Keskustelua säännöistä

Tietokoneongelmat ja ohjeet foorumin käyttöön

ViestiKirjoittaja outala » 12 Maalis 2010, 21:17

edellinen tunnukseni oli poistetu ILMOITTAMATTA!
Sääntönne rikkovat uskonnon- ja sananvapauslakeja sekä perustuslakiakin vastaan! Mikäli pidätte julkisesti palstaanne, pidätte sen ei-julkisena sisäpiirossä loukkaamatta ihmisoikeuksia.
Sivuston ylläpitäjä saa laittomuuksista informaatiota - olkoonkin, että nimensä on Hautamäki ja sidoksensa srk-lahkoon selvittämättä.
terv. laillisuuden puolesta
outala
kiinnostunut
 
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 21:09

ViestiKirjoittaja Taavetti » 12 Maalis 2010, 21:44

outala kirjoitti:edellinen tunnukseni oli poistetu ILMOITTAMATTA!
Sääntönne rikkovat uskonnon- ja sananvapauslakeja sekä perustuslakiakin vastaan! Mikäli pidätte julkisesti palstaanne, pidätte sen ei-julkisena sisäpiirossä loukkaamatta ihmisoikeuksia.
Sivuston ylläpitäjä saa laittomuuksista informaatiota - olkoonkin, että nimensä on Hautamäki ja sidoksensa srk-lahkoon selvittämättä.
terv. laillisuuden puolesta

Mikähän oli se poistettu tunnuksesi?

Joitakin tunnuksia, joita käyttäjä ei ole aktivoinut kuukauden kuluessa rekisteröinnistä, olen poistanut. Muuten olen pari, kolmekin kuukautta aiemmin kirjoittanut ennakkovaroituksen, se jälkeen olen lähettänyt yksityisen viestin. Ellei viesteihin ole tullut vastausta kuukauden kuluessa, ja viimeisestä kirjautumisestakin on aikaa suunnilleen vuoden päivät, olen voinut poistaa kyseisen nimimerkin.

Ellei nimimerkillä ole kirjauduttu eikä kirjoitettu lainkaan, olen ollut hiukan nopeampi nimimerkin poistamisessa. Ilman ennakkokyselyitä en ole poistanut sittenkään. Kertauksena vielä: nopeaa, ilman ennakkokyselyä poistamista olen tehnyt vain, ellei nimimerkkiä ole lainkaan aktivoitu kuukauden kuluessa rekisteröitymisestä. Aina ennen nimimerkin poistamista, olen tämän palvelun aikana katsonut, milloin nimimerkki on viimeksi kirjautunut. Pelkästään kirjautumalla silloin tällöin voi siis saada nimimerkkinsä pysymään foorumissa, kirjoittamalla silloin tällöin jotakin, pysymistä voi varmistaa. Sopii lisäksi muistaa, että Mopin palstan Moppaajasefulla on huomattavasti tiukempi linja nimimerkkien poistossa. Jos joku ei ole sinne kirjautunut puoleen vuoteen, nimimerkki poistetaan, ja tietoni mukaan ilman varoituksia.

Foorumi.infon ja sen rinnakkaisten palvelujen ylläpitäjällä. Tomi Hautamäellä on yhteistä SRK.n pääsihteerin, Aimo Hautamäen kanssa, vain sama sukunimi. En tiedä tuntevatko he toisiaan, mutta sillä tiedolla en oikeastaan tee mitään.

Ketju kyselyistä löytyy tuolta:

Siis vielä kysymys: Mikä nimimerkkisi ja milloin, on poistettu foorumiltamme ilman varoitusta?

Muokkaan vielä seuraavan jatkon:

Löysin sen yhden viestisi, jossa väitit meitä historian raiskaajiksi, ilmeisesti olet sitten se outala, joka sen kirjoitti viime vuoden heinäkuussa. Vastakysymykseemme et ollut vastannut, eikä tainnut olla kirjautumismerkintää softassa, niin saman kaltaisen kyselyn jälkeen tosiaan poistin, jos nyt sitten olet sama outala?
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 12 Maalis 2010, 23:24

Siirsin ketjun tänne, koska sääntöosion tarkoitin sellaiseksi, ettei sinne voisi kommentoida. Muutin asetuksia niin, ettei sinne voi enää kirjoittaa muut kuin palstan ylläpitäjät.

outala kirjoitti:Sääntönne rikkovat uskonnon- ja sananvapauslakeja sekä perustuslakiakin vastaan! Mikäli pidätte julkisesti palstaanne, pidätte sen ei-julkisena sisäpiirossä loukkaamatta ihmisoikeuksia.


Kerrotko vielä, että mitä pykäliä tarkoitat? :grin: Uskonnonvapaus ei ole sitä, että kristinuskoa tunnustavan ihmisen olisi pakko harjoittaa uskontoa toisinajattelevien kanssa. Sananvapaus ei ole sitä, että kaikkien foorumien tai kaikkien medioiden olisi julkaistava millaisia näkemyksiä hyvänsä. Ymmärrät sekä uskonnon- että sananvapauden väärin tavalla, joka on varsin tyypillinen asiaan lainkaan vihkiytymättömille.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja nuusku » 13 Maalis 2010, 02:43

Sanomalehden kustantaja valikoi lehteensä tulevat artikkelit, ja useiden julkisten nettisaittien keskusteluosiot ovat etukäteismoderoituja, joissa kustantaja valikoi julkaistavat artikkelit tahtonsa jälkeen. Mielestäni kyse on normaalista toiminnasta. Sitoutumaton sanomalehti on sitoutunut olemaan ajamatta minkään tietyn puolueen asiaa. Sensijaan sitoutunut sanomalehti, esim. puolueelle A sitoutunut lehti tuskin enempi julkaisee lehdessänsä puoluetta A kritisoivaa tai puoluetta B kannattavaa materiaalia.

Olemme ilmoittaneet säännöissä, että foorumimme ei ole hengellisesti sitoutumaton vaan sitoutunut erikseen määritellyn hengellisyyden äänenkannattajaksi, ja mielestäni foorumin ylläpidolla on sen vuoksi oikeus suosia ja ajaa em. hengellisyyden etua.

Tähdennettäköön, että emme edellytä foorumille kirjoittavien käyttäjien olevan vanhoillislestadiolaisia, vaan vilpittömät ja aidosti kyseleväisellä mielellä esitetyt kysymykset ovat lämpimästi tervetulleita. Vikovalla mielellä esitettyjä tai vanhoillislestadiolaisuutta kritisoivia kommentteja on yritetty suitsia. Mm. itse haluaisin mahdollisimman rauhallisesti jutella erilaisista kysymyksistä, ja vieraiden tulien tuonti palstalle voisi heikentää rauhallisen olon säilyttämistä, eikä suosisi sen arvomaailman eli hengellisyyden asiaa, jonka suosimiseen palstan keskeiset käyttäjät ovat palstalla sitoutuneet.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Taavetti » 13 Maalis 2010, 08:43

O.M kirjoitti:Siirsin ketjun tänne, koska sääntöosion tarkoitin sellaiseksi, ettei sinne voisi kommentoida. Muutin asetuksia niin, ettei sinne voi enää kirjoittaa muut kuin palstan ylläpitäjät..

Keskustelun siirto ja asetusten muutos oli mielessä minullakin, en vain jaksanut enkä ehtinyt tehdä sitä eilen illalla, myöhemmin en halunnut häiritä meillä yöpyneitä sukulaisia. Haluan nyt aamun koitettua ilmaista tukeni tapahtuneelle siirrolle.

Kaikille käyttäjillemme tiedoksi, että Tomppa saa kyllä silloin tällöin kielteistä palautetta milloin minkäkin satojen ylläpitämiensä foorumien toiminnasta. Kaikki hän tai avustajansa tarkistavat, mutta perin harvoin ne aiheuttavat toimenpiteitä. Tästäkin foorumista tiedän kannelluksi, sain sen perusteella päinvastoin kehuja, joita en uskaltanut edes odottaa. Sen puolesta voivat aktiiviset käyttäjämme olla levollisia. Paniikkiin ei ole aihetta, ja jos ongelmia ilmenee, ne pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja O.M » 14 Maalis 2010, 02:20

Aiheeseen liittyvää:

- Suomen perustuslaki, ks. erityisesti 6, 11, 12 ja 13 §.
- Laki sananvapauden käyttämisestä joukkoviestinnässä. Ko. lakia ei luonnollisestikaan voida kaikin osin soveltaa internetissä kaikkien luettavissa olevaan, yksityishenkilöiden pitämään keskustelupalstaan, mutta monin paikoin voitaneen.

Missä on viestiketju, jossa oli vanhempia nimimerkkien siivouskuulutuksia? Niitähän oli vaikka "huru mycket". Vai onko jo poistettu tarpeettomana? Itse en ole nimimerkkejä siivoillut, mutta Taavetti on säännöllisesti siivonnut passiivisia nimimerkkejä ja ilmoittanut niistä jämptisti hyvissä ajoin etukäteen.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Siansaparo » 14 Maalis 2010, 09:53

Hmh, mitäköhän tästä ajatteleisi...?

OM:

"Haluttiin palsta, jossa voi keskustella ilman, että muita maailmankatsomuksia edustavat ihmiset tai uskossaan vanhoillislestadiolaisuuden laiteilla olevat hämmentävät keskustelua."

Kuitenki käytte niitä hämmentäviä keskusteluja muualla :-I . Ja pahemmin muita ihmisiä kunnioittamatta vielä. "Kunnioittakaa te meitä, mutta älkää odottako meiltä mitään kunnioitusta".
Siansaparo
puuhakas
 
Viestit: 213
Liittynyt: 21 Syys 2009, 15:47

ViestiKirjoittaja Taavetti » 14 Maalis 2010, 09:53

O.M kirjoitti:Missä on viestiketju, jossa oli vanhempia nimimerkkien siivouskuulutuksia? Niitähän oli vaikka "huru mycket". Vai onko jo poistettu tarpeettomana? Itse en ole nimimerkkejä siivoillut, mutta Taavetti on säännöllisesti siivonnut passiivisia nimimerkkejä ja ilmoittanut niistä jämptisti hyvissä ajoin etukäteen.


Kyselyketjun osoitteen kerroin jo ylempänä, mutta lisätään se varmuuden vuoksi tähänkin.

Sieltä voi päiväyksistä nähdä, että ensimmäinen kyselyviesti on kirjoitettu vuonna 2006, jos oikein muistan. Silloinkin kirjoitin sen rajun puoleisessa massasiivouksessa passivoituneen, vielä vanhemman kyselyn tilalle. Aivan uudesta käytännöstä ei siis ole kysymys. Alkuvuosina sain yksityisiin kyselyviesteihini muutamia vastauksia, kun Lycosin foorumissa en pystynyt tai en osannut katsoa, milloin nimimerkki on viimeksi kirjautunut. Nyt kun pystyn viimeisen kirjautumisen ajan katsomaan, ovat vastaukset yksityisiin viesteihin loppuneet. Yhden kyselyn sain tämän talven aikana, mutta se on vähän eri asia. Tämä outalan ihmettely on ensimmäinen, joka kohdistuu omaan poistettuun nimimerkkiin. Toisten poistuneisiin nimimerkkeihin kohdistuneita kyselyjä on aivan muutama silloin tällöin.

Koska nimimerkkien poistoista ei ole ollut edellä kerrottua suurempaa ongelmaa, olen poistanut viestin, jossa kerrotaan yksityistä viestiä odottavat nimimerkit. Sen sijaan olen kirjoittanut uuden viestin, jossa kerron ennakkovaroitukset, joille ei vielä ole yksityistä viestiä, mutta joille se noin kuukauden, kahden kuluttua lähtee. Näin saa kyselyketju huomiota, koska se näkyy uutena viestinä niitä hakeville. Kaikestaan siis tulee vastaamiseen aikaa ensimmäisestä kyselystä nimimerkin poistoon 2 -- 3 kuukautta. Kuitenkin ennen nimimerkin lopullista poistamista, pyrin katsomaan, onko sillä kirjauduttu etsintäkuulutuksen aikana, ja jos on, jätän poiston tekemättä.

Kerroin edellisessä viestissäni Mopin käytännöstä poistaa puoli vuotta hiljaisina olleet nimimerkit. Katsoessani eilen illalla kyseiselle foorumille, havaitsin sieltä poistetuksi 5 kuukautta kirjautumattomat. Sitä en tiedä, ottaako hän lainkaan huomioon nimimerkin viestien lukumäärää. Itse olen sen ottanut siten, että meillä on useita paljon kirjoittaneita nimimerkkejä, joiden viimeisestä kirjautumisesta voi olla kaksikin vuotta.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 14 Maalis 2010, 09:55

Siansaparo kirjoitti:Hmh, mitäköhän tästä ajatteleisi...?

OM:

"Haluttiin palsta, jossa voi keskustella ilman, että muita maailmankatsomuksia edustavat ihmiset tai uskossaan vanhoillislestadiolaisuuden laiteilla olevat hämmentävät keskustelua."

Kuitenki käytte niitä hämmentäviä keskusteluja muualla :-I . Ja pahemmin muita ihmisiä kunnioittamatta vielä. "Kunnioittakaa te meitä, mutta älkää odottako meiltä mitään kunnioitusta".

Missähän on sinun kunnioituksesi?

Aavistus on, en vain viitsi kertoa ainakaan tässä.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Siansaparo » 14 Maalis 2010, 10:12

Kaikella kunnioituksella Taavi näitä haluan kysellä. En ymmärrä olleskaan mentaliteettianne, että voitte käydä hämmentäviä keskusteluja muualla kuin täällä, jossa ne ovat jopa kiellettyjä. Vähän niinku sallisitte ittellenne "iskuja" muiden palstoille tai blogeihin, mutta olette taisteluvalmiudessa täällä omassa poterossanne, jossa torjutaan oitis muitten "iskut". En vaan ymmärrä.

Ja Taavi. Kyllähän sie kunnioitat aina muita keskustelijoita; siulla on lämmin sydän!
Siansaparo
puuhakas
 
Viestit: 213
Liittynyt: 21 Syys 2009, 15:47

ViestiKirjoittaja O.M » 14 Maalis 2010, 13:27

Ankka, joskus voi olla vaikeaa pidättyä oikaisemasta pseudotietoa myös muualla internetissä. Toki olisi hyvä muistaa Paavalin neuvo: "Pysy erossa typeristä ja asiattomista väittelyistä; sinähän tiedät, että niistä syntyy riitoja" (2. Tim. 2:23). Aina en kirjoita niin toisia kunnioittaen kuin haluaisin, vaan turmeltuneen luontoni vaikutuksesta "en tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo" (Room. 7:19). Onneksi Jeesus Kristus on sovittanut minunkin syntini - myös ne sanat, jotka olisi voinut muotoilla sävyisämmin. Palstan säännöt tulee joka tapauksessa muotoilla sen mukaan, minkä kokee oikeaksi, ei sen mukaan, mihin perisynnin turmelemat ihmiset kuitenkin helposti lankeilevat. Eihän esim. murhaa voi laillistaa, vaikka ihmiset joka tapauksessa niitä tekevät.

Minua kiinnostaisi tietää, että ymmärrätkö, Ankka, että monet omat kirjoituksesi tuntuvat virallisen&yleisen vl-uskonkäsityksen mukaan uskomaan ja kilvoittelemaan pyrkivistä vl:ista epäkunnioittavilta, halventavilta ja piikitteleviltä?
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Siansaparo » 14 Maalis 2010, 22:43

Ketjun aihe on Keskustelua säännöistä. Ajattelin, että niistä voi sitten keskustella.

Edelleenkin mua ihmetyttää ajatus, että hämmentäviä keskusteluja voi kylläkin käydä, kunhan ei vaan tee sitä täällä. Mitä eroo, missä niitä käy?

En miä teiltä oota ittelleni kunnioitusta, ei sinne päinkään. Miks oottasin ees? Tuota ajatusta en vaan ymmärrä, että itse voitte käydä hämmentämässä muualla keskusteluja, mutta ette salli sitä samaa muilta täällä. Sinällään ihan sama asia miulle, en vaan ymmärrä sitä.
Siansaparo
puuhakas
 
Viestit: 213
Liittynyt: 21 Syys 2009, 15:47

ViestiKirjoittaja nuusku » 14 Maalis 2010, 23:02

Siansaparo kirjoitti:Edelleenkin mua ihmetyttää ajatus, että hämmentäviä keskusteluja voi kylläkin käydä, kunhan ei vaan tee sitä täällä. Mitä eroo, missä niitä käy?

Kun itse joskus eksyn vierailemaan Ankan mainitsemilla vierailla tulilla, niin teen sen omalla vastuullani. Usein olen myös jonkin ajan kuluttua tai viimeistään jälkeenpäin huomannut, että minun olisi kenties kannattanut pidättäytyä vierailukäynnistäni jalopeurojen luolassa. Itse moderaattorin toiminnoissa haluan huolehtia siitä, että ainakaan tämän foorumin kautta ei jalopeurojen kita aukenisi sillä tavoin, että se voisi olla eksyttämässä jotakuta muuta. Vaikka minä teen jotain arveluttavaa, niin en kuitenkaan toivo toisten tekevän niinkuin minä teen.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Siansaparo » 14 Maalis 2010, 23:05

Tännehhän kannattaa sitten tulla ihan kaikkien, jos kerta täällä voidaan välttää jalopeurojen kidat.
Siansaparo
puuhakas
 
Viestit: 213
Liittynyt: 21 Syys 2009, 15:47

ViestiKirjoittaja nuusku » 14 Maalis 2010, 23:13

Siansaparo kirjoitti:Tännehhän kannattaa sitten tulla ihan kaikkien, jos kerta täällä voidaan välttää jalopeurojen kidat.

Palsta on avoin kaikille sen sääntöihin mukautuville.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Taavetti » 14 Maalis 2010, 23:33

Siansaparo kirjoitti:Ketjun aihe on Keskustelua säännöistä. Ajattelin, että niistä voi sitten keskustella.

Edelleenkin mua ihmetyttää ajatus, että hämmentäviä keskusteluja voi kylläkin käydä, kunhan ei vaan tee sitä täällä. Mitä eroo, missä niitä käy?
Paras olisi, ettei hämmentäviä keskusteluja käytäisi missään, ei muualla eikä täällä. Monissa paikoissa ne tuntuvat kuitenkin olevan joko tervetulleita tai ainakin sallittuja. On niiden ylläpitäjien asia, mitä he foorumeillaan sallivat. Kun joskus vilkaisen niitä keskusteluja, en aivan voi olla pahimpia harhakäsityksiä oikomatta, jos sitä pidetään häiriköintinä, niin siitä vain vapaasti.

Sitten on meidän asiamme, millaista keskustelua tänne toivomme tai täällä sallimme, toivottavasti se vapaus meille suodaan! Ei kai kaikkien keskustelupaikkojen tarvitse olla toistensa kopioita?

Siansaparo kirjoitti:En miä teiltä oota ittelleni kunnioitusta, ei sinne päinkään. Miks oottasin ees? Tuota ajatusta en vaan ymmärrä, että itse voitte käydä hämmentämässä muualla keskusteluja, mutta ette salli sitä samaa muilta täällä. Sinällään ihan sama asia miulle, en vaan ymmärrä sitä.

Haluat siis vapauttaa meidät Raamatun ohjeelta, että ennättäkää toinen toisenne kunnioittamisessa, toisen käännöksen mukaan kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne. En tunne suurta hengen halua sellaiseen vapauteen.

Kiinnostaa joskus vilkaista ympärilleen, että näkee mitä muualla puuhataan. Käsittääkseni se on sallittua? Tekisi joskus mieli kommentoida enemmänkin, mutta enimmäkseen olen malttanut mieleni, toivoakseni en aivan hempeyden mitassa sentään.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Siansaparo » 15 Maalis 2010, 00:13

Taavilta:

"Kun joskus vilkaisen niitä keskusteluja, en aivan voi olla pahimpia harhakäsityksiä oikomatta, jos sitä pidetään häiriköintinä, niin siitä vain vapaasti."

Samoin. "Vuoroin vieraissa" ;)

Tosin itte en oo varsinaisesti oikomassa kenenkään harhakäsityksiä, lähinnä vaan keskusteluttaa, että "mitenkähän toi ja toikin asia oikein on" ja sitten tulee osallistuttua keskusteluun. Ainahan keskustelut ei pääty yksimielisyyteen ja molemmat osapuolet pitävät omista harhoistaan kiinni, mutta semmostapa se vain on. Kuka enempi ja vähempi väärässä.
Siansaparo
puuhakas
 
Viestit: 213
Liittynyt: 21 Syys 2009, 15:47

ViestiKirjoittaja Siansaparo » 15 Maalis 2010, 00:18

Taavilta:

"Haluat siis vapauttaa meidät Raamatun ohjeelta, että ennättäkää toinen toisenne kunnioittamisessa, toisen käännöksen mukaan kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne. En tunne suurta hengen halua sellaiseen vapauteen."

No höh?

"Kiinnostaa joskus vilkaista ympärilleen, että näkee mitä muualla puuhataan. Käsittääkseni se on sallittua? Tekisi joskus mieli kommentoida enemmänkin, mutta enimmäkseen olen malttanut mieleni, toivoakseni en aivan hempeyden mitassa sentään."

Tietty on sallittua, enkä mie voi tuollaisia asioita ees määräillä, hupsu Taavi. Kommentoi ihmeessä. Mutta edellisen edelleen ihmettelen, että miksi niitä keskusteluja ei voi käydä täällä? Löytyykö siihen järellistä selitystä?
Siansaparo
puuhakas
 
Viestit: 213
Liittynyt: 21 Syys 2009, 15:47

ViestiKirjoittaja O.M » 15 Maalis 2010, 01:07

Taavetti kirjoitti:Kyselyketjun osoitteen kerroin jo ylempänä, mutta lisätään se varmuuden vuoksi tähänkin.


Huomasin tuon, mutta tuossa ei ole kuin yksi kysely vuodelta 2006 ja kaksi kyselyä v. 2010. Lisäksi muistan, että olet lähettänyt muutaman kerran vuodessa etsintäkuulutuksia myös vv. 2007-09. Onko ne poistettu tarpeettomina vai mihin ne ovat hävinneet?

Siansaparon ihmettelyyn totean, että havaintojeni mukaan internetissä ei ole hirveästi sellaisia keskustelupalstoja, joilla kielletään kertomasta vl-uskonkäsityksestä. Olen toki havainnut, että vl-uskonkäsityksen mukaan uskovat ovat varsin epätoivottuja keskustelijoita monilla foorumeilla muutoin kuin sylkykuppeina. Eräällä palstalla esim. on sellainen sääntö, että mitään käsitystä ei saa esittää ainoana oikeana totuutena. Sen voi tulkita rajaavan meidät vl-uskonkäsitystä ainoana oikeana totuutena pitävät palstalta ulos.

Havaintojeni mukaan Vl-foorumin kirjoittajat kunnioittavat muita keskustelijoita myös muualla internetissä keskustellessaan. Jokaiselle voi toki tulla lankeemuksia myös kunnioitus-/epäkunnioitusasiassa, mutta mikäs meillä armon penikoilla on ollessa, kun Jeesus on nekin synnit sovittanut meidän puolestamme.
"Mua, Jeesus, auta valvomaan
ja tätä aina muistamaan:
on lyhyt ihmiselämä
ja iäisyys on edessä.
Jo askel riittää siirtämään
tulevaan, toiseen elämään."

Virsi 538:4.
O.M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3621
Liittynyt: 24 Heinä 2006, 09:00

ViestiKirjoittaja Taavetti » 15 Maalis 2010, 05:47

O.M kirjoitti:
Taavetti kirjoitti:Kyselyketjun osoitteen kerroin jo ylempänä, mutta lisätään se varmuuden vuoksi tähänkin.


Huomasin tuon, mutta tuossa ei ole kuin yksi kysely vuodelta 2006 ja kaksi kyselyä v. 2010. Lisäksi muistan, että olet lähettänyt muutaman kerran vuodessa etsintäkuulutuksia myös vv. 2007-09. Onko ne poistettu tarpeettomina vai mihin ne ovat hävinneet?.

Olen poistanut kyselyviestin siinä esiintyvien nimimerkkien osalta kohta nimimerkkien poiston jälkeen., ettei ketju venyisi kovin kovin pitkäksi. Ensimmäisessä viestissä ei esiinny nimimerkkejä, siinä on vain kyselyn perusasiat ja perusteet sekä otsikko. Ne olen säilyttänyt, ettei niitä tarvitseisi kirjoittaa joka kerralla uudelleen.

Ei ole välähtänytkään mieleeni, että joku voisi kaivata joitakin poistettuja tai poistuneita nimimerkkejä, siksi en ole nähnyt tarpeelliseksi säilyttää heistä tehtyjä kyselyjäkään. Ei näytä moppikaan kertovan, mitkä nimimerkit on poistanut. Kun viime viikolla siitä ilmoituksensa luin, siinä oli vain poistettujen luku, ja viimeisen kirjautumisen aika, viisi kuukautta. Muistaakseni se on ollut aiemmin kuukautta pidempi.

Katsoin uudelleenkyseisen mopin ilmoituksen, ei siinä poistettujen lukua ilmoitettukaan, mahdoinko muistaa sen asian väärin. Viiden kuukauden ajan sen sijaan muistin oikein.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Seuraava

Paluu Foorumin käyttö



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron