Millaisia kirjoja luet?

Keskustelua lauluista, runoista, kirjoista, sekä kuvia ja kuvakeskusteluja

ViestiKirjoittaja Rebekka » 27 Joulu 2009, 12:43

Minakin olen lahes kaikkiruokainen. Vanhempien perintoa lukuharrastus. Lapseni pienena ollessa ja tyokiireiden keskella jai vahemmalle, muulloin on aina joku kirja tai lehti kesken.

Luin vast'ikaan Christine Darkin kirjan Miracles among Muslims. Todella suositeltava kirja ja alituinen rukousaiheeni mieheni pelastumisen puolesta.
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja jussi83 » 20 Loka 2012, 01:42

Minä olen kova lukemaan kirjoja.
Parhaillaan luen Catherine Cooksonin Kadun kaunein tyttö.
Romanttisia kirjoja minä luen aika paljon.
mm Catherine Cooksonia ja Danielle Steelia olen lukenut paljon.
Avatar
jussi83
tutustunut
 
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Loka 2012, 01:19
Paikkakunta: Oulu

....

ViestiKirjoittaja mutsi » 20 Loka 2012, 07:32

Oulun rautatien historia nyt tapetilla, löysin näköispainoksen vuodelta 1886, toimittanut Samuli Onnela, legenda jo eläessään.
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja jussi83 » 25 Loka 2012, 20:15

Luen parhaillaan Maeve Bincyn Koko kadun kasvatti.
Avatar
jussi83
tutustunut
 
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Loka 2012, 01:19
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Emka » 26 Loka 2012, 13:59

;) Mulla on vuoden 1985 Roope Ankkoja :lol: Sain niitä paksun pinkan yhestä kuolinpesästä.
Nyt en ole jaksanut syventyä kirjoihin kun iltaisin on tuo selkä niin jumissa, että ajatukset eivät pysty keskittymään mihinkään järkevään lukemiseen, jos sivun saa luettua niin ei muista yhtään mitään mitä on lukenut :(
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Jay » 30 Loka 2012, 18:10

Kyllä, Nepheg, Orwellilta oon lukenu pari kirjaa; Animal Farm, joka oli synkkyydessään puhutteleva, ja niin järkyttävä Vuonna 1984, etten tohdi edes suositella. Voisin silti antaa Orwellille vielä mahdollisuuden, osaatko Nepheg suositella jotain?

Mika Waltaria on tullut luettua myös. Sinuhen, joka on ilmanmuuta kaikkien aikojen romaani, jonka jokaisen pitäisi lukea. Toinen hieno kirja Waltarilta ja henkilökohtaisten suosikkieni kärjessä on Valtakunnan salaisuus. Kertoo roomalaisen virkamiehen Markus Manilianuksen matkasta Lähi-itään Jeesusta etsimään. Sen jatko-osan Ihmiskunnan viholliset sain juuri päätökseen. Se oli suunnilleen puoliväliin asti Waltari-fanin laseilla katsottuna sangen mukavaa luettavaa, mutta lopulta teos limbosi pahasti. En suosittele.

Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla -trilogia. Mahtava eepos. Henkilögalleria ja eturistiriitojen pohdinta vailla vertaa.

Victor Hugon Kurjat. Eka osa oli aivan loistava. Koskettava ja monisäikeinen tarina. Toka osa on vielä alkutekijöissä, mutta hyvältä vaikuttaa.

Suosikkidekkaristini on Agatha Christie. Christien paras on Esirippu, joka tosin vaatii avautuakseen muutaman muun Poirot-keskeisen kirjan lukua. Jännityksen nälkäiselle suosittelen Aikataulukon arvoitusta ja Idän pikajunan arvoitusta.
On tarpeen korostaa, että Christien kirjoissa väkivalta on aina hyvin pienessä roolissa. Keskeisempänä ovat ihmissuhteet, motiivit ja itse arvoituksen ratkaiseminen.

SRK:n julkaisuja tulee luettua silloin tällöin. Nuorempana luin SRK:n nuortenkirjoja, mutta ne eivät oikein onnistuneet kiehtomaan, vaan aiheuttivat hienoisen pettymyksen. Vanhempana olen lukenut ja hyviksi todennut novellikokelmia ja Elämänpolulla -sarjaa; Käännettä ja Yksin yhdessä -kirjoja.
Jay
puuhakas
 
Viestit: 244
Liittynyt: 15 Heinä 2011, 01:25

ViestiKirjoittaja vanamo.n » 30 Loka 2012, 21:39

Meneillään on Keijo Tahkokallion teos Kotipesän lämpöä etsimässä, joka on kirja vanhemmuudesta, rakkaudesta ja rajoista. Suosittelen!
Jeesus, sinun alkamasi usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi matkan päässä vapahdus. Silloin minut uupuneen noudat kotiin taivaaseen. (Virsi 301:6)
Avatar
vanamo.n
ahkera
 
Viestit: 483
Liittynyt: 29 Elo 2009, 16:56
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja näre » 31 Loka 2012, 00:24

Jos näre lukee jotain muuta kuin asiaa, niin ehkä enimmäkseen sarjakuvia ja Harlekiineja. Ääripäiden väliin ei kovin paljon muuta nyt mahdu. Raamattu tosin on sitten ihan oma lukunsa.
näre
 

...

ViestiKirjoittaja mutsi » 31 Loka 2012, 09:53

Täällä nyt " Venäjä, Venäjä, Venäjä..."
Avatar
mutsi
Valvoja
 
Viestit: 303
Liittynyt: 23 Huhti 2005, 22:38
Paikkakunta: Hailuoto

ViestiKirjoittaja Alva » 31 Loka 2012, 15:45

Meneillään Rosa Liksomin Hytti nro 6.
Elämä on elämisen arvoista vasta sitten, kun sillä on päämäärä. F.W
Avatar
Alva
tutustunut
 
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 22:00
Paikkakunta: Satakunta

ViestiKirjoittaja Taavetti » 31 Loka 2012, 16:09

Taavetti kirjoitti: Itse olen kahlannut läpi Kristinuskon historiaa, jos olen lehtien ja netin luvulta ja muulta kirjoittamiseltani ja kuvien järjestelyiltä aikaa saanut.Tällä hetkellä minulla on pieni pino katsomattomia lehtiä, ja kirja odottaa vuoroaan niiden alla. Viides vuosisata taitaa olla lukuvuorossa sitten, kun sen aika taas tulee.

Sain luetuksi Kristinuskon historian kaikki kolme osaa, panin osat kiertoon suvun piirissä. Toivottavasti lukevat, joiltakin kohdin tuntui pitkäveteiseltä, ja kun olivat melko suuria kirjoja, aikaa meni melkoisesti.

Sen jälkeen olen lukenut muutamia omakustanteita. Grimbergin Kansojen historiasta luin kolme osaa, mutta siirryin SRK:n vuosikirjoihin, joita olen aikanaan ostanut mutta lukeminen on siirtynyt. Niitä kannattaa lukea, myös vanhempia, niiden sanoma ei vanhene vaikka aina on otettu ajankohtaisia tekstejä mukaan.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

ViestiKirjoittaja Rebekka » 31 Loka 2012, 21:42

Jalleen monipuolista luettavaa odottaa poydalla. On vast'ikaan lepoon paasseen Risto Santalan Sarkymisen Siunaus jo puoliksi luettuna. On Kristine Luken poismeno 18.12.2010 arabiterroristien toimesta patikkamatkallaan Israelissa, pieni kirjanen ystavattarensa toimesta kirjoitettuna. Englannin kielinen, samoin kuin Fanya Hellerin Love in a World of Sorrow, teinityton holocaust muistelmat. Tassa maassa on paljon surua ja kaipausta kirjojenkin muodossa. Herra kirkastakoon kasvonsa ennalta valitulle kansalleen.
Rebekka
pirteä
 
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 23:21

ViestiKirjoittaja jussi83 » 03 Marras 2012, 20:28

Minä luen tällä hetkellä Catherine Cooksonin Rakas poikani.
Avatar
jussi83
tutustunut
 
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Loka 2012, 01:19
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja nuusku » 03 Marras 2012, 23:27

Aku Ankkoja, yöruoan yhteydessä
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

ViestiKirjoittaja Emka » 04 Marras 2012, 00:23

nuusku kirjoitti:Aku Ankkoja, yöruoan yhteydessä


Meillä näkyy olevan samanlainen"maku" lukemiseen suhteen

Eilen ostin tilipäivän kunniaksi Aku Ankka Jumbo 23 Kultalöytö ;) On sitten lapsilla luettavaa kun milloin tulee kyläilemään.

Silloin kun on alavireinen jakso elämässä, ei jaksa lukea mitään järkevää, silloin on sarjakuvat helppoa luettavaa. Olen aikoinaan kerännyt Asterix ja Obelix, Luksy Luke, Tenavat, sarjakuvakirjat ja ne alkaakin olla keräily tavaraa, kun piirtäjät+kirjoittajat ovat kuolleet, en ainakaan ola nähnyt pitkiin aikaan uusia julkaisuja.
Ne ovatkin olleet vieraidenkin ahkerassa käytössä, mutta lainaan en ole antanut 8-)
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 04 Marras 2012, 01:16

Viime viikonloppuna oli julkaisuilta, ostin Monta soutajaa ja luin sen. Oli hyvä kirja.
Hannes69
Valvoja
 
Viestit: 819
Liittynyt: 24 Syys 2010, 01:00
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

ViestiKirjoittaja hepa » 05 Marras 2012, 09:35

Olipa puhutteleva kirja tuo SRK:n kirja "Löysin Jumalan valtakunnan", miten erilaiset ihmiset olivat löytäneet Jumalan valtakunnan.
Suosittelen.
Avatar
hepa
tähtiahkera
 
Viestit: 877
Liittynyt: 19 Helmi 2009, 15:14
Paikkakunta: Oulunseutu

ViestiKirjoittaja Emka » 05 Marras 2012, 14:09

hepa kirjoitti:Olipa puhutteleva kirja tuo SRK:n kirja "Löysin Jumalan valtakunnan", miten erilaiset ihmiset olivat löytäneet Jumalan valtakunnan.
Suosittelen.


Ostin sen eilen seuroissa käydessä. Siinä on puhuttelevia kertomuksia. Pääsin vasta alkuun.
Avatar
Emka
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1464
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 22:05
Paikkakunta: Pirkanmaalla pieni pitäjä

ViestiKirjoittaja hepa » 05 Marras 2012, 18:08

Emka kirjoitti:
hepa kirjoitti:Olipa puhutteleva kirja tuo SRK:n kirja "Löysin Jumalan valtakunnan", miten erilaiset ihmiset olivat löytäneet Jumalan valtakunnan.
Suosittelen.


Ostin sen eilen seuroissa käydessä. Siinä on puhuttelevia kertomuksia. Pääsin vasta alkuun.


Varsinkin Venäjän puhujan kertomus kuinka he kirjeitse kysyivät löytyykö Suomesta Lestadiuksen seuraajia jota uskoa siellä oli säilynyt, ja saatuaan kirjeen ensin esikoislestadiolaisilta jotka sanoivat olevan Lestadiuksen seuraajia, totesivat sen eri uskoksi. Sitten saatuaan kirjeen SRK:lta totesivat sen olevan samaa uskoa.

Sielläkin oli ollut erisseuroja.
Avatar
hepa
tähtiahkera
 
Viestit: 877
Liittynyt: 19 Helmi 2009, 15:14
Paikkakunta: Oulunseutu

ViestiKirjoittaja jussi83 » 10 Joulu 2012, 20:54

Luen parhaillaan Nora Robertsin Sininen lahti.
Avatar
jussi83
tutustunut
 
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Loka 2012, 01:19
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Kansio



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron