Tex Willer

Keskustelua lauluista, runoista, kirjoista, sekä kuvia ja kuvakeskusteluja

Luetko Tex Willereitä?

LUEN, ja olen hulluna niihin!!
5
16%
Olen lukenut mielelläni satunnaisesti
14
45%
En ole koskaan kuullutkaan. :o
4
13%
Olen lukenut joskus muutaman.
8
26%
 
Ääniä yhteensä : 31

Tex Willer

ViestiKirjoittaja Warpu » 28 Elo 2009, 12:05

No nyt on edes eka viesti laitettu, enkä jää vain tyhjänpäivittäjäksi lukijaksi :)

Eli, mitä mieltä olette Tex Willereistä? Itse luen niitä kuin hullu, ja ihmeekseni en tiedä yhtään epämeitsiä joka lukisi Tex Willeriä. Tiedän myös todella paljon uskovaisia jotka lukevat Tex Willereitä. Ja tiedän Tex Willereistä lähes kaiken, sillä meillä on niitä 1977 luvusta lähes kaikki, ja olen lukenut kaikki AINASKIN kolmasti :)

Kuva
Warpu
 

ViestiKirjoittaja Taavetti » 28 Elo 2009, 12:51

Lisäsin yhden äänestysvaihtoehdon, koska alkuperäisissä kolmessa ei ollut oikein minulle sopivaa. En muista koskaan ostaneeni Texiä, mutta jos jostakin lehti käteeni löytyy, mielelläni olen niitä lukenut. Ensimmäiset Texit luin joskus 1950 -luvun lopulla, jolloin ne olivat matalia, yhden kuvarivin julkaisuja. Korkeutta lehdykällä oli alle 10 senttimetriä, leveys suunnilleen nykyinen.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Warpu » 28 Elo 2009, 13:11

Aika omanlaantuisia, täytyy myöntää :D Mutta katsoin, että tätä ollaan luettu 24 kertaa, mutta vain 1 kommentti, äänestykseen ollaan osallistu paremmin. Jos vielä käteen osuu semmoinen lehti, kuin Tex Willer, niin kantsii lukee :D Parhaillaan luen, ja samalla odotan yhtä tärkeää sähköpostia :)
Warpu
 

ViestiKirjoittaja nuusku » 28 Elo 2009, 14:51

Pakko myöntää, etten ole vielä lukenut yhtään Tex Willeriä. Tiedän kyllä, mitä ne ovat, koska muistan nähneeni joskus jonkun muun lukevan niitä. Olen havainnut, että niitä löytyy huomattavasta osasta eri kotien kirjahyllyjä. Olen tullut ulkopuolelta Jumalan valtakuntaan, ja olen huomannut, että kyseiseen lehteen en ole vielä päässyt sisälle, vaan pidättäydyn edelleen melko tiiviisti Aku Ankoissa.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja pumpulikukka » 28 Elo 2009, 18:12

Olen joskus vilkaissut, mutta ei mua kiinnosta lukea niitä. Meidän kirjahyllyyn oli ilmestynyt muutama lehti. Kysyin mieheltäni onko alkanut lukea niitä. Mieheni sanoi joskus lukeneen Tex Willeriä nuorempana. Nuo lehdet jäänyt meille siskon mieheltä tai pojalta kun ovat olleet kyläilemässä. Olen huomannut sisarusten perheissä, että lukevat paljon niitä.
``Armo on aina askeleen edellä, etulahjana viitoittaa tien ja tasoittaa polun lähteelle.``
Avatar
pumpulikukka
perehtynyt
 
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 23:24

ViestiKirjoittaja Warpu » 28 Elo 2009, 19:37

Noh, Pumpulikukka, ei tee pahaa sinullekkaan lukea :D
Warpu
 

ViestiKirjoittaja Nepheg » 28 Elo 2009, 19:37

Tykkään Tex Willereistä ja monet tuntemani uskovat lukevat myös niitä.

Olen kestotilaaja, minulla on kaikki kronikat, Maxi Texit ja lähes kaikki juhla-albumit, muutama kovakantinen Tex-kirjakin löytyy, joten leikillään voisi sanoa, että taidan olla "hulluna" niihin.

Keräily ei ole rajoittunut vain Texeihin, vaan muitakin sarjakuvia löytyy ja määrättyjen kirjailijoiden (Asimov, A.C.Clarke, J. Wyndham...) kirjojakin on kirjahyllyyn eksynyt.

Uskovien uusista kirjoista mainittakoon Eeva Kontiokarin runokirja "Avara taivas ja maa" sekä Erkki Pirin "Minä uskon Jumalaan", jotka olen lukenut viimeksi.
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Alva » 29 Elo 2009, 19:48

Pidän Tex Willereistä. Kotia tulee Tex Willer ja siellä käydessä tulee aina uusin Tex luettua. Jouluna sitten aina joku meistä saa kovakantisen Tex Willerin tai kronikan. Joutuu vaan kärsivällisesti odottamaan, koska itse saa nuo Tex Willerit luettavaksi, kun niille tahtoo joulun aikaan olla jonoa :) Suosittelen kyllä kaikille Tex Willereitä.
Avatar
Alva
tutustunut
 
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 22:00
Paikkakunta: Satakunta

ViestiKirjoittaja Maarimi » 31 Elo 2009, 19:01

Täytyypä sanoa, että sivistyneempääkin lukemista on tarjolla, enkä viitsisi ainakaan rahojani moiseen tuhlata :)
Jeesus sana elämän, tule meidän keskellemme. Soisit tules syttyvän, sytytä siis sydämemme.
Avatar
Maarimi
sisupiristäjä
 
Viestit: 419
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 00:06
Paikkakunta: Länsi Suomi

ViestiKirjoittaja Warpu » 02 Syys 2009, 21:47

Maarimi kirjoitti:Täytyypä sanoa, että sivistyneempääkin lukemista on tarjolla, enkä viitsisi ainakaan rahojani moiseen tuhlata :)


No äläpä tuhlaa rahojasi semmoiseen. Ja ei kaikki tarvi olla aina niin "sivistynyttä"!! Ei huoh..
Warpu
 

ViestiKirjoittaja oxy » 03 Syys 2009, 09:50

Muutaman olen lukenut,mutten oikein ole päässyt juoneen mukaan
oxy
perehtynyt
 
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Heinä 2008, 18:23

ViestiKirjoittaja Maarimi » 03 Syys 2009, 11:08

Warpu :D , voihan se olla rentouttavaakin lukea niitä sarjakuvia, mutta tarviiko niistä ihan epäjumalia tulla :-I ?

Anteeksi vaan jos joku loukkaantui!
Jeesus sana elämän, tule meidän keskellemme. Soisit tules syttyvän, sytytä siis sydämemme.
Avatar
Maarimi
sisupiristäjä
 
Viestit: 419
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 00:06
Paikkakunta: Länsi Suomi

ViestiKirjoittaja weha » 08 Syys 2013, 18:48

Luen mielelläni, jos vain ehdin.
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

ViestiKirjoittaja Ilpo » 28 Syys 2013, 22:12

Moniko on kuullut kerrottavan eräästä jo kunniaan päässeestä veljestä, jolla varsin kattava kokoelma Tex Willereitä. Vihjeenä sanon, että tämä veli teki elämäntyönsä puolustusvoimien palveluksessa. Tarinan mukaan hän oli omistanut kodissaan yhden huoneen Willer kokoelmalleen. Jokin totuuspohja tarinassa lienee.
Ilpo
Ilpo
ahertaja
 
Viestit: 552
Liittynyt: 04 Kesä 2011, 00:46

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 28 Syys 2013, 22:49

Eilen luin kaksi texiä, kun oli tullut uusi maxi-texkin.
Hannes69
Hannes69
Valvoja
 
Viestit: 819
Liittynyt: 24 Syys 2010, 01:00
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

ViestiKirjoittaja Jani_S » 29 Syys 2013, 01:05

.
Viimeksi muokannut Jani_S päivämäärä 09 Touko 2022, 11:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Jani_S
tosi ahkera
 
Viestit: 506
Liittynyt: 30 Loka 2010, 00:24

ViestiKirjoittaja vanamo.n » 29 Syys 2013, 08:13

Jassoo eipä ole tullut koskaan luettua noita sarjakuvia, mutta enpä ole muutenkaan ollut koskaan kovin innostunut mistään sarjakuvista, en edes lapsuudessa Aku Ankoista :smile:
Jeesus, sinun alkamasi usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi matkan päässä vapahdus. Silloin minut uupuneen noudat kotiin taivaaseen. (Virsi 301:6)
Avatar
vanamo.n
ahkera
 
Viestit: 483
Liittynyt: 29 Elo 2009, 16:56
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja vanamo.n » 29 Syys 2013, 08:16

Ai niin pienenä lisäyksenä vielä sarjakuvista puhuttaessa, niin Pikku Prinssi kirjan, joka luettaneen kuuluvan klassikoihin, sen luin sarjakuvaversiona kerran.
Jeesus, sinun alkamasi usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi matkan päässä vapahdus. Silloin minut uupuneen noudat kotiin taivaaseen. (Virsi 301:6)
Avatar
vanamo.n
ahkera
 
Viestit: 483
Liittynyt: 29 Elo 2009, 16:56
Paikkakunta: Laukaa

Re: Tex Willer

ViestiKirjoittaja weha » 23 Marras 2013, 14:57

En ole lukenut ky. lehteä varmaan pitkään aikaan. Ei ole aikaa, sillä aina on kiire. Kylmäkin on taas ja kauan..Hyrr...
weha
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 13:40

Re: Tex Willer

ViestiKirjoittaja Simon Flint » 02 Tammi 2018, 19:37

Jos joku ei ole lukenut Tex Willeriä, asialla ei kannata suuremmin rehvastella. Kaikenlaisia puutteitahan meissä ihmisissä on. Kannatan kaikkea lukemista, ja lukeminen pitää aloittaa lapsena. Itse luin ekaluokkalaisena kolme kirjaa viikossa.
Simon Flint
perehtynyt
 
Viestit: 76
Liittynyt: 08 Tammi 2016, 17:32

Seuraava

Paluu Kansio



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron