Netti

Työssä, opiskelussa ja muussa arkisessa toiminnassa koettua, opittua ja muistettua.

Netti

ViestiKirjoittaja Ulpu » 21 Helmi 2012, 01:32

Kaikki, niin hyvä kuin pahakin on työpöydällämme silmiemme edessä.

Mitä sinä ajattelet netistä, sen mahdollisuuksista ja vaaroista?
Ulpu
tosi pirteä
 
Viestit: 326
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 00:50

ViestiKirjoittaja Ulpu » 21 Helmi 2012, 23:23

Itse olen sitä mieltä että netin haitta on paljon suurempi kuin hyöty.
Ulpu
tosi pirteä
 
Viestit: 326
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 00:50

ViestiKirjoittaja Humilton » 22 Helmi 2012, 17:04

Miksi käytät sitten nettiä?
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

ViestiKirjoittaja Jay » 22 Helmi 2012, 17:42

Voi olla, että netissä on enemmän pahaa kuin hyvää, mutta itse koen henkilökohtaisesti, että netillä on kuitenkin niin paljon hyviä ominaisuuksia ja ennenkaikkea mahdollisuuksia, että ne peittävät ne huonot ja pahat. Ihminenhän voi valita, mitä netillä tekee, ja mihin netissä haluaa navigoida.

Netti on ajallisen elämän kannalta aika ehdoton näinä päivinä. Se on yhteydenpitoväline niin yksityishenkilöihin kuin yrityksiin ja valtion ja kunnan laitoksiin ja virastoihin, mm. Kela, TE-toimisto, kirjasto jne. Netti helpottaa ja on melkeinpä ehtokin laskujen suorittamiseen ja kaupankäyntiin. Netti on lisännyt tiedon kulkua ja laajentanut julkista keskustelua ja siten hieman suoristanut demokratiaa.

Myös uskonelämän kannalta netti on usein suureksi hyödyksi. Olin kerran Sveitsissä reissussa, ja oli tarve päästä seuroihin. Seurat olikin määrä pitää eräällä pienellä paikkakunnalla, mutta seuroja edeltävänä päivänä kävi ilmi, että puhuja ei päässyt Suomesta paikalle. Onneksi joukossamme oli informaatioteknologiassa pätevöitynyt henkilö, joka sai säädettyä yhteyden Suomeen skypen avulla, ja saimme pidettyä videopuhelinseurat :smile:

Tämä keskustelupalsta on mielestäni yksi netin hyviä puolia.
Netin välityksellä voi kuunnella seuroja, ja sehän vasta huikeaa onkin; usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan Sanan kautta.
Jay
puuhakas
 
Viestit: 244
Liittynyt: 15 Heinä 2011, 01:25

ViestiKirjoittaja Ulpu » 23 Helmi 2012, 01:16

Humilton kirjoitti:Miksi käytät sitten nettiä?


Miksi en käyttäisi?

Netti ei ainoastaan ohjaa ihmistä vaarallisille vesille vaan on aikavaras.
Harva muuten kehtaa myöntää olevansa addiktoitunut nettiin.

Surullisinta on nuorten ja lasten netin käyttö, ei taatusti kanna hyvää hedelmää.
Jo ekaluokkalaiset pääsevät monet kännyllä nettiin..ihmettelen miksi?
Ulpu
tosi pirteä
 
Viestit: 326
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 00:50

ViestiKirjoittaja Jay » 23 Helmi 2012, 20:01

Ulpu kirjoitti:Netti ei ainoastaan ohjaa ihmistä vaarallisille vesille vaan on aikavaras.
Harva muuten kehtaa myöntää olevansa addiktoitunut nettiin.

Surullisinta on nuorten ja lasten netin käyttö, ei taatusti kanna hyvää hedelmää.
Jo ekaluokkalaiset pääsevät monet kännyllä nettiin..ihmettelen miksi?


Totta kyllä tuo, että netti kuluttaa valtavan paljon aikaa. Aina kun pitää etsiä jotain mielenkiintoista, jota toimittajan työ edellyttää, haluaa lukea ja nähdä lisää, mennä yhä syvemmälle aiheeseen, selata sivuja eteenpäin, niin lopulta huomaa olleensa netissä pitempään kuin oli tarkoitus ja silti tuntuu, että tärkein on vielä löytämättä! Siinä mielessä on myönnettävä, että itselläni on lievä addiktio, mikä näkyy siinä, ettei useinkaan pysty pitämään taukoa ennenkuin tiedonjano, joka helposti ruokkii itseään, on tyydyttetty. Tälläkin foorumilla on niin paljon lukemista, ja jotkut aihekokonaisuudet käsittävät vielä useita pitkiä sitaatteja jopa tunninkin mittaisista puheista, että toivottavasti eräät käyttäjät tuntevat vihlaisun sisimmässään :smile:

Mutta vakavasti puhuen, näyttää ja kuulostaa siltä, että lapset viettävät enemmän aikaa netissä kuin ulkona tai liikunnallisten harrastusten parissa. Vastuu siitä on kyllä vanhempien.

Edit. Tämä aihe sopisi mielestäni paremmin tuonne "Arjen askareissa" -aihealueen alle.
Jay
puuhakas
 
Viestit: 244
Liittynyt: 15 Heinä 2011, 01:25

ViestiKirjoittaja Tertzi » 08 Tammi 2013, 01:21

Rukous ennen internetiin kytkeytymistä

Kaikkivaltias, iankaikkinen Jumala,
sinä teit meidät kuvaksesi
ja asetit meidät etsimään kaikkea,
mikä on hyvää, totta ja kaunista
erityisesti ainosyntyisen Poikasi,
meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
jumalallisessa persoonassa.
Me pyydämme sinua:
suo, että me selaisimme internetiä
ohjaten käsiämme ja silmiämme vain siihen,
mikä miellyttää sinua,
ja osoittaisimme kaikille verkossa kohtaamillemme ihmisille
rakkautta ja kärsivällisyyttä.
Tätä pyydämme Kristuksen, Herramme, kautta. Aamen.
Tertzi
tutustunut
 
Viestit: 38
Liittynyt: 30 Joulu 2011, 05:59

ViestiKirjoittaja Ibelieve » 08 Helmi 2013, 12:17

Itse olen ainakin huomannut, että netissä on puolensa. Hyvä ja huono. Hyvä jos pystyy pysyttäytymään uskovaiselle sopivilla sivuilla ja huono, jos ei. Itse ajauduin eilen tälläiselle keskustelupalstalle ja erääseen blogiin, josta jäi vähän huono mieli.

Mutta tärkeää olisi tunnistaa nuo vaaranpaikat. Netti on hyvä tiedon etsimiseen esimerkiksi koulutöissä sekä itselleni yhteyden pitoon. Ja esimerkiksi tämän palstan lukemiseen.
Ibelieve
tutustunut
 
Viestit: 43
Liittynyt: 06 Tammi 2013, 21:01

ViestiKirjoittaja kesis » 10 Kesä 2013, 18:26

netistä on hyvä hyötyjä, kuten innostuin opiskeleen viittomakieltä, olin viikonlopun jämsässä viittomakielen kurssilla jossa oli myös muitaki kursseja ja pääsiin myös ihan viittomakielisten kanskin keskustelemaan.

niin llöysin netisät kotiin tultua sellanes sen viittomakien sanakirjan
Avatar
kesis
Valvoja
 
Viestit: 1071
Liittynyt: 28 Joulu 2005, 15:25
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Arjen askareissa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron