käpy kirjoitti:Mihin perustuu seuraava ajatus, minkä usein kuulee: viimeisellä tuomiolla ei kysytä muuta, kuin että onko sinulla synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa?
En muista raamatussa suoranaisesti lukevan noin, mutta onko tuo ajatus johdateltu jostakin tietystä raamatunkohdasta?
käpy kirjoitti:Mihin perustuu seuraava ajatus, minkä usein kuulee: viimeisellä tuomiolla ei kysytä muuta, kuin että onko sinulla synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa?
En muista raamatussa suoranaisesti lukevan noin, mutta onko tuo ajatus johdateltu jostakin tietystä raamatunkohdasta?
Ilpo kirjoitti:Vanhoja puhujia lainaten: "Kun velkakirjan päällä on verinen kuittaus, ei velkakirjaa enää avata viimeisellä tuomiolla"
Jani_S kirjoitti:Myös Pyhän Hengen pilkan hän maksoi.
ELIHU kirjoitti:käpy kirjoitti:Miten saadaan ihmisen nimi " elämän kirjaan", joka on taivaassa ?
Eikö niin, että saadaan täällä maan päällä omat synnit anteksi, silloinhan on rauha Jumalan kanssa, kun on omat synnit sovitettu/ saatu anteeksi Jeesuksen sovintoveren kautta.
Humilton kirjoitti:Jani_S kirjoitti:Myös Pyhän Hengen pilkan hän maksoi.
Tästä haluaisin kuulla lisää.
hepa kirjoitti:Humilton kirjoitti:Jani_S kirjoitti:Myös Pyhän Hengen pilkan hän maksoi.
Tästä haluaisin kuulla lisää.
Pyhän hengen pilkkaahan ei saa anteeksi
Matt. 12:31 Sentähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
32 Ja kuka ikänä sanoo jonkun sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se hänelle anteeksi annetaan; mutta joka sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ei sitä hänelle anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa
käpy kirjoitti:Mihin perustuu seuraava ajatus, minkä usein kuulee: viimeisellä tuomiolla ei kysytä muuta, kuin että onko sinulla synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa?
En muista raamatussa suoranaisesti lukevan noin, mutta onko tuo ajatus johdateltu jostakin tietystä raamatunkohdasta?
Matt.25 kirjoitti:33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
Saarn.12 kirjoitti:14 Jumala vaatii tuomiolle kaikista salatuistakin teoista, niin hyvistä kuin pahoista.
1992: Luuk.23 kirjoitti:41 Mehän olemme ansainneet tuomiomme, meitä rangaistaan tekojemme mukaan, mutta tämä mies ei ole tehnyt mitään pahaa." 42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi." 43 Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."
Matt.25 kirjoitti:35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
Joh.19 kirjoitti:28 Jeesus tiesi, että kaikki oli nyt saatettu päätökseen. Jotta kirjoitus kävisi kaikessa toteen, hän sanoi: "Minun on jano." 29 Siellä oli astia täynnä hapanviiniä. Sotilaat kastoivat siihen sienen ja nostivat sen iisoppiruo'on päässä Jeesuksen huulille. 30 Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Ps.69 kirjoitti:22 Viholliseni ovat panneet ruokaani karvasta
koiruohoa, janooni he juottivat etikkaa.
1992: Hepr.6 kirjoitti:4 Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon, maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä, 5 nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia 6 mutta luopuneet uskostaan. Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen -- niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi!
käpy kirjoitti:Kiitos voorumilaiset vastauksista.
Alussa esittämääni kysymystä en ole löytänyt raamatusta. Ja niinkuin moni totesi, se on kaanaan kieltä. Tosin johdettu eri raamatun kohdista.
Jumalan valtakunnasta saarnataan kaikki synnit anteeksi ja Pyhä Henki tuo rauhan sydämelle. Silloin on turvallista nukahtaa tästä ajasta pois. Viimeisellä tuomiolla ei kysytä, vaan kuningas sanoo: Tulkaa tänne te Isäni siunaamat...
Kuningas ei kysy vaan asiat ovat selvät siinä vaiheessa. Meidän tulee valvoa ja elää anteeksiantamuksesta.
Jumalan siunaamaa armon vuotta kaikille voorumilaisille.
-käpy-
1992 kirjoitti:Ilm. 13:10
-- Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan. Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa.
Ilm. 14:12
Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."
käpy kirjoitti:Mihin perustuu seuraava ajatus, minkä usein kuulee: viimeisellä tuomiolla ei kysytä muuta, kuin että onko sinulla synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa?
En muista raamatussa suoranaisesti lukevan noin, mutta onko tuo ajatus johdateltu jostakin tietystä raamatunkohdasta?
Johannes (Ilm 20:11-15) kirjoitti:
Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen,
jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin;
ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja;
ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat,
ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat,
ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Paavali (2 Kor 5:10) kirjoitti:
Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen,
että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Tämä on suurta harhaoppia, jota mm. Leo Meller levittää hengellisessä sokeudessaan.kalamos kirjoitti:käpy kirjoitti:Mihin perustuu seuraava ajatus, minkä usein kuulee: viimeisellä tuomiolla ei kysytä muuta, kuin että onko sinulla synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa?
En muista raamatussa suoranaisesti lukevan noin, mutta onko tuo ajatus johdateltu jostakin tietystä raamatunkohdasta?
Itse asiassa Raamatusta ei myöskään löydy ilmaisua "Viimeinen tuomio".
Minä tunnistan Raamatusta kolme eri tuomion ajankohtaa,
joista järjestyksessään viimeistä voisi tietenkin sillä nimellä kutsua,
mutta Raamatusta tuota ilmaisua ei löydy.
Minä ymmärrän Raamatun ilmoituksen niin,
että me Jeesukseen uskovat, jotka olemme jo siirretyt kuolemasta elämään,
emme ole tuomittavina viimeisellä tuomiolla.
Viimeisellä tuomiolla olevista käytetään ilmaisua "kuolleet",
jonka ymmärrän tarkoittavan nimenomaan hengellisesti kuolleita.
Heidät tuomitaan. Ja tuomion perusteena ovat heidän tekonsa.
Ja jokainen, jonka nimeä ei löydy elämän kirjasta, heitetään tuliseen järveen.
Siinä mielessä tuo ajatus, jota aloituksessasi lainaat, on kyllä oikein.Johannes (Ilm 20:11-15) kirjoitti:
Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen,
jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin;
ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja;
ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat,
ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat,
ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Me Jeesuksen omat sen sijaan tulemme toisen tuomioistuimen eteen.
Tämä tuomioistuin on palkintotuomioistuin (bema).
Siinä ei ketään tuomita kadotukseen.
Mutta tällä tuomioistuimella meidät palkitaan tekojemme mukaan.
Tuli on koetteleva elämämme rakennuksen, mistä sen olemme tehneet.
Siis meidät armosta pelastetut palkitaan tai sitten ei palkita, mutta ei tuomita kadotukseen.Paavali (2 Kor 5:10) kirjoitti:
Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen,
että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
kalamos kirjoitti:Me Jeesuksen omat sen sijaan tulemme toisen tuomioistuimen eteen.
Tämä tuomioistuin on palkintotuomioistuin (bema).
Siinä ei ketään tuomita kadotukseen.
Mutta tällä tuomioistuimella meidät palkitaan tekojemme mukaan.
Tuli on koetteleva elämämme rakennuksen, mistä sen olemme tehneet.
Siis meidät armosta pelastetut palkitaan tai sitten ei palkita, mutta ei tuomita kadotukseen.
1992: Matt.18 kirjoitti:1 Kohta sen jälkeen opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2 Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen 3 ja sanoi:
"Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. 4 Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa