Lapsuus

Iloisen virneen alue

ViestiKirjoittaja Nepheg » 07 Maalis 2007, 00:42

Pikku-Kallelle tuli keskellä yötä pissahätä.
Pikku-Kalle meni äidin työ ja sanoi:-Äiti minua pissittää!
- Ei niin saa sanoa,äiti torui - pitää sanoa minua laulattaa!
Seuraavana yönä Pikku-Kalle meni mummon luo yöksi. Hänelle tuli taas kauhea pissahätä, hän meni mummun sängyn viereen ja sanoi:
-Mummu minua laulattaa!
Johon mummu vastasi:-No laula minun korvaani, mutta laula hiljaa!

***********************************************************

Poliisi pysäyttää kuorma-auton ja nuhtelee kuskia siitä, että lasti tippuu huonon sidonnan vuoksi pitkin tietä.
Kuski käskee poliisien mennä kiusaamaan oikeita rosvoja ja jättämään rehelliset työmiehet rauhaan.

Poliisit pitävät kuitenkin päänsä ja kirjoittavat sakot.
Kuski ei sakkoa hyväksy, joten lopulta päädytään käräjille.
Käräjäsalissa kuormurikuski aloittaa selityksensä: "Olin hiekoittamassa tietä..."
Avatar
Nepheg
Aurinkopilvi
 
Viestit: 999
Liittynyt: 29 Elo 2005, 19:02
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Jani_S » 09 Syys 2009, 15:30

Ulkopaikkakuntalainen tuli Laihialle ja ihmetteli, miksi emännät kantoivat vettä joesta ämpärikaupalla. Hänelle selitettiin: "Tässä kohdassa on toissaviikolla nähty hauki ja teemme nyt kalakeittoa".

-Oletteko sukua, koska teillä on sama sukunimi?
-Olemme, mutta melko kaukaista. Hän on veljessarjamme vanhin ja minä toiseksi nuorin.

Suntio kerrottuaan, mitä sakastissa oli juteltu kirkonmenojen jälkeen: "Ja sitten me papit nauroimme niin."
Jani_S
 

ViestiKirjoittaja Jani_S » 02 Joulu 2009, 18:13

Pappien kynästä:

"Muutti kuin mies", oli kirjoitettu virkatodistukseen Tuusniemellä.

"Samanlainen kuin isänsä", laittoi huonosti sujuneen rippikoulun päätteeksi pappi pojan kohdalle merkinnän Liperissä.

"Lurjustelee", kirjoitti Lokalahden kirkkoherra erään pojan rippikirjaan.

"Osoittanut yli kymmenen vuoden ajan erinomaista uutteruutta viinamäen töissä", kirjoitti eräs kirkkoherra lisähuomautuksena papintodistukseen.
Jani_S
 

ViestiKirjoittaja Jani_S » 11 Joulu 2009, 14:58

Pappi piti kinkereitä:

-No vastaapas sinä poika siellä takana: Kuka rikkoi Jerikon muurit?
-En minä tiedä.
-Kyllä minä arvelen, että sinun pitäisi tietää.
-En minä todellakaan tiedä. En se ollut ainakaan minä.
-(Naureskelua) Hmm, vai niin, että et ollut sinä? Mitä sanovat muut?
-(Pojan isä vastaa) Kyllä kirkkoherran pitää uskoa, jos meidän Lauri sanoo, ettei ole niitä rikkonut! Turha se on alkaa keskenkasvuista syyttämään!
-No voi voi, jääneeköhän tämä asia kokonaan epäselväksi?
-(Kirkkoneuvoston puheenjohtaja) Ehdotan, että jos syyllistä ei saada selville, vahingot korvataan seurakunnan varoista.
Jani_S
 

ViestiKirjoittaja Rebekka » 11 Joulu 2009, 17:02

Jani, tuo viimeinen oli HYVA!
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja sinivuokko » 11 Helmi 2010, 14:32

Tämä käy vitsistä,mutta on tosi tapahtuma.
Isosisko oli mahataudissa ja oksensi. 2 vuotias pikkuveli "apinoi" tietysti isompaansa joka asiassa. Se oksentaminen näytti mukavalta,kun ei itse koskaan ollut siitä kärsinyt.
Pikkupoika sanoi: minäkin haluan öksentää. Millä sai sen refleksin aikaan kun rupesi oikeasti yrjöämään lattialle, kun oli hiljan syönyt. :movit:
sinivuokko
 

ViestiKirjoittaja Rebekka » 18 Loka 2010, 09:10

Kävelimme Tatun (6v) kanssa hautausmaalla. Poika pysähtyi erään hautakiven kohdalle kysyen minkä ikäisenä siinä lepäävä ihminen oli kuollut. Kerrottuani tädin iän olleen yli kahdeksankymmenen, poika oli hetken hiljaa ja sanoi: "No hyvä ettei kuollut kesken elämän."
-Mamma

Ukki korjasi autoaan remonttimiehen kanssa. Aaro (4v) leikki ympärillä ja kun miehet iskivät konepellin kiinni poika varmisti: "Eihän enää kiroilla?"
-Mummo
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja Rebekka » 22 Marras 2010, 08:29

Weeti (3,5v) oli tosi huonolla tuulella. Mikään ei ollut hyvin ja kaikki vaan kenkutti. Olimme ajaneet autolla jo jonkin aikaa, matkaa oli vielä jäljellä ja kaikkia alkoi kyllästyttää. Isäpuolensa menetti hermot ensimmäisenä ja karjaisi: "Nyt suu tukkoon!" Weeti hämmästeli kehotusta ja silmät tapillaan kysyi: "Mitä? Eikö vitti uppoo? Eikö huumolintaju liitä?!" -Äiti Turusta

Poikamme (3v) söi aamiaismuroja ja jostain syystä päätti kaataa ne meidän sänkyymme. Kun emme olleet huomaavinaan, poika hyppi niiden päällä. Tässä vaiheessa kysyimme mitä ihmettä hän oikein touhuaa ja saimme pohtivan kommentin: "Ei tainnu olla kovin viktua?"
-Testattu
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja Rebekka » 29 Marras 2010, 12:50

DIAGNOOSI

Eemelillä (4v) oli kurkku kipeä. Äiti tutki sitä lampun kanssa ja sanoi kurkun punoittavan. Seuraavana päivänä poika tutki itse lampun ja peilin kanssa kurkkuaan ja ilmoitti tutkimustuloksen: "Ei ole parantunut. Siellä on vieläkin reikä." -sukulaismummo
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

TENAVAT TERÄVINÄ

ViestiKirjoittaja Rebekka » 04 Helmi 2011, 08:01

TENAVAT TERÄVINÄ

Poikamme Joona (4v) istui rauhallista iltapäivää keittiön pöydän ääressä ja kysyi ilmeisen turhautuneena: "Äitiii, mitä mä haluun?" -Tiina

Peetu ilmoitettiin kerholaiseksi. Kerhopäivää edeltävänä iltana häntä alkoi jännittää koko juttu. Äiti kertoi, että siellä on kivaa ja tapaa uusia ystäviä ja oppii uusia lauluja. Peetu totesi "Mulle kelpaa kyllä vanhat laulut." -Elma-mummi
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja Meiliaikku » 07 Helmi 2011, 17:47

Nepheg kirjoitti:Mistä tietää että ruotsalaiset ovat rikkaita?
- Siitä kun he maksavat kruunuilla.


Enemmistön amerikkalaisten mielestä joulupukki tulee ruotsista.
Kun heiltä kysyttiin syytä, miksi arvelevat pukin olevan ruotsalainen, oli vastakysymys selkeä:
- Jos talossa on yleensä vähintään neljä ikkunaa ja vähintään yksi ovi mutta silti pukki tulee sisään savupiipusta, niin mistä muualta pukki voisi olla kotoisin?




Vanhainkodissa huonokuuloinen Heta ja huonomuistinen Martta aamukeskusteluissa: Huomenta Martta. Huomenta. Niin , mitä sinä Martta sanoit, kysyi Heta ja laittoi kätensä korvan taakse kaiuttimeksi. - En minä muista, Martta vastasi.
Meiliaikku
puuhakas
 
Viestit: 229
Liittynyt: 24 Elo 2010, 22:23

TENAVATUOKIOT

ViestiKirjoittaja Rebekka » 25 Helmi 2011, 07:15

TENAVATUOKIOT

Olin kaksivuotiaan tyttäreni kanssa ensimmäistä kertaa Jumalanpalveluksessa. Tyttö nousi ylös ja istui takaisin niin kuin muutkin. Lopulta hän kyllästyi ja jäi seisomaan muiden istuessa todeten kirkkaalla äänellä: "Seison tässä valmiiksi". -Helena
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja Rebekka » 21 Huhti 2011, 06:12

Viisivuotias tyttäreni tarinoi kaverilleen: "Ihminen on joko poika tai tyttö. Pojat ovat kamalan hankalia. Ne haluavat aina kaiken paitsi saippuaa. Minun isäni on niin kiltti, että luulen hänen olleen pienenä tyttö."
-Hannele
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

TENAVATUOKIO

ViestiKirjoittaja Rebekka » 09 Touko 2011, 07:32

TENAVATUOKIO

Oskarille ei maistunut aamupala ja hän yritti selvitä syömättä sanoen: "Nyt mulle tuli se sairaskohtaus... se, joka kestää vaan hetken.... se
MIKRENIX!" -Äiskä

Viisivuotias Peetu sanoi kaverilleen päiväkodissa: "Hei, mä osaan ranskaa: Ai lav juu!" Se tarkoittaa, että "hyvää päivää". -Ope
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

TENAVATUOKIO

ViestiKirjoittaja Rebekka » 14 Kesä 2011, 07:24

TENAVATUOKIO

Kaksivuotias Ville piirteli kaksosveljensä Eetun kanssa keittiön pöydän ääressä ilman piirustusalustaa. Kynä vähän lipesi ja pöytäliinaan tuli viiva. Isä torui häntä ja sanoi: ”Nyt se ei lähde kuin kulumalla.” Alaleuka vavisten Ville vastasi: ”Hae isi kaapista kuluma.”
-Marjukka-äiti

Poikani Elias oivalsi, että me kaikki kuolemme joskus. Edes minä, hänen äitinsä, en elä ikuisesti. Ruokapöydässä hän kerran katsoi minua pitkään vakava ilme kasvoillaan ja sanoi sitten: ”Mä toivon että sä elät elämäsi loppuun asti.”
-Eliaan äiti, yhä elossa
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

TENAVAT TERÄVINÄ

ViestiKirjoittaja Rebekka » 19 Elo 2011, 08:04

TENAVAT TERÄVINÄ

Kolmasluokkainen kirjoitti isästään seuraavanlaisen aineen: "Hän voi kiivetä vuorille tai uida valtameren yli. Hän osaa lentää kaikkein nopeimmilla suihkareilla ja päihittää vaikka tiikerin. Hän osaa mitä vain, mutta enimmän aikaa hän vain vie roskapusseja ulos." -Margit
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

TENAVAT TERÄVINÄ

ViestiKirjoittaja Rebekka » 23 Elo 2011, 06:21

TENAVAT TERÄVINÄ

Kurkistin eräänä aamuna tyttäremme makuuhuoneeseen ja kysyin: "Onko tuo sänky sinun mielestäsi kunnolla pedattu?" "Ei äiti", tyttö vastasi, "se on vain karkea luonnos." -K.L.

Kun miniäni tarjoili lohikeittoa, jota hän oli valmistanut vieraitaan varten, hänen viisivuotias tyttärensä Katja kysyi: "Äiti hei, mitä sinä siihen panitkaan vahingossa?" -Anu
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

TYYTYVÄISTÄ JOUKKOA

ViestiKirjoittaja Rebekka » 21 Syys 2011, 06:31

TYYTYVÄISTÄ JOUKKOA

Keskustelimme ystäväperheen kanssa itsenäisyydestä. Viisivuotias tyttäreni kysyi mitä se itsenäisyys tarkoittaa, mutta ennen kuin ehdin vastaamaan, hän tiesi: "Se tarkoittaa varmaan sitä, että on itseensä tyytyväinen!" -Liisa

Tulin väsyneenä töistä kotiin. Neljävuotias Petja oli eteisessä vastassa ja tokaisi: "Äiti raakkaaseni, meillä on iskän kanssa sinulle ilostus-yllätys. Me siivottiin, jotta sinä saisit ilahtua!" -Työ-äiti
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

TENAVATUOKIO

ViestiKirjoittaja Rebekka » 29 Syys 2011, 18:51

TENAVATUOKIO

Heidi oli mummolassa yökylässä ja illalla oli hampaiden pesun aika. Mummolla oli tekohampaat, jotka hän otti suustaan pestäkseen ne. Heidi katseli kiinnostuneena ja kysyi: ”Lähteekös sinulla kielikin irti?” -Eija

Neljävuotias poikani kuunteli radion aamulähetystä. Toimittaja luki päivän säätä: ”Helsingissä aurinko nousi kello 8.40 ja Oulussa kello 9.30. Poikani sanoi minulle topakasti: ”Onhan niitä kaksi aurinkoa, vaikka olet sanonut, että on vain yksi.” -Anneli
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

TENAVAFILOSOFIAA

ViestiKirjoittaja Rebekka » 04 Loka 2011, 06:43

TENAVAFILOSOFIAA

Menimme tapaamaan seinän takana asuvia 5- ja 6-vuotiaita lapsenlapsiamme. Kumpikin esitteli kaikki jumppakerhoissa opetellut temput ja meteliä riitti. Yhtäkkiä Tuomas totesi: ”Jos te nyt menisitte kotiin, niin täällä tulisi rauhallisempaa.” -Kaija

Pieni pojantyttäreni kysyi minulta: "Mummi, miksi se joka menee karkuun
juoksee aina edellä?" -Sirpa
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

Seuraava

Paluu Huumoria



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron