia näyttäisi alkavan selviämään. Olen rukoillut joka ilta, että Taivaan Isä auttaisi parhaalla mahdollisella tavalla. Nyt huomaan että rukoukset on tulleet kuulluksi. Asiaa selvitetään ja jossain vaiheessa tulee asiaan ratkaisu.

"Käyköön myöten taikka vastaan eipä Isä heitä lastaan. Herra ohjaa parhaaksemme kaikki vaiheet elämämme."

" Jeesus synnit suuret maksoi verellään. Otti synnin orjan armoon elämään."

Olen onnellinen ihminen, olen löytänyt parhaimman aarteen elämässäni. Sen aarteen jonka olin kadottanut. Kiitos siitä kuuluu Taivaalliselle Isälle.
``Armo on aina askeleen edellä, etulahjana viitoittaa tien ja tasoittaa polun lähteelle.``
Avatar
pumpulikukka
perehtynyt
 
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 23:24

ViestiKirjoittaja Pottu » 09 Touko 2008, 23:38

Luonto on kauneimmillaan. Kaikkialla on hennon vihreää ja koko ajan nousee uusia kukkia. Tänään huomasin omenapuiden olevan kukassa.
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja näre » 17 Touko 2008, 21:25

Ilo on joskus olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Miten voikin osua vuorokauden sisään kaksi erillistä tilannetta, joista saada lohtua mieltä painaviin kysymyksiin? Ihmeellistä elämä on.
näre
 

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 28 Touko 2008, 22:04

Linnunlaulu on aivan ihanaa. Nytkin kirjosieppo visertää ulkona, kuuluu vaimeasti sisälle asti asuntooni.
Avatar
Sinisielu
puurtaja
 
Viestit: 657
Liittynyt: 19 Loka 2004, 08:24

ViestiKirjoittaja kesis » 28 Touko 2008, 22:38

saan lähiaikoina pyykkikoneen.
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja näre » 20 Kesä 2008, 23:38

Joutsenvanhemmat ovat saaneet kahdeksan rumaa ankanpoikasta. Keskikesän illassa idyllinen näky, perhe iltauinnilla ja poikaset tiiviiseen ryhmään asettuneina vanhempien välissä.
näre
 

ViestiKirjoittaja ToBe » 15 Heinä 2008, 23:11

Lomaillessa voi näimmä saada rakot kämmeniin mutta on tää vaan eri mukavaa :)
Avatar
ToBe
vakiintunut
 
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 11:56

ViestiKirjoittaja Emka » 28 Heinä 2008, 21:44

Ilon aihe on, kun säätila on ollut poutainen ja kesäisen lämmintä.

Pelkäsin siinä sateiden ja tuulisten säiden ollessa,että kesää ei tänä vuonna tullutkaan. Kevät oli lämpöinen ja aurinkoinen mutta kesä ja osa heinäkuusta oli hyvin kostea.

Toivottavasti elokuussa saisimme nauttia vielä kesän lämmöstä.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Elena » 31 Heinä 2008, 09:45

Epäuskoinen ulkomaalainen ystäväni kävi eilen kolmatta kertaa jo seuroissa, kaukana paikkakunnalla, josta ei tuntenut ketään uskovaista. :D Eilen hän oli tutustunut tosin joihinkin uskovaisiin.

Olemme jutelleet uskonasioista ja aion kysyä, haluaako hän uskoa omat syntinsä anteeksi. :smile: Hän tuntuu ymmärtävän monia asioita täysin oikein, ja hän on jotenkin tosi nöyrällä tavalla kiinnostunut uskosta. Hänen seuroissa käymisensä tuntuu Taivaan Isän uskomattomalta johdatukselta ja vahvistaa omaakin heikkoa uskoa.

Hän on lisäksi sanonut aikovansa käydä seuroissa tästä lähtien joka viikko. :D
Avatar
Elena
tosi pirteä
 
Viestit: 321
Liittynyt: 28 Syys 2005, 21:02
Paikkakunta: Aika lähellä

ViestiKirjoittaja Pottu » 07 Elo 2008, 23:30

Iloinen asia sekin, että tienvieret on vielä täynnä ihania luonnonkukkia. Niistä saa tehtyä ihan ilmaiseksi mitä ihanimpia kimppuja sisällekin maljakkoon piristykseksi. :moco: :moco:
...peruna on ruoka ihan oikea
Avatar
Pottu
tosi pirteä
 
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Helmi 2005, 20:51

ViestiKirjoittaja kesis » 20 Loka 2008, 20:28

ystävän häät tulossa, ensi viikon ma-ke ilmoitetaan puhelimitse että olenko päässyt haastatteluihin ja testeihin. olen hakenut oppisopimuspaikkaa päiväkodista. pitääkä peukkuja et pääsisin
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 21 Loka 2008, 20:30

Pidetään hedelmälle peukkuja, eikös joo?

Omaa elämääni ovat ilahduttaneet kolme erilaista kurssia opistolla viimeisen vajaan kahden kuukauden aikana. Yksi uusimmista ilon aiheista oli lauantaina sukuhäät, joihin sain osallistua. Samalla reissulla pääsin iloitsemaan kyläilystä kolmessa sukulaispaikassa, kaukana täältä eteläisessä Suomessa.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja kesis » 21 Loka 2008, 21:22

eikö neljäskin paikka ois voinu olla vaikka hetelmän luona? vai luulikko että asun vielä lapissa ,) anteeks kalliit ystävät ja kylän miehet että kirjotan ohia aiheen mut oli pakko
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 21 Loka 2008, 21:49

Mielessä kävi hedelmäkin, mutta aika meni täpärälle, enkä ollut varma, lienetkö ollut kotona. Ne kaksi muuta paikkaa sijaitsivat sen verran kaukana kahden yön paikastamme, että käynti olisi saattanut rajoittua puoleen tuntiin, josko siihenkään olisi ollut tilaisuutta.

Käymättä jäi ties miten monta muutakin paikkaa, kaksi sellaistakin, joihin oli selvästi kutsuttu. Joten pyydän hyvin nätisti, että jos voisit olla pahastumatta, toivottavasti käynti onnistuu myöhemmin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä


Paluu Ilon hetkiä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron